۰ نفر

بهادری: دولت ساختاری برای نظارت بر بازار ندارد

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۱۲
کد خبر: 715676
بهادری: دولت ساختاری برای نظارت بر بازار ندارد

سخنگوی دولت گفت: دولت‌ها از سالیان قبل مکلف به مولدسازی بودند اما با بی‌توجهی از کنار آن می‌گذشتند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، علی بهادری‌جهرمی در جمع دانشجویان دانشگاه ارومیه‌ با بیان اینکه پیشنهاد تشکیل وزارت بازرگانی با انجام کار کارشناسی و برای رفع مشکلات حوزه‌های مختلف است، اظهار داشت: تشکیل وزارت بازرگانی موجب تقویت حوزه هماهنگی وزارتخانه‌های مختلف در حوزه واردات و صادرات است.

‌وی با بیان اینکه ‌ما در بازار شاهد افزایش بی‌معنی و بی‌منطق قیمت ها هستیم، افزود: یکی از دلایل این مسئله آن است که دولت ساختار مناسبی برای نظارت بر بازار در دست ندارد. وزارت بازرگانی این نقش را برای دولت ایفا خواهد کرد.

‌بهادری جهرمی با بیان اینکه یکی از انتقادات برخی به تشکیل وزارت بازرگانی، تبدیل این وزارتخانه به وزارت واردات بوده است، تصریح کرد:  ما در لایحه تشکیل وزارت بازرگانی صرفا اختیارات مربوط به بازار داخل را به این وزارتخانه داده‌ایم  و  واردات هر حوزه به عهده وزارتخانه مربوطه آن است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه معادن جزو منابع ملی ما هستند، تصریح کرد: در دولت سیزدهم، دنبال فسادزدایی و از بین بردن شبکه فساد در حوزه معادن هستیم که حداقل از 20 سال قبل مانع استفاده استان از منابع شده‌اند.

بهادری جهرمی در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان درباره مشکلات دانشجویان ساکن دانشگاه‌ها‌ بیان داشت: مشکلات خوابگاه دانشجویی در دانشگاه‌ها زیاد است و خجالت هم نمی‌کشیم از بیان آن‌ها، چون در صدد رفع این مشکلات هستیم.

وی با بیان اینکه باید مدیریت متناسب منابع و افزایش درآمدهای ملی انجام شود، ادامه داد: ‌به دنبال مچ‌گیری و تمسخر افراد نباشیم بلکه شیوه انتقال را یاد گرفته و تلاش کنیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه درگاه صدور مجوزها برای سهولت در صدور مجوز و فعالیت جوانان و مردم ایجاد شده که باید معرفی شود و همه در آن حضور داشته باشند، اضافه کرد: نباید تحت تاثیر رسانه به بیان موارد اقدام کنیم بلکه شرایط و عملکردها را داشته باشیم.

جهرمی در پاسخ به سئوالی درباره نفوذ نمایندگان در انتصابات و تصمیم‌گیری‌ها، گفت: هرجا اعلام نفوذ در تصمیم‌گیری‌ها شده باید بررسی و رسیدگی شود و اگر مشخص شود قطعا برخورد خواهد شد. باید تمام ظرفیت و پتانسیل کشور مدیریت شود و  آمادگی برگزاری نشست‌های کارشناسی برای ارتقای سطح مدیریتی هستیم.

‌سخنگوی دولت دلیل عدم حضور استاندار در دانشگاه را حضور معاون اجرایی رئیس جمهور برای پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری عنوان کرد و ادامه داد:‌ استاندار باید در جلسات و بازدیدها حضور داشته باشند و پیگیر مشکلات مردم باشند.