۰ نفر

خداکرمی خبر داد؛

اپلیکیشن تحویل پسماندبازیافتی

۲۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۲۷
کد خبر: 284911
اپلیکیشن تحویل پسماندبازیافتی

عضو شورای تهران ضمن اعلام خبر راه‌اندازی اپلیکیشن دریافت زباله‌های بازیافتی، گفت: سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه محیط زیست می توانند در ارتقاء کیفی شهر تهران سهم جدی داشته باشند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران به مناسبت روز بدون پلاستیک گفت: در ستاد سازمان های مردم نهاد در شورای شهر تهران به صورت عمده برنامه ما این است که از سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه محیط زیست و سلامت به طور ویژه حمایت کنیم چرا که می توانند در ارتقای کیفی شهر تهران سهم جدی داشته باشند.

ناهید خداکرمی افزود: تاکید ما بر بخش اجتماعی و مشارکت های اجتماعی است چرا که وقتی که مردم به حوزه ای علاقه نشان می دهند اگر به آن حوزه ورود کنند می توانیم با کمک خودشان مشکلات را حل کنیم.

وی ادامه داد: برای کاهش مصرف پلاستیک و افزایش بازیافت اگر مشارکت اجتماعی خود مردم نباشد سازمان های مردم نهاد نمی توانند کاری از پیش ببرند اما این سمن ها می توانند در فرهنگ سازی و دعوت مردم به مشارکت کمک کنند.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران افزود: در بازدیدی که اخیرا داشتیم دیدیم خانم های کارآفرینی گرد هم آمده بودندو کیسه های پارچه ای را برای حذف کیسه های پلاستیکی تولید کرده بودند. پیشنهاد کردیم که تعاونی برای این کار تشکیل شود و با رواج کیسه های پارچه ای به جای کیسه های پلاستیکی شاهد استفاده روزمره مردم از آنها در خرید روزانه، نانوایی ها و ... باشیم و این کیسه ها می تواند از محصولات تولید شده در آن تعاونی تهیه شود.

وی تصریح کرد: مردم باید بدانند و وقتی به این دانش برسیم با مشارکت عمومی می توانیم مصرف پلاستیک را به حداقل ممکن برسانیم.

خداکرمی با اشاره به ویدئویی که انبوه زباله های پلاستیکی را در دامنه های کوه دماوند نشان می داد گفت: خیلی ناراحت کننده است که می بینیم کوهنوردی که خود مرتبا به طبیعت می رود و باید طبیعت گرد حرفه ای و مدافع محیط زیست باشد هم از پلاستیک استفاده کرده و آن را در طبیعت رها کرده است.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در پایان در پاسخ به اینکه مردم می گویند اگر ما زباله هایمان را تفکیک هم بکنیم سرنوشت همه زباله ها یکی است و شرایط برای تحویل زباله به بازیافتی ها دشوار است، پاسخ داد: یکی از برنامه هایی که جوانان منطقه ۲ انجام داده اند راه اندازی یک اپلیکیشن موبایلی است که همچون تاکسی های آنلاین شما می توانیدحضور آنها را سفارش دهید و در واقع آنها را صدا بزنید و حتی اگر یک کیلوگرم ماده بازیافتی داشته باشید آنها هر جا که باشید می آیندو زباله های شما را دریافت می کنند و به این ترتیب مشکل مردم که می گویند بازیافتی ها در ساعتی مراجعه می کنند که ما نیستیم یا باجه هایشان دور از دسترس ما و یا تعطیل است نیز رفع خواهد شد.