۰ نفر

حسینی مکارم در نشست شورای هماهنگی معاونین مالی و اقتصادی کلانشهرهای کشور

شهرداری‌ها راه سختی را پیش روی دارند/ دوران گذر شهرداری‌ها از مدیریت سنتی به مدیریت مدرن فرا رسیده است

۱۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۴۵
کد خبر: 250604
شهرداری‌ها راه سختی را پیش روی دارند/ دوران گذر شهرداری‌ها از مدیریت سنتی به مدیریت مدرن فرا رسیده است

ما از دولت و مجلس انتظار داریم تا در بودجه سال 97 در توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه ریلی، رفع آلودگی هوا ، بازسازی و بهسازی بافت فرسوده توجه جدی داشته باشند. رفع این چالش‌ها بدون حمایت دولت و مجلس ممکن نیست.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، سمیع الله حسینی مکارم که در جمع معاونین مالی و اقتصادی کلانشهرهای کشور و همچنین دبیران کارگروه های مالی و اداری شهرداری ها سخن می گفت  با اعلام مطالب فوق افزود: دادن اختیار بیشتر به شورای اسلامی شهر ها و دولت های محلی از طرف دولت و مجلس می تواند به رفع مشکلات بیشتر کمک کند چرا که کمک های مالی در کوتاه مدت می تواند موثر باشد.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران تاکید کرد مدیریت شهری و شوراها استقلال کمی برای تعیین منابع درآمدی برای شهرداری ها دارند. کمک های دولت متفاوت و غیر قابل پیش بینی هستند و چگونگی تعیین و مقدار کمک‌های دولت به شهرداری ها به ویژه در زمینه زیرساخت ها و مترو شفاف نیست.

حسینی مکارم افزود: امکان تضمین دولت برای بازپرداخت تسهیلات شهرداری ها به ویژه تسهیلات برای زیرساخت ها، توسعه حمل و نقل عمومی و به ویژه مترو فراهم گردد.

معاون مالی و اقتصاد شهری افزود:اگر امکان انتشار اوراق قرضه شهرداری با تسهیلات خاص فراهم شود در جهت تامین منابع مالی برای شهرداری ها مهم است. همچنین شهرداری ها باید دریافتن  درآمدهای جدید و ظرفیت های جدید درآمدی تلاش کنند.

دکتر حسینی مکارم تاکید کرد ، شفافیت و  انضباط مالی، پاسخگویی و گزارش دهی در ایجاد اعتماد شهروندان و مشارکت آنان درپرداخت عوارض  می تواند کمک شایانی را به همراه داشته باشد.