۰ نفر

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

سرانجام اصلاحیه بودجه97 شهرداری تهران/ بیرحمانه باید شهرداری را مکلف به کاهش هزینه‌ها کنیم

۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۳۵
کد خبر: 318083
سرانجام اصلاحیه بودجه97 شهرداری تهران/ بیرحمانه باید شهرداری را مکلف به کاهش هزینه‌ها کنیم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران معتقد است برای تحقق بودجه 97 باید طی اصلاحیه‌ای شهرداری تهران را بیرحمانه به کاهش هزینه‌ها وادار کنیم.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ حسن رسولی درباره سرانجام اصلاح بودجه 97شهرداری تهران به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: از کل بودجه شش ماهه اول سال 72درصد آن محقق شده و 28درصد آن باقی مانده است. دو نظر وجود دارد، یکی اینکه ما با اقداماتی و اتخاذاتی تصمیمات و تمهیداتی می‌توانیم در چهارماه پایان سال این 28درصد عدم تحقق را تامین کنیم و نیازی به اصلاح بودجه نداریم.

وی ادامه داد: نظر مقابل هم این است که با توجه به نمایه‌های اقتصادی مدیریت شهری که تحت تاثیر شرایط اقتصادی کشور است؛ این پیش‌بینی خوشبینانه است و ما باید با یک رویکرد بدبینانه به سمت اصلاحیه برویم.

رسولی با بیان اینکه این موضوع برای اولین بار در یک جلسه نسبتا جدی به بحث گذاشته شد، اما هنوز نهایی نشده، اظهار کرد: من خودم طرفدار اصلاحیه بودجه هستم به ویژه در بخش کاهش هزینه‌ها. به نحوی که بیرحمانه به شهرداری تکلیف کنیم که هزینه‌هایش را کاهش دهد و شدنی هم است.

این عضو شورا اضافه کرد: اگر بتوانیم کاهش منابع را از طریق سازو کار تخصیص در حد 20تا 25درصد مدیریت کرده و سال را به پایان برسانیم نیازی به اصلاحیه بودجه نیست البته کارآمدیش به اندازه اصلاح بودجه نیست و معمولا سازو کارهای مبتنی به تخصیص به نفع بخش هزینه های عمرانی، تلمک دارای و و به ضرر هزینه های جاری است و من طرفدار اصلاح بودجه هستم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران درواکنش به زمان تدوین بودجه 98نیز گفت: برنامه داریم که با تصویب برنامه پنج ساله سوم هرچه سریعتر به تدوین بودجه 98برسیم.