۰ نفر

امام جمعه تهران: باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد / ملت ایران از صحنه جنگ ترکیبی پیروز بیرون‌ آمد

۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۳۸
کد خبر: 708106
امام جمعه تهران: باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد /  ملت ایران از صحنه جنگ ترکیبی پیروز بیرون‌ آمد

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه فتنه اغتشاشات پاییز سال گذشته جنگ ترکیبی بود، گفت: مجموعه‌ای از قدرت‌های استکباری دست به دست هم داده بودند، اما ملت ایران در برابر همه این فشارها ایستادند و از صحنه جنگ پیروز بیرون آمد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، آیت‌الله کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، گفت: ماه مبارک رمضان فرا رسید، سفره خاص پذیرایی خدا برای مهمانان خاص گسترده شد، ماه مبارک رمضان به قدری گنجینه‌های عظیم دارد که بر حسب روایت فرمودند اگر می‌دانستید در رمضان چه نعمت‌هایی نهفته است آرزو می‌کردید همه سال رمضان بود.

وی با بیان اینکه روزه عبور از خود، رسیدن به خدا است و نتیجه روزه‌داری تقواست، افزود: در این ماه خواندن یک آیه از قرآن کریم، معادل قرائت تمام قرآن کریم است، ما در ماه رمضان به میهمانی خداوند متعال دعوت شده‌ایم.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: عید رمضان در دعای وداع ماه رمضان از آن به عنوان عید اولیا نام برده شده است. از خداوند می‌خواهیم که ماه رمضان برای همه ما به معنای واقعی کلمه عید باشد.

آیت‌الله صدیقی گفت: هر روزی که در آن گناه نشود و خدا از انسان راضی باشد آن روز عید به شمار می‌رود، ماه رمضان ماه بندگی است، لذاست همه‌اش عید است، این عید بزرگ الهی، تحول طبیعت و عید تشرف مقام معظم رهبری (بعد از چندسال) به زیارت امام رضا(ع) و تجلیات رضوی از زبان ایشان برای دادن آدرس درست برای امسال را به محصور شریف امام زمان (عج) و همه موحدان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم، به همین مناسبت از فرمایشات مقام معظم رهبری الهام می‌گیرم، چرا که بعد از امام زمان (عج) بهترین شخصیت به شمار می‌روند.

وی افزود: سخنان ایشان ابتدائا تذکر به این معنا بود که تحول طبیعت درسی‌ برای ماست، خداوند در قرآن کریم فرمود: بدانید خدا زمین مرده را زنده می‌کند... ، زمین زنده شود و ما را شاد کند، اما ما زنده و عوض نشویم؟ یعنی ما از خاک کمتریم که روز قیامت کافران می‌گویند ای‌کاش خاک بودم؛ خاک با اینکه جامد بود، زنده شد اما ما دستاوردی کسب نکردیم و صرفا یک عمر خودسوزی کردیم.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: انقلاب یک تحول عظیم جهانی، فرهنگی، اخلاقی و سیاسی بود؛ واقعا انقلاب و تغییر حالت و تفکر بود.

آیت‌الله صدیقی گفت:‌ در مسأله تحول باید به لوازم مورد نیاز آن توجه کرد، یعنی انسان آنچه را که موجب شکوفایی می‌شود را شناسایی و تقویت کند و آنچه را که موجب ضعف می‌شود بهبود بخشد و تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

وی افزود: نقطه قوت مهمی که از دیدگاه رهبری نقطه قوت ملت ما محسوب می‌شود، استحکام این ملت است؛ از روز اولی که این تحول به واسطه انقلاب پدید آمد، رئیس‌جمهور وقت آمریکا (کارتر) در دستوری که به سازمان جاسوسی آمریکا داده است خواستار نابودی نظام اسلامی شده و مهمترین تجهیزاتی که در این مسیر پیش‌بینی کرده، تجهیزات تبلیغاتی است؛ برای اینکه در باورها و شناخت مردم بتوانند با تبلیغات نفوذ کنند و روحیه انقلابی و علاقه به عزت و استقلال را از مردم بگیرند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد:‌ دشمنان از روز اول به دنبال نابودی نظام بودند، از آن روز زنجیره به هم پیوسته‌ای از اقدامات گوناگون اعم از جنگ، ترور، فتنه و... علیه ما انجام دادند. فتنه اغتشاشات پاییز سال گذشته جنگ ترکیبی بود؛ مجموعه‌ای از قدرت‌های استکباری دست به دست هم داده بودند اما ملت ایران در طول این ۴۳ سال مقابل فشارها ایستادگی کردند و از صحنه جنگ پیروز بیرون آمدند.

آیت‌الله صدیقی گفت:‌ در رأس‌کانون‌های قدرت که موجب استحکام یک ملت و امت می‌شود، ایمان به خدا و اعتماد به وعده‌های پروردگار است که مردم، حتی کسانی که مرتکب برخی از گناهان عملی می‌شوند اما به خدا، قرآن، نماز، ولایت اهل بیت‌ (ع) سخت باور دارند و به امام زمان (عج) و ولایت‌فقیه (از گذشته تا به امروز) به عنوان جایگاهی که مانع از تفرقه شده است اعتقاد دارند.

وی افزود: ملت ما امام و رهبر دارد، رهبر ما رهبر سیاسیِ تنها نیست، الگوی ایمان و جهاد است، این فداکاری‌های مردم ما متأثر از امامین انقلاب است. والله این‌ها دل به دنیا نداده‌اند و غبار دنیا بر دل این رهبر و رهبری قبلی ننشست، به همین دلیل از هیچ قدرتی نترسیدند و از هیچ حادثه‌ای هراس نداشتند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه ملت ما در تاریخ خلقت بی‌نظیرند و هیچ پیغمبر و امامی چنین مردمی نداشته‌اند، تصریح کرد: این ملت همه چیزشان را برای انقلاب دادند و طلبکار انقلاب نیستند و تا امام زمان (عج) ظهور نکردند، همچنان ایثارگرایانه در صحنه ایستاده‌اند؛ مردم در این جنگ ترکیبی نشان دادند در اوضاع نابه‌سامان اقتصادی در مقابل فتنه جهانی و اغتشاشاتی که از آمریکا هدایت می‌شد،  اعلام کردند انقلاب ما پدیده نجات بشر است و دنیا و آخرت را زیر پرچم ولایت انشاءالله آباد خواهیم کرد.

وی افزود: به همین دلیل با وجود تحریم‌های فلج‌کننده و انواع فشارهای روانی، پیشرفت‌هایی داشته‌ایم که باید آن‌ها را تکرار کرد، وگرنه دشمن نقطه ضعف‌ها را بزرگ می‌کند؛ فعلا در شرایطی هستیم که قوای سه‌گانه زیر پرچم ولایت با هم همدلی دارند.

آیت‌الله صدیقی گفت: از نظر دیپلماسی در سطح خوبی قرار داریم، راه‌اندازی بزرگترین مجموعه نظام سلامت بیمارستان حضرت مهدی (عج) که آنچه در بیمارستان‌های پیشرفته دنیا وجود دارد در این بیمارستان موجود است که سال گذشته افتتاح شد، افتتاح پالایشگاه با ظرفیت تولید ۲۱ هزار بشکه در روز و ... موارد متعددی از پیشرفت‌هایی که اعجاب‌آور است، در همین مدتی که دولت سیزدهم رویِ کار آمده است، وجود دارد.