۰ نفر

رئیس مجلس شورای اسلامی:

ثبات اقتصادی در برنامه ۵ ساله دست‌یافتنی‌ است

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۹:۱۷
کد خبر: 716955
ثبات اقتصادی در برنامه ۵ ساله دست‌یافتنی‌ است

قالیباف گفت: ظرفیت کشور به گونه‌ای است که اگر با فرهنگ شهدا و دفاع مقدس حرکت کنیم مطمئن باشید در یک برنامه ۵ ساله به ثبات اقتصادی خواهیم رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در بیستمین یادواره ۱۷۰ شهید بخش رامند که با مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی و مردم شهیدپرور برگزار شد، بهره گیری از فرهنگ دفاع مقدس را راهکار موفقیت در عرصه‌های اقتصادی عنوان کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: فرهنگ دفاع مقدس برای همیشه در تاریخ مقاومت ماندگار خواهد بود. باید آنچه را در دفاع مقدس آموختیم فراموش نکنیم. شهدای مدافع حرم و موفقیت‌های جبهه مقاومت دقیقا تکرار دوران دفاع مقدس بود که در برابر جهانیان برای ما خلق کرد.

قالیباف تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس، ما عنصر معنویت و ایمان حقیقی را در وجود رزمندگان دیدیم. در این دوران، توانایی‌های یک ملت، توانایی‌های جوانان جامعه و وحدت ملی و یکپارچگی نمایان شد. مردم در دفاع مقدس مسئولانه و جهادی حرکت کردند. قدرت‌های مسلط آن روز با همه داشته‌های خود در برابر چنین ملتی که مبتنی بر سنت‌های الهی گام برداشتند شکست خورد.

وی گفت: ما در دفاع مقدس، مدیریت جهادی را آموختیم، اخلاص، ایثار و محبت را دیدیم و اعتماد به یکدیگر بین مردم و مسئولان را مشاهده کردیم. الگوی تربیتی صحیح را در دوران دفاع مقدس دیدیم. دفاع مقدس نشان داد که مردم ایران سازماندهی صحیح را فرا گرفته اند و با آن حرکت می‌کنند. دکترین دفاعی امروز در کشور ثمره دوران دفاع مقدس است. اگر شهید سلیمانی توانست در جبهه مقاومت پایدار باشد، از ثمرات تجربه در دوران دفاع مقدس بود.

قالیباف تصریح کرد: چرا ما در عرصه‌های سخت مانند دفاع مقدس به موفقیت‌های قابل توجه دست پیدا کردیم، اما در جنگ اقتصادی، رسانه‌ای و ترکیبی منفعل عمل می‌کنیم و دشمن از این نقطه ضعف ما بر مردم و انقلاب اسلامی فشار می‌آورد و قصد انتقام گیری دارد؟

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: برخی‌ها معتقدند مشکلات امروز با فرهنگ مبتنی بر فرهنگ مقاومت و حرکت‌های مردمی و سنت‌های خداوند به انسان‌ها و پیروان مکتب اسلام به وجود آمده است. بر این باورند که مهم نیست ما تسلیم نظام سلطه شویم، اما می‌گوییم: اتفاقا همین جاست که باید دقت کنیم و از دوران دفاع مقدس سرمشق بگیریم. مبانی دینی و حاکمیت عقلانیت و منطق و ایمان به توانایی‌ها در کنار توکل به وعده‌های خداوند دلیل اصلی پیروزی در جنگ تحمیلی بود.

وی اظهار کرد: در حوزه صنعت و مسائل پیچیده آن، پیشرفت جامعه ما در سطح پنج کشور اول دنیاست. اما می‌بینیم صنعت خودرو چه پیچیدگی دارد که نمی‌توانیم آن را حل و فصل کنیم؟ تولیدکننده و استفاده کننده در این صنعت ناراضی هستند و دولت هم آسیب می‌بیند. علت اصلی آن فاصله گرفتن از فرهنگ دفاع مقدس و بهره مندی از ظرفیت مدیریتی مردم است. آیا ما در حوزه اقتصاد اینگونه عمل کرده ایم؟ پاسخ خیر است.

قالیباف عنوان کرد: به فرموده امام صادق (ع) اگر شیعیان ما مقاومت می‌ورزیدند فرشتگان به آنان دست می‌دادند و از بالای سر و زیر پای خود روزی می‌خوردند. معنویت، ایمان به خدا، استقامت و مقاومت، روزی ما را زیاد خواهد کرد. خدای دوران دفاع مقدس، خدای دوران اقتصاد است. امروز از جهت منابع انسانی و مادی چه در بعد سرمایه و چه در بعد ثروت، ظرفیت کشور به گونه‌ای است که اگر با فرهنگ شهدا و دفاع مقدس حرکت کنیم مطمئن باشید در یک برنامه ۵ ساله به ثبات اقتصادی خواهیم رسید.

وی در ادامه گفت: وقتی مردم در جبهه حضور یافتند افتخارات به دست آمد و امروز هم مردم باید به میدان بیایند و امکانات را در اختیار بگیرند. مبانی انقلاب اسلامی بر همین اساس است. مقام معظم رهبری بر این اندیشه هستند که دولت اجازه بدهد مردم کار را به شکوفایی برسانند. برنامه ۵ ساله هفتم هم در روز‌های آینده در مجلس بررسی خواهد شد که بتوانیم برنامه‌ای را تدوین کنیم که با مساله محوری به سمت ثبات اقتصادی پیش رویم. با اطمینان به شما عرض می‌کنم می‌توانیم مردم را از سختی نجات دهیم وضعیت فعلی، شایسته مردم ما نیست.

قالیباف در پایان سخنان خود گفت: هدف از این سفر، حضور در مجلس یاد شهدا بود، اما به محضر مردم این استان عرض می‌کنم که مشکلات استان تا دو هفته آینده به صورت ویژه با حضور مسئولان و نمایندگان استان در مجلس بررسی خواهد شد.