۰ نفر

گوشت قرمز یخی با کارت ملی در میادین تهران عرضه می‌شود

۲۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۰۰
کد خبر: 321119
گوشت قرمز یخی با کارت ملی در میادین تهران عرضه می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران اعلام کرد: گوشت قرمز یخی طرح تنظیم بازار با کارت ملی در ۲۲ میدان تهران توزیع می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین ؛ سیدسعید راد روز سه شنبه در نشست خبری یازدهمین جشنواره ارگانیک افزود:

هر شهروندی با مراجعه به ۲۲ میدان میوه و تره بار اصلی شهر تهران می تواند هفته ای یک تا ۳ بار و هر بار ۲ کیلو گوشت منجمد به قیمت ۲۸ تا ۲۹ هزار تومان خریداری کند.

وی ادامه داد: دلیل عرضه گوشت با کارت ملی قطع کردن دست دلالان از بازار است و می خواهیم این گوشت در اختیار مصرف کننده واقعی قرار گیرد.

وی در خصوص مکانیزم خرید گوشت با کارت ملی گفت: وقتی کد ملی شخصی وارد سامانه شده و ثبت می شود برای بار دوم در همان روز  امکان خرید ندارد.

این مقام مسئول تاکید کرد که عرضه گوشت قرمز و مرغ و تخم مرغ طرح تنظیم بازار حاشیه سود چندانی برای میادین ندارد و هدف تنها خدمت به شهروندان است.

بیش از ۲۴۰ میدان میوه و تره بار در شهر تهران فعالیت می کند.

برگزاری جشنواره یلدای ارگانیک

راد در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری یازدهمین دوره جشنواره ارگانیک تهران از ۲۲ تا پایان آذر در بوستان گفت و گو خبرداد.

وی ادامه داد: ۱۲۰ تولید کننده داخلی در این جشنواره شرکت دارند و هدف از برگزاری آن فرهنگ سازی برای خرید کالای ارگانیک و حمایت از تولید ملی است.

مدیرعامل سازمان میادین در خصوص قیمت کالاهای این جشنواره نیز گفت: کمیته نرخ گذاری در جشنواره فعالیت می کند و نظارت بر قیمت اقلام انجام می شود اما کالای ارگانیک به دلیل هزینه تولید گرانتر، حداقل یک و نیم برابر گرانتر از قیمت های کالاهای دیگر است.

ساختمان میدان مرکزی میوه و تره بار تهران معارض ندارد

راد در بخش دیگری با اشاره به ساخت ساختمان مرکزی سازمان در میدان مرکزی میوه و تره بار گفت: این ساختمان معارض ندارد و در حال ساخت است و قرارداد با پیمانکار بسته شده و امیدوارم تا خرداد سال آینده بهره برداری شود.

پارکینگ میدان قزل قلعه مکانیزه شد

مدیرعامل سازمان میادین تهران در خصوص افزایش نرخ قیمت پارکینگ  میادین نیز گفت: این نرخ در شورای شهر تصویب شده و تابع مصوبات این شورا هستیم.

وی ادامه داد: پارکینگ قزل قلعه برای رفاه حال مشتریان مکانیزه شده است.

به گفته راد، با توجه به فضا و محدودیت های مکان در تهران ساماندهی پارکینگ های میادین در دستور کار است و در عین حال توسعه هدفمند بازارها نسبت به کشش منطقه انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: برخی بازارهای سازمان پارکینگ ندارند و محدودیت هاییی در این زمینه داریم اما موضوع اصلی خدمت رسانی به شهروندان است.

قیمت روز مرغ ۱۰۶۰۰ تومان است

 

راد همچنین گفت که روزانه بین  ۵۰۰ تا ۷۰۰ تن مرغ در میدان بهمن سازمان میادین توزیع می شود.

وی تاکید کرد: قیمت روز مرغ در میادین ۱۰ هزار و ۶۰۰ تا ۱۰ هزار و ۷۰۰ تومان است.

این مقام مسئول همچنین گفت که یک هزار و ۳۶۰ حجره در میدان مرکزی وجود دارد که حجره داری بر عهده بار فروشان است و نظارتی از سوی شهرداری بر فعالیا این بارفروشان طبق قرارداد تنظیمی سال ۷۲ بین شهرداری و اتحادیه بارفروشان انجام نمی شود.

وی ادامه داد: روزانه ۲۰ هزار کامیون و وانت وارد میدان مرکزی می شود و وظیفه سازمان در این میدان بیشتر کار شهرداری و نظافت و... انجام است.

راد خاطرنشان کرد: میدان مرکزی میوه و تره بار تهران تعطیلی ندارد و در عین حال تقابلی با اتحادیه بارفروشان نداریم چرا که هدف خدمت به مردم است.

* عرضه آجیل شب یلدا ۲۲ درصد ازران تر از سطح شهر

مدیرعامل سازمان میوه و تره بار شهر تهران همچنین از عرضه انار و هندوانه ویژه شب یلدار با نرخ مصوب کمیته نرخ گذاری دولت در ۲۴۱ بازار و میدان این سازمان خبر داد.

وی با عرضه آجیل شب یلدا در میادین و بازار های تهران نیز گفت: آجیل شب یلدا بین ۲۲ تا ۳۰ درصد ارزان تر از فروشگاه های شهر تهران عرضه می شود.