۰ نفر

اولین سفر رییس جمهور ایران به سوریه پس از ۱۳ سال

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۰۵
کد خبر: 714565
اولین سفر رییس جمهور ایران به سوریه پس از ۱۳ سال

سخنگوی دولت گفت: سفر رییس‌جمهور به کشور سوریه در راستای استمرار سیاست همسایگی و تقویت محور مقاومت خواهد بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری با خبرنگاران طی سخنانی ضمن گرامیداشت روزهای کارگر و معلم، بیان کرد: در آستانه سفر رییس‌جمهور به کشور دوست سوریه هستیم و این سفر فردا به دعوت رسمی آقای بشار اسد و بعد از ۱۳ سال در قامت ریاست‌جمهوری ایران انجام می‌گیرد. این سفر در راستای استمرار سیاست همسایگی و تقویت محور مقاومت خواهد بود.

وی افزود: نمایشگاه کتاب امسال با مشارکت بیش از ۳۰۰۰ ناشر داخلی و خارجی به صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد و با تدبیر وزارت ارشاد، کتابفروشی‌ها هم در بخش مجازی حضور دارند از آنان حمایت بعمل آورده شود. هفتمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور در هفته آینده با حضور بیش از تاجر و بازرگان خارجی حضور خواهند داشت.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی اظهار داشت: لایحه آبخیزداری در دولت در حال بررسی است و جلسات متعددی برای آن برگزار شده و البته این حوزه با بخش‌های مختلفی مرتبط است و جنبه‌های متعددی دارد و می‌خواهیم لایحه کاملی ارائه کنیم، به دلیل تقارن با برنامه هفتم و بودجه، کار همزمان پیش رفت و سعی داریم این لایحه با برنامه تضاد نداشته باشد و پیش‌بینی می‌کنیم بعد از برنامه هفتم، به سرانجام برسد.

بهادری‌جهرمی درباره اظهار نظر برخی نمایندگان پیرامون احتمال گران شدن دارو در آینده تصریح کرد: بودجه به تصویب مجلس رسیده و منابع بودجه مصوب نمایندگان است. دولت اولویت ویژه‌ای برای حوزه دارو در نظر دارد و در صورت درخواست وزارت بهداشت سریع عمل خواهیم کرد و اجازه بروز مشکل را نمی‌دهیم. اخیرا هم تفاهم‌نامه‌ای برای تخصیص ارز و یا رفع مشکلات در این حوزه امضا شده تا به مشکلی نخوریم. اگر نیازی باشد لایحه اصلاحی هم به مجلس داده خواهد شد و از این حیث مشکلی نخواهیم داشت.