۰ نفر

لاریجانی با ارائه لیست وارد رقابت انتخاباتی مجلس می‌شود

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۴۳
کد خبر: 715698
لاریجانی با ارائه لیست وارد رقابت انتخاباتی مجلس می‌شود

رئیس سابق مجلس، ورود به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی را کلید زده است و قصد دارد با ارائه لیستی در انتخابات فعالیت کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، با نزدیک شدن به آغاز فعالیت‌های انتخاباتی گروه‌های سیاسی برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، برخی شخصیت‌ها در عرصه سیاسی نیز کم کم آماده ورود به این عرصه می‌شوند.

بنا بر اخبار رسیده، «علی لاریجانی» رئیس سابق مجلس شورای اسلامی ازجمله افرادی است که خود را برای رقابت‌های انتخاباتی آماده کرده و قرار است با ارائه لیستی در این انتخابات شرکت کند.

چند تن از نزدیکان علی لاریجانی در گفتگوهایی که با خبرنگاران داشتند این موضوع را تأیید کرده‌اند.

علی لاریجانی ازجمله سیاسیونی است که پیش از این با 12 سال ریاست بر مجلس شورای اسلامی (از سال 1387 تا 1399) در این خصوص رکورددار است.

ریاست سازمان صداوسیما، وزارت ارشاد و دبیری شورای عالی امنیت ملی ازجمله دیگر مسئولیت‌های مهم لاریجانی در سال‌های گذشته است.

علی لاریجانی برای انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 نیز کاندیدا شده بود که صلاحیت وی از سوی شورای نگهبان تأیید نشد.

پیش از این نیز اعلام شده بود که حسن روحانی رئیس جمهور سابق نیز قصد ورود به فعالیت انتخاباتی برای انتخابات مجلس از طریق ارائه لیست را دارد.

روحانی که این فعالیت‌ها را از چند ماه پیش آغاز کرده، جلسات اخیر خود را به صورت هفتگی برگزار می‌کند و با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، نقش‌آفرینی وی در انتخابات مجلس شورای اسلامی قطعی است و برخی نزدیکان وی نیز گفته‌اند که باید برنامه‌ای منظم برای ارائه یک لیست واحد انتخاباتی با محوریت و حمایت آقای روحانی تدارک دیده شود.

همچنین منابعی نیز از هماهنگی‌هایی با موضوع انتخابات مجلس میان روحانی و لاریجانی خبر می‌دهند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی 11 اسفند امسال همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان برگزار خواهد شد.