۰ نفر

مسجدجامعی در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

دوره سخنرانی و شعار در شهرداری و شورای شهر گذشته است/ اگر به جای سخن گفتن، مقاله نوشتم بدانید که در شورا نمی‌توانم حرف بزنم

۶ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۳۵
کد خبر: 324912
دوره سخنرانی و شعار در شهرداری و شورای شهر گذشته است/ اگر به جای سخن گفتن، مقاله نوشتم بدانید که در شورا نمی‌توانم حرف بزنم

عضو باسابقه شورای شهر تهران معتقد است که؛ کار در شهر مینیاتوری است و با شعارهای زیبا، بزرگ و سخنرانی‌های مکرر کاری از پیش نمی‌رود، در عین حال دوره این سخنرانی‌ها و شعارها گذشته است.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ احمد مسجد جامعی در پاسخ به این سوال چرا شهرداری و شورای شهر با وجود شعارها و پشتوانه قوی نتوانست موفق شود، به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: کار در شهر مینیاتوری است و با این شعارهای زیبا، بزرگ و سخنرانی‌های مکرر کاری از پیش نمی‌رود، در عین حال این سخنرانی‌ها و شعارها گذشته است. کار شهر یک کار نرم‌افزاری است، حتی اگر بگوییم که برای شهر باید کارهای بزرگ انجام بدهیم، ابتدا باید در حوزه نرم‌افزار این کارها عملیاتی شود که در شهر نتیجه بدهد.

این نکته‌ای است که ما از آن غافلیم. وی ادامه داد: یعنی گاهی اوقات گرفتار کمیت‌زدگی می‌‌شویم و گمان می‌‌کنیم اگر تعداد مصوبات بیشتر باشد موفق‌تر هستیم، گاهی مصوبات پیشین مجدد تکرار می‌شود؛ در حالی که تغییر یک بند کفایت می‌کند یا اینکه یک تبصره به آن اضافه شود. باید برای هر منطقه یک برنامه جدا وجود داشته باشد که لازمه آن هم مشارکت است، ما چنین شرایطی نداریم؛ به عبارت دیگر ساختارهای سیاسی در کشور ما بخش مدیریت شهری نداشته و بیشتر مدیریت ملی بوده است، به گفته مسجد جامعی؛ این نخستین تجربه در حوزه شهری است و بنده بر اساس تجربه‌هایی که دارم در احزاب و گروه‌ها، می‌‌گویم که هیچ وقت بحث شهر نبوده است، اکنون هم همین گونه است، معمولا بحث این است که مجلس را چگونه به دست بیاوریم، شورا را چگونه و ریاست جمهوری را چگونه، بحث این نیست که چگونه مشکلات شهر را حل کنیم، ذات گروه‌های سیاسی این گونه است؛ اما این مسئله نتیجه عکس می‌دهد، در دوره پیش هم کسانی که بیشتر در فکر مجلس و ریاست جمهوری بودند، همان‌هایی بودند که مردم آنها را کنار گذاشتند.

این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که علت کمرنگ شدن حضورتان در این دوره نسبت به دوره گذشته چیست، اظهار کرد: در دوره قبل هم همین گونه بود، در مقطعی فکر می‌کردم که در شورا هیچ خاصیتی ندارم و تصمیم گرفتم بروم کتابخانه ملی؛ اما پلاسکو که فروریخت که به این نتیجه رسیدم که این جا همان جایی است که باید نماینده مردم حضور داشته باشد و صدایش شنیده شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز اگر مسئله‌ای پیش بیاید من نظر خودم را بیان می‌کنم؛ اما اگر به هر دلیلی فضای بیان نباشد، معمولا می‌نویسم یا سخنرانی می‌کنم، اگر دیدید که من بیشتر مقاله می‌نویسم بدانید که در فضای شورا نمی‌توانم حرف بزنم؛ اما من دائما با مسائل و اجلاس‌های شهری، ارتباط با مردم و نوشتن دست به گریبان هستم و سعی دارم در مدتی که در شورا هستم و فرصتی که مردم در اختیار من گذاشته‌اند، به بیان مسائل و مشکلات شهر بپردازم و در حد توان برای حل این مشکلات تلاش کنم.