۰ نفر

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران:

نمی‌شود فعالیت‌های شهرداری را برای پرداخت بدهی متوقف کرد/ فقط چهار ساختمان شهروند متعلق به شهرداری است

۱۶ بهمن ۱۳۹۶، ۱۶:۲۴
کد خبر: 250166
نمی‌شود فعالیت‌های شهرداری را برای پرداخت بدهی متوقف کرد/ فقط چهار ساختمان شهروند متعلق به شهرداری است

به گفته عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نمی‌شود فعالیت‌های شهرداری تهران را برای پرداخت ۵۲هزار میلیاردی متوقف کرد.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ محمود میرلوحی در پاسخ به این انتقاد که با توجه به لایحه بودجه ۹۷هزینه شهر برای شهروندان گران می‌شود به اقتصادآنلاین گفت: ما یا باید مثل گذشته ادامه بدهیم که در ظاهر هزینه‌ای از مردم گرفته نمی‌شد ولی در باطن جریمه‌ای برای شهر و مردم بود.

وی ادامه داد: اغلب دارایی‌های شهرداری به یک نحوی از دست رفته‌اند. شهرداری تهران بزرگترین زمین‌دار تهران بوده اما در حال حاضر برای مثال ۴ملک شهروند متعلق به شهرداری است و مابقی اجاره‌ای است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه روند گذشته مدیریت شهری در تامین درآمدها بسیار پرهزینه بوده است، تاکید کرد: برخی به غلط توقف فروش تراکم از سوی شهرداری را اینطور تعبیر کردند که مردم اجازه ندارند ساختمان دو طبقه هم بسازند، این در حالی است که طرح تقصیلی اجازه داده تا ۱۱طبقه هم ساخته شود اما می‌گوییم بیشتر از آن نباید ساخته شود. ما روی اجرای طرح تفصیلی پافشاری داریم.

وی اضافه کرد:سال گذشته 5 هزار میلیارد تومان استقراض کردیم که امسال با سود آن باید ۶هزار میلیارد بدهی خود را به بانک پرداخت کنیم، حدود ۳۴ هزار میلیارد الان بدهی های قطعی شده شهرداری است که با میزان منابع مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در حدود ۵۲هزار و ۱۰۰میلیارد تومان می‌شود.

میرلوحی اضافه کرد: ما نمی‌توانیم تمام فعالیت‌هایمان را متوقف کنیم تا بدهی‌های شهرداری را پرداخت کنیم اگر در طی این سه سال هیچ کاری نکنیم به نفع آنهایی است که این طور عمل کردند و مردم بگویند همان قبلی‌ها سرکار بیایند.

او با اشاره به شرایط بحرانی تدوین بودجه ۹۷، گفت: ما توسعه شهر را متوقف نمی‌کنیم.باید با قانونمندی، نظم و نظام انضباط مالی شهر را  از این گره خارج کنیم. در بودجه امسال منابع پایدار ما افزایش ۱۰تا ۱۱درصدی داشته‌ایم این یعنی دیگر ملکی فروخته نمی‌شود.

میرلوحی ادامه داد: من مخالف تخفیف به افراد توانمند برای پرداخت عوارضشان هستم، معتقدم  هر کسی در تهران بیشتر تولید کار و هزینه می‌کند خود او در تامین آلودگی سهم بیشتری دارد، پس باید عوارض آن را بیشتر از هرکس دیگری بپردازند.