۰ نفر

در جلسه امروز شورای شهر تهران مطرح شد:

اعضای شورای شهر تهران از استخدام فامیلی منع شدند/ کسری هنگفت بودجه شهرداری تهران در بودجه غیرنقد

۱۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۱۵
کد خبر: 304539
اعضای شورای شهر تهران از استخدام فامیلی منع شدند/ کسری هنگفت بودجه شهرداری تهران در بودجه غیرنقد

نود و یکمین جلسه شورای شهر تهران برگزار شد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ الهام فخاری،عضو شورای شهر تهران، طی تذکری همزمان با روز سالمندان گفت: امروز ۹.۲۷ درصد از جمعیت کل کشور سالمند هستند که این نسبت در شهر تهران حدود دوبرابر متوسط سالمندی در کشور یعنی ۱۸.۷ درصد است.

وی ادامه داد: از اقدامات شورای شهر تهران مصوبه شهر دوستدار سالمند می‌باشد که شهرداری تهران را مکلف به انجام اقداماتی در راستای توجه به نیازمندی‌های جامعه سالمندان و تسهیل شرایط و امکانات مناسب زندگی برای این قشر می‌کند با وجود اینکه بیش از هفت سال از ابلاغ این مصوبه اقدام قابل توجهی انجام‌نشده است

به گفته فخاری؛ پس از گذشت شش ماه از سال گزارش اقدامات انجام یافته در خصوص تخصیص اعتبارات برای تحقق این سهم در خصوص مواردی مانند کمک به ورزش همگانی کهنسالان، اجرای برنامه های نشاط اجتماعی، غنی سازی اوقات فراغت شهروندان و آموزش و توانمندسازی شهروندان در امور سلامت به شورای اسلامی شهر تهران ارائه شود.

شهرداری تهران با 23 درصد کسری عملکرد در تامین منابع مواجهه است

همچنین حسن رسولی خزانه دار شورا نیز در این جلسه گزارش حساب و درآمد تیر و مردادماه شهرداری تهران را به صحن شورا ارائه داد و گفت: ۶۰ درصد کل مصارف شهرداری در تیر و مرداد ماه امسال صرف مصارف هزینه ای که عمدتا به نگهداشت شهر، حقوق و دستمزد و هزینه های اجتناب ناپذیر شهرداری است، اختصاص یافته است 

وی ادامه داد: تحقق 77 درصد دریافت ها، بیانگر آنست که شهرداری با 23 درصد کسری عملکرد در تامین منابع مواجهه است و ثبت میزان 15 درصد مصارف بیانگر فاصله زمانی در نحوه ثبت رویدادهای مالی شهرداری است

به گفته او در این دو ماه شاهد عملکرد 10هزار و 491 میلیارد ریالی در مجموع دو ماه هستیم که نسبت به مصوب شورا با کسری  عملکرد 23 درصدی در این بخش مواجه هستیم، در حقیقت نوسانات اقتصادی این بخش از منابع شهرداری را نیز دستخوش تغییر کرده است.

رسولی اضافه کرد: مطمئنا هزینه های قطعی و پرداختی بیش از ارقامی است که در گزارش شهرداری به آن اشاره شده است و این امر متاسفانه ناشی از عدم ثبت به روز اسناد پرداختنی است که لازم است شهرداری تهران تمهیدات لازم برای روز آمد کردن ثبت اسناد مالی و ارائه گزارشات دقیق را مورد توجه جدی قرار دهد.

عدم تحقق بودجه غیر نقد،قابل قبول نیست

محسن هاشمی در واکنش به گزارش حساب و درآمد شهرداری تهران در تیر و‌مردادماه، اظهار کرد:بودجه غیر نقد از 4 هزار میلیارد تومان 6 ماهه نخست  تنها 170 میلیارد تومان تا انتهای مرداد ماه برآورده شده است که این غیر قابل قبول است.

 وی ادامه داد: در این خصوص یک ماه پیش تذکر دادیم که قرار شد سامانه استفاده از بودجه غیر نقد باز شود البته این موارد منتج شد به اینکه شهرداری  لایحه ای را ابتدا به شورا بدهند تا برخی مسائل که شفاف نبوده در تهاتر املاک در بودجه غیر نقد شفاف شود.

یک فوریت لایحه مدیریت منابع و مصارف غیرنقد در شورا تصویب شد

صبح امروز یک فوریت لایحه دستورالعمل اجرایی مدیریت منابع و مصارف غیرنقد با امضا شهردار تهران به شورا اعلام وصول شد.

محمد سالاری در انتقاد به این لایحه گفت: این لایحه در دستور نبود و برای اعضا هم ارسال نشده است اما این موضوع هولوگرام است و چرا باید عجله ای به شورا بیاید!

هاشمی: من دیروز ساعت٦ عصر به کارتابل همه اعضا این لایحه را فرستادم.

رسولی: ٤هزار میلیارد تومان به شهرداری اجازه دادیم که تامین منابع کرده اما حالا کمتر از ٢٠٠ میلیارد تامین منابع کرد که کمتر از ده درصد است و باید همزمان به شفافیت به اصل کارامدی و تامین منابع توجه شود. با رای اکثریت آرا و در حالی که علی اعطا رای نداد، کلیات یک فوریت به تصویب رسید.

پایان استخدام‌های فامیلی در شهرداری تهران/بررسی هزینه‌کرد و خروجی سفرهای خارجی مدیران

صبح امروز بررسی طرح پرحاشیه مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران روی میز بررسی شورا قرار گرفت.بر این اساس در صورت تصویب این طرح، استخدام اقوام درجه یک مدیران در شهرداری، انعقاد قرارداد با بستگان مدیران و دریافت هدیه برای مدیران ممنوع خواهد شد. همچنین اطلاعات سفرهای خارجی نیز در سایت منتشر می‌شود.

زهرا نژاد بهرام، عضو شورای شهرتهران پیشنهاد داد که باید این طرح شامل حال اعضای شورا هم شود.حجت نظری، دیگر عضو شورا نیز گفت من مخالف طرح نیستم اما الان طرح مشابهی در مجلس در حال بررسی است و به‌نظر میرسد لزومی ندارد شورا وارد عمل شود. در نهایت کلیات این طرح به تصویب رسید.

کنایه محسن هاشمی به تصویب ممنوعیت استخدام اقوام و بستگان شورا

برخی از اقوام فامیلی‌هایشان فرق می‌کند و باید حواسمان باشد که مبادا با نام خانوادگی دیگری استخدام شوند!مثلا ما هاشمی بهرمانی هستیم اما به هاشمی رفسنجانی مشهور هستیم و ممکن است حالا که استخدام هاشمی رفسنجانی‌ها ممنوع شده، بهرمانی‌ها بیایند!این پیشنهاد به نفع اعضای شورای شهر هم است چراکه اگر فامیل و اقواممان درخواستی داشته باشند می‌توانیم بگوییم که ممنوعیت قانونی وجود دارد.