۰ نفر

از تهدید سیلاب تا انتقاد از صدا و سیما در گزینش کردن اخبار شورا شهر تهران

۲۱ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۱۶
کد خبر: 237239
از تهدید سیلاب تا انتقاد از صدا و سیما در گزینش کردن اخبار شورا شهر تهران

محور تذکرات امروز اعضای شورا شهر تهران در جلسه علنی امروز بر انتقاد از صدا و سیما، تهدید سیلاب ها و تخلف در ساخت یک ملک در پاسداران استوار بود.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ محمدسالاری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با انتقاد از گزینشی عمل کردن صدا و سیما( اخبار ۱۸ و ۳۰ شبکه پنج سیما) در پوشش اخبار شورا و پخش کلیپی از نحوه پوشش اخبار در صحن شورا گفت: این موارد به دلیل تخریب اعضای شورا است.

وی ادامه داد: در جلسه گذشته بحث ملکی ۹۱ هزارمترمربعی مطرح شد که متعلق به خودروسازی زامیاد بوده و بیش از ۵۰ درصد آن کارخانه ساخته شده است.

وی ادامه داد: در سند آن ذکر نشده که این ملک، باغ است و حدنصاب  دارا بودن درخت( به ازای ۱۶ مترمربع یک درخت) را برای باغ بودن ندارد.

سالاری انتقادی هم را به شورای شهر کرد و گفت:  نباید حین بررسی پرونده ملک یا باغی شورا تعطیل شود تا رسانه ای این موضوع را به صورت دیگر پوشش دهد.

ابراهیم امینی نایب رئیس شورا نیز در پاسخ به سالاری گفت:  در دوره گذشته تصمیم گیری در مورد  پرونده باغات در جلسات غیرعلنی انجام می شد اما شورای پنجم به دلیل شفافیت این مسائل را در جلسات علنی تصمیم گیری می کند و انتظار می رود از رسانه ها به ویژه صدا و سیما اخبار شورا را به صورت واقع بینانه و با شفافیت به اطلاع مردم برساند.

* سیل در کمین تهران است

زهرا نژادبهرام عضو هیات رئیسه شورا شهر تهران نیز در تدکر خود، موضوع سیل و سیلاب های تهران را دومین تهدید طبیعی پایتخت برشمرد و افزود: برخلاف زلزله به  موضوع سیلاب و آبهای روان سطحی توجهی نداریم.

وی  با اشاره به سابقه وقوع سیل در تهران ادامه داد: تنها ۲۱ میلیارد تومان بر اثر وقوع سیلاب در سال ۹۱ به متروی تهران خسارت وارد شد.

نژاد بهرام اظهار داشت: مدیریت شهری در دوره گذشته مسئول این قضایا است و مدیریت جدید باید نسبت به این موضوع حساس باشد.

به گفته وی، یکی از دلایل عدم دفع سیلاب ها پوشیده شدن سطح مسیل های پایتخت و ساخت و ساز بر روی آن ها است.

 نژادبهرام در مورد راهکار این قضیه نیز خاطرنشان کرد: لایروبی مسیل ها، اصلاح مسیل ها و حوزه های برون ریز می تواند به رفع این مشکل کمک کند.

* تخلف در صدور پرونده ساخت ملکی در پاسداران

سخنگوی شورا شهر تهران نیز در تذکر خود به تخلف صورت گرفته در صدور پروانه ساخت برای  ملکی در منطقه یک پایتخت اشاره کرد و گفت: در سال ۹۴ برای یک ملک مسکونی در خیابان نارنجستان مجوز ساخت ۱۵ طبقه زیر زمین و ۱۰ طبقه روی زمین صادر شد.

وی ادامه داد: این ملک یک هزار و ۱۴۹ متری آر ۱۲۹ بوده و باید ۵ طبقه ساخته می شد و جالب اینکه اطلاعاتی از مجوز کمیسیون ماده ۵ برای ساخت بیش از حد در این زمین موجود نیست.

اعطا تصریح کرد: گودبرداری انجام شده در این زمین موجب شد که ۳۹ اصله درخت از بین برود و ملک مذکور در صورت ساخت تبعات زیادی در حوزه کالبدی و ترافیکی منطقه خواهد داشت.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه این تخلف در دوره گذشته مدیریت شهری انجام شده خاطر نشان کرد: باید مدیریت شهری در دوره جدید باید پیگیر این موضوع باشد و به ارائه گزارشی  به شورا در خصوص برخورد با این تخلف اقدام کند.

بیست و نهمین جلسه علنی شورای پنجم شهر تهران از صبح امروز با ۱۷ عضو در محل شورا واقع در خیابان بهشت در حال برگزاری است.

محمد سالاری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در جلسه امروز شورا در تذکری به صدا و سیما درخصوص پخش گزینشی و سوگیرانه اخبار شورای پنجم گفت:  در جلسات شورای شهر مجموعه گسترده ای از موضوعات کارشناسی مطرح می شود که بعضا سیمای جمهوری اسلامی جملات را بصورت گزینشی و سوگیرانه در جهت تخریب شورای پنجم برای پخش انتخاب می کند.

سالاری با اشاره به اینکه بررسی پرونده باغات که در دوره های گذشته بصورت غیر علنی بررسی میشد در دوره پنجم به منظور شفاف سازی بصورت علنی بررسی می شود بیان کرد: بر اساس قانون زمینی باغ شناخته می شود که دارای سه مولفه باشد یکی اینکه در سند ملک، باغ بودن قید شده باشد، دوم اینکه در استعلام از کمیسیون ماده ۱۲ سازمان زمین شهری  قید شده باشد دایر مشجر یا دایر باغ و نهایتا اینکه ملک حدنصاب درختان را داشته باشد یعنی اگر دارای بنا باشد هر ۱۶ متر یک درخت داشته باشد و اگر فاقد بنا است هر ۲۵ متر یک درخت داشته باشد. از آنجاییکه ما در کمیسیون تجدید نظر ماده ۷، پرونده ها را بصورت کارشناسی و قانونی بررسی می کنیم بر اساس قانون ملکی باغ است که  دارای یکی از این سه مولفه باشد.

این عضو شورای شهر تهران افزود: البته که  تمامی درختان موجود در ملک بایستی حفظ و صیانت شوند.