۰ نفر

رییس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

دولت جلوی خروج واگن‌های مانده در گمرک را نگیرد/ لزوم حساسیت ویژه شهردار تهران به توسعه حمل و نقل عمومی

۱۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۵۵
کد خبر: 319216
دولت جلوی خروج واگن‌های مانده در گمرک را نگیرد/ لزوم حساسیت ویژه شهردار تهران به توسعه حمل و نقل عمومی

رییس شورای شهر تهران از دولت خواست که مانع خروج 70واگن مترو از گمرک نشود.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ محسن هاشمی درباره سرانجام نوسازی ناوگان اتوبوسرانی به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: موضوع حمل و نقل عمومی بسیار مهم است و شهردار تهران باید نسبت به این موضوع حساسیت ویژه‌ای داشته باشد.

وی ادامه داد: ما نه تنها دنبال این هستیم که BRTهایی که به دلیل کمبود قطعات بدون استفاده مانده، مورد بهره‌برداری قرار بگیرد بلکه باید به سمتی برویم که همه اتوبوس‌های تهران را برقی و باطری‌دار کنیم که آلودگی هوا نیز نداشته باشیم.

رییس شورای شهر تهران اضافه کرد: با برقی و باطری شدن اتوبوس‌ها صرفه‌جویی سوخت خواهیم داشت و در نتیجه پول مصرف سوخت برمی‌گردد. این موضوع را هم وزارت نفت و هم سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت می‌دانند و شهردار تهران باید نسبت به این موضوع حساس باشد.

هاشمی درباره خاک خوردن 70واگن مترو در گمرک نیز اظهار کرد: به دلیل مشکلات مالی شهرداری و شرکت مترو، بعضا برای پرداخت اینگونه عوارض دچار مشکل هستیم و دولت باید قبول کند از طریق بند قانونی بودجه اجازه دهد که این  کالاها که هزینه آن به طرف خارجی پرداخت شده از گمرک خارج شود.

رییس شورای شهر تهران در پایان گفت: وقتی کالا مدت زیادی در گمرک می‌ماند،دستگاه‌ها قدرت پرداخت عوارض را ندارند و این صدمه به منافع عمومی است.در جلسه‌ هفته گذشته  با معاونت مالی شهرداری بنا شد تا مدیریت شهری این موضوع را از طریق دولت حل کند. حتی اگر شهرداری 70میلیارد تومان گمرک را نداد، بگذراند به حساب بدهکاری سازمان و واگن‌ها را ترخیص کنند.