۰ نفر

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در گفتگو با اقتصادآنلاین:

به تخلفات احمدی‌نژاد بعد از گزارش ۱۰۰روزه نجفی رسیدگی می‌کنیم

۱۷ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۲۴
کد خبر: 230239
به تخلفات احمدی‌نژاد بعد از گزارش ۱۰۰روزه نجفی رسیدگی می‌کنیم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری تهران از بررسی‌های تخلفات احمدی‌نژاد بعد از گزارش 100روزه نجفی خبر داد.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی ؛ مجید فراهانی ضمن اشاره به اینکه مسئله سرمایه‌گذاری حلقه مفقود اقتصاد کشور است، به اقتصادآنلاین گفت: طبق بررسی‌های انجام شده در حوزه مدیریت شهری حتی یک درصد از پتانسیل شهر تهران در این زمینه پوشش نداده شده است.

وی ادامه داد: درشهرهای بزرگ دنیا که مشکل بودجه‌ای کمتری نسبت به ما دارند اما بازهم برای هزینه‌های پروژه‌های زیربنایی خودشان از منابع داخلی استفاده نمی‌کنند و به سراغ سرمایه‌گذاری خارجی می‌روند.

به گفته این عضو شورا شهری مثل سنگاپور نه تنها برای توسعه مترو پولی هزینه نمی‌کند بلکه از این توسعه درآمد هم کسب می‌کند؛ این موضوع نشان‌دهنده این است که ما از کشورهای دیگر دنیا به شدت عقب هستیم.

فراهانی با بیان اینکه کار نکرده در این زمینه بسیار زیاد است، اضافه کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری زیادی در شهر تهران وجود دارد و ما نتوانستیم نه بخش خصوصی داخلی را و نه سرمایه‌گذاری خارجی را فعال کنیم.

این عضو شورا ادامه داد: در 14سال اخیر فقط دو پروژه با سرمایه‌گذاری خارجی به تهران آمده است،یکی پروژه هایپر استار اتوبان باکری  و دیگری هایپر می اکباتان است؛ این در حالی است که عملا بدون جذب سرمایه‌گذاری خارجی نمی‌توانیم دیگر شهر را اداره کنیم.     

فراهانی گفت: در سند الزامات و راهبردهای تنظیم بودجه سال 97بر جلب سرمایه‌گذاری خارجی و مشارکت عمومی تاکید شده است و امیدواریم بتوانیم با کمک دولت،بانک‌های عامل و وزارت اقتصاد و اموردارایی بحث گارانتی دولتی را جدی‌تر عمل کنیم.

او همچنین از بررسی تخلفات گذشته مدیریت شهری خبر داد و اظهار کرد: بعد از گزارش 100روزه نجفی از وضع موجود شهرداری به بحث تخلفات و هزینه‌های فاقد گذشته و دوران احمدی‌نژاد رسیدگی خواهیم کرد.