۰ نفر

الویری: شهرداری‌ها معتاد به درآمد ناپایدار هستند/ با روش‌های قدیمی نمی‌توان به جنگ فساد رفت

۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۱۴
کد خبر: 234522
الویری: شهرداری‌ها معتاد به درآمد ناپایدار هستند/ با روش‌های قدیمی نمی‌توان به جنگ فساد رفت

رییس کمیسیون برنامه و‌بودجه شورای شهر تهران معتقد است شهرداری‌ها معتاد به درآمد ناپایدار هستند.جذب مشارکت داخلی و‌خارجی به تامین منابع از راه‌های سالم به شهرداری‌ها کمک خواهد کرد.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی ؛ مرتضی الویری،در اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها گفت: ایمنی و مدیربت بحران دو بعد فراموش‌شده مدیریت شهری است. ما در زلزله کرمانشاه نه حادثه را‌پیش‌بینی کردیم و نه توانستیم بعد از وقوع اتفاق، حادثه را مدیریت کنیم .

او‌با اشاره به اینکه در مواردی مثل مشارکت شفافیت، بهره‌وری و‌اثر بخشی کارنامه خوبی نداریم، ادامه داد: در کنفرانسی که برای ارزیابی اقتصاد ایران برگزار شد، این بحث مطرح شد که حتی اگر تحریم هم نبود ما گرفتار رشد منفی اقتصادی به دلیل بهره‌وری پایین بوده‌ایم. کاهش بهره وری از سال ۸۴تا ۹۲ ناشی از نوع مدیریت بوده است.

به گفته رییس کمیسیون برنامه و‌بودجه شورای شهر تهران در ساختار کلی قانون اساسی واگذاری کار به مردم و‌کوچک‌سازی دولت مطرح شده است.

در این سال‌ها دستگاه های دولتی به هیچ وجه  برای کوچک‌سازی تلاش نکردند.یک وزارت خانه به سه وزارت خانه تبدیل شده اما هزینه جاری کم نشده است.

الویری با بیان اینکه ما باید اصل مغفول مانده قانون را عملی کنیم،تاکید کرد: ما باید دولت را متقاعد کنیم که در جهت کوچک‌سازی خود حرکت کند و مجلس هم شورا را به رسمیت بشناسد تا بتوانیم در جهت افزایش بهره‌وری فعالیت کنیم.

او با اشاره به تشکیل چهار کمیته در کمیسیون برنامه و بودجه گفت: کمیته بودجه و‌نظارت یکی از این کمیته‌ها است که در آن سیاست های جدیدی که در بودجه سال بعد باید اجرایی شود،مشخص می‌شود که شهرداری برمبنای آن فعالیت می‌کند.

به گفته الویری نظارت بر پروژه‌ها از دیگر کمیته‌های تشکیل شده است.در گذشته گزارش‌های تلفیق بودجه به شورا می‌آمد بدون اینکه هیچ ما به ازایی داشته باشد.اگر از عضو شورا میپرسیدی که به چه چیزی رای دادی،هیچ اطلاعی نداشت.این کمیته بر پروژه و بودجه نظارت خواهد داشت.

او ادامه داد: شفافیت و‌هوشمندسازی شهر از دیگر کمیته‌های تشکیل شده است.با روش های قدیمی نمیشود به جنگ فساد رفت. کمیته شفافیت و شهر هوشمند به این موضوع کمک خواهد کرد.

وی اضافه کرد: سومین کمیته تشکیلات و‌منابع انسانی است،در زمینه بی‌بندباری استخدام نیروهای انسانی و‌آوردن نیرو از دستگاه‌های دیگر مشکلاتی در شهرداری تهران و شاید سایر شهرداری‌های شهرها داریم که باید حتما سیستم سازمانی کوچک‌سازی شود.

الویری گفت: کمیته اقتصادی و‌تنظیم مقرارات،آخرین کمیته، مارا از درآمد ناپایدار نجات خواهد داد. شهرداری‌ها معتاد به درآمد ناپایدار هستند.جذب مشارکت داخلی و‌خارجی به تامین منابع از راه‌های سالم به ما کمک خواهد کرد.