۰ نفر

در واکنش به گزارش اقتصادآنلاین اعلام شد؛

توضیحات مرکز قلب تهران درباره دفع پسماندهای بیمارستانی

۲۳ مرداد ۱۳۹۷، ۹:۲۹
کد خبر: 292791
توضیحات مرکز قلب تهران درباره دفع پسماندهای بیمارستانی

در پی انتشار خبری با عنوان "بیمارستان‌های متخلف دفع زباله‌های پزشکی کدامند؟"، مرکز قلب تهران توضیحات زیر را برای دفتر سایت ارسال کرده است که در ادامه خواهید خواند؛

"مرکز قلب تهران بر اساس دستورالعمل ضوابط و روش‌های مدیریت اجرایی پسماندهای پزشکی، انواع پسماندها را تفکیک و در خصوص پسماندهای عفونی و نوک تیز و برنده پس از بی خطر سازی، آنها را در کیسه‌های مقاوم و با رنگ‌های مجزا و بصورت کاملاً بهداشتی و بسته‌بندی شده تحویل شهرداری می‌دهد. به نحوی که احتمال پاره شدن آنها بسیار پایین است.

این مرکز پسماندهای عفونی بی خطر و عادی را بر اساس دو قرارداد جداگانه و با قیمت‌های متفاوت به شهرداری تحویل می‌دهد.

در مورد حمل پسماندهای دارویی لازم به توضیح است که تنها یک شرکت، مجوز سازمان محیط زیست را دریافت کرده و معرفی شده است که متأسفانه مجوز این شرکت نیز از ابتدای سال 97 لغو گردیده و در حال حاضر هیچ شرکت معتبر و دارای مجوزی برای حمل پسماندهای شیمیایی وجود ندارد. این امر باعث شده هم‌اکنون مقدار زیادی پسماند دارویی در اتاقک پسماند این مرکز نگهداری شود.

امحاء پسماندهای عفونی در این مرکز با روش‌های مورد تأیید سازمان محیط زیست و وزارت بهداشت صورت می‌گیرد و ماهانه تست‌های میکروبی از طریق آزمایشگاه‌های معتمد سازمان محیط زیست انجام گرفته و همواره نتایج تست، مورد قبول سازمان‌های مربوطه بوده است."