۰ نفر

شهردار تهران در صحن شورا سوگند یاد کرد

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۹:۲۱
کد خبر: 272756
 شهردار تهران در صحن شورا سوگند یاد کرد

شهردار تهران در صحن علنی شورا سوگند یاد کرد.

اقتصادآنلاین- فائزه مومنی؛ محمد علی افشانی در آیین قرائت سوگندنامه گفت: به عنوان شهردار سوگند یاد می کنم که در اجرای تمامی ماموریت های محوله خدا را شاهد و ناظر بر اعمال و رفتار خویش بدانم و با انتخاب مدیران امین و پاکدستی و شایسته تجربه خود را بکار گیرم و شرایط مناسب توسعه پایدار شهری را فراهم کنم.

افشانی قبل از قرایت سوگندنامه طی سخنانی تاکید کرد:  مسیولیت من سنگین تر شد، چون ۲۹ نفر بمن رای دادند و از امروز همه ما در کنار هم باید برای ارتقای کیفیت زندگی مردم و رضایتمندی شهروندان تلاش کنیم

وی گفت: لازم می دانم از خدمات نجفی در دوره مسیولیت در شهرداری تهران تشکر کنم، ایشان منشأ اقدامات ارزشمندی شدند .

افشانی افزود: از زحمات حسینی مکارم ، سرپرست محترم شهرداری هم تشکر می کنم که زحمات را متقبل شدند

وی تاکید کرد: خوشحالم از اینکه در ایامی که مصادف است با ۲۹ اردیبهشت، یادآور حماسه ای که باعث شد سرنوشت شهر تهران به دست کسانی سپرده شود که به لحاظ فکری و عملکرد مورد تایید مردم بودند.

شهردار افزود: ماهم باید با عمل خویش به مردم پاسخ دهیم که قدردان آنها خواهیم بود .

افشانی تاکید کرد: قبل از سوگند به خودم و اعضای شورا می گویم با خود و خدای خود عهد کنیم که منافع مردم را بر منافع خود و حزب و جناح خود ارجح بدانیم و برای  خدمت به کردن تلاش کنیم .

وی عنوان کرد: یکی از مهمترین کارهایی که باید انجام دهیم این است که به عدالت رفتار کنیم .

وی، گفت: حاکمیت قانون ، رعایت حقوق انسانها و تعامل منهای تحمیل اصول مدیریت من است

افشانی خاطر نشان کرد: تهران مشکلات عدیده داذد که رفع آن بدون تعامل و هماهنگی ذی نفعان امکان ندارد و همه ذی نفعان و نقش آفرینان در تهران باید در کنار هم قدم بردارند.

وی با بیان بیمار را تا امیدی از پا در می آورد گفت: امیدواریم قدم‌های اساسی برای رفع مشکلات مردم برداریم و کارنامه قابل قبولی که رضایت مردم را در پی دارد را داشته باشیم .

 بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّ اللَّهَ یَأمُرُکُم أَن تُؤَدُّوا الأَماناتِ إِلىٰ أَهلِها (سوره نساء، آیه ۵۸)

«خداوند به شما فرمان می‌دهد که امانتها را به صاحبانشان بازگردانید.»

من به عنوان شهردار منتخب شورای اسلامی پنجم شهر تهران در محضر خداوند سمیع و بصیر شهروندان گرانقدر و اعضای محترم شورای شهر سوگند یاد می‌کنم که:

۱- در اجرای تمام ماموریت‌های محوله، همواره خداوند بزرگ را شاهد و ناظر بر اعمال و رفتار خویش بدانم.

۲- برای انجام هرچه بهتر وظایف خود تمام دانش و تجربه خویش را با انتخاب همکاران و مدیران امین، پاکدست، کارآمد و شایسته توأمان به کار گیرم.

 ۳-با بهره‌مندی از خرد جمعی و با تکیه بر اصل مشارکت مردم در امور، برای نیل به اهداف و برنامه های توسعه پایدار شهری، شرایط مناسب را فراهم سازم.

 ۴-در راستای شفافیت بخشی به امور، پاسخگویی به افکار عمومی، توجه به جریان آزاد اطلاعات، پذیرش نظارت جامع و اجرای کامل مصوبات قانونی شورای محترم را نصب العین قرار دهم.

 ۵- عدالت در توزیع منابع و اغتنام فرصت‌ها، رعایت صرفه و صلاح جامعه و مبارزه با فساد و خودکامگی را سرلوحه فعالیت‌های خود و همکارانم قراردهم.

سیدمحمدعلی افشانی شهردار تهران