۰ نفر

امام جمعه شیراز: شیطان شما را از اینکه فقیر بشوید می ترساند؛ دشمن هم همین کار را می کند!

۱۲ اسفند ۱۴۰۱، ۲۱:۲۹
کد خبر: 704479
امام جمعه شیراز: شیطان شما را از اینکه فقیر بشوید می ترساند؛ دشمن هم همین کار را می کند!

امام جمعه شیراز گفت: شیطان برنامه‌ریزی می‌کند تا شما را از نظر اقتصادی زمین بزند، این جنگی که در عرصه ارزی این چند روز به وجود آوردند جنگ است و توقع از مدیران و مسئولان دولتی این است که در مقابل این قضیه آرایش جنگی بگیرند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه شیطان برنامه‌ریزی می‌کند تا شما را از نظر اقتصادی زمین بزند، گفت: چالشی که چند روز است در عرصه ارزی ایجاد شده، جنگ است و توقع از مدیران و مسئولان دولتی این است که در مقابل این قضیه آرایش جنگی بگیرند.

لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز، سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی با اشاره به دشمن‌شناسی اظهار داشت: آنهایی که می گویند اسلام دشمن ندارد یا خودشان عمله دشمن هستند و می خواهند ما را فریب دهند یا ساده هستند که در سادگی خودشان بحثشان این است که گربه حیوان خوش خط خالی است و فکر آزار جوجه هرگز نیست، اینگونه نیست.

وی افزود: خدای متعال در قرآن کریم به صورت مفصل دشمنان اسلام و مسلمانان را معرفی کرده و از ما خواسته آنها را بشناسیم و توطئه های آنها را نقش بر آب و خنثی کنیم.

امام جمعه شیراز ادامه داد: اگر مسئله این است باید ببینیم دشمن در برخورد با ما مسلمانان چه ترفندهایی را به کار می‌گیرد تا ما آنها را خنثی کنیم، یکی از آیات دشمن‌شناسی قرآن کریم، آیه مبارکه ۲۶۸ از سوره مبارکه بقره است، خدای متعال می‌فرماید "الشَّیْطَانُ یَعِدُکُمُ الْفَقْرَ وَیَأْمُرُکُمْ بِالْفَحْشَاءِ" مردم، شیطان که دشمن قسم خورده شما است دو ابزار را برای فریب شما به کار می‌گیردط اول " یَعِدُکُمُ الْفَقْرَ " که این را دو جور می شود معنا کرد، معنای اول اینکه شیطان شما را از اینکه فقیر بشوید می‌ترساند. به صورت مداوم در برنامه‌های مختلف خود شیاطین جن و انس کاری می کنند که شما از فقر بترسید و این ترس را در دل مؤمن ایجاد کنند، چیزی که دشمن در این راستا انجام می دهد.

وی با اشاره به اینکه شیاطین انس را همه می‌شناسید؛ چراکه شبانه روز درگیر هستید، اظهار داشت: دیروز آمریکا لیست جدید از تحریم‌شدگان را اعلام کرده که دو نفر از آنان فوت شده اند و از مرده شما هم می ترسند، چه سرشان برآمده است؟ بخاطر عظمت شما مردم است و می خواهند به هر شکلی شما را بترسانند، پشت سر هم تحریم فلج کننده را تکرار می کنند، چهل و چند سال است این کار را می کنند چون غیر از این ابزاری ندارد و می‌خواهند شما را بترسانند‌.

وی افزود: معنای دیگر "یَعِدُکُمُ الْفَقْرَ" این است که شیطان به شما وعده ها می دهد اما پوچ و توخالی است، ببینید این وعده‌ها را به مردم افغانستان دادند، در دورهای مختلفی که آمریکا در افغانستان بودند وعده های مختلف دادند و گفتند افغانستان را آباد می‌کنیم اما در طول ۵۰ سال اخیر غیر از گرفتاری برای مردم چیز دیگری بوده است؟ وعده در باغ سبزشان بسیار است اما در عمل همین است که می‌بینید و این برای کسانی که می گویند اگر با آنها بسازیم کارمان درست می شود و یک دوره ۱۰ ساله رشد کشور را به فرموده رهبر معطل کردند و سروصدا کردند که می خواهیم مسئله را درست کنیم و در انتها نتوانستند چون به شیطان اعتماد کردند و شیطان وعده‌اش دروغ است.

آیت‌الله دژکام افزود: هر دو معنایی که در آیه ۲۶۸ بقره آمده را باید استفاده کنیم، مردم خدا در ایه ۲۶۸ سوره مبارکه بقره می فرماید ابزار دشمن ما برای اینکه شما را زمین بزند ۲ چیز است و شیطان جن و انس روی این دو مسئله کار می‌کند، اول مسئله فقر که یا شما را از فقر با تحریم ها می ترساند یا وعده دروغ میدهد و خلاف میکند تا شما گرفتار فقر شوید.

وی افزود: دومین ابزار "وَیَأْمُرُکُمْ بِالْفَحْشَاءِ" ابزار دوم شیطان امر به فحشا است: دشمن شما برای اینکه شما را زمین بزند خدای متعال می فرماید فحشا را بین جوانان رواج می‌دهد و امر به فحشا می کند، دوستی از مطلعین سند امنیت ملی آمریکا را برای بنده می خواند و بیان کرد که بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است که در آمریکا باید کاری کنیم تا جلوی فحشا گرفته شود چون می داند مملکتی که جوانش گرفتار فحشا است دیگر روی آبادی نمی بیند اما آنکه برای کشور خودش آن نسخه را دارد، برای کشور شما یک کسی را پشت تلویزیون نشانده و با مکرون هم دیدار و به گذشته سیاه خود افتخار می کند و می خواهد آن را الگوی دختران ایران کند که البته همانطور که تاکنون در همه حیله های خود شکست خورده اند در این جهت هم باز شکست خواهند خورد و ملت ایران بینی همه این شیاطین را به خاک خواهند کشید.

وی ادامه داد: حواستان به این دو حیله جمع باشد؛ الان هم هر دو حیله را در اوج بر سر ملت ایران خراب کرده اند به حساب اینکه شاید شما را شکست دهند. بله؛ در اندلس یا اسپانیای امروزی یک تجربه دارند و در آنجا توفیق پیدا کردند و با فرستادن فواحش و زن‌های بدکاره به کوچه و خیابان‌های اندلس کاری کردند که کشور اسلامی اندلس از دست ما رفت و امروز وسط مساجدآن روز اندلس شراب خواری می کنند و آنها برنامه‌های‌شان برای کشور ما هم همین است.

دشمن نمی‌خواهد حرم و مسجدی باقی بگذارد

او گفت: نمی‌خواهند حرمی و مسجدی باقی بگذارند چون می دانند اگر شما در مسیر مسجد و حرم جلو بروید آنها جایی برای عرض اندام در دنیا ندارند و می خواهند شما را زمین بزنند.

او اظهار کرد: شیطان برنامه‌ریزی می‌کند تا شما را از نظر اقتصادی زمین بزند، این جنگی که در عرصه ارزی این چند روز به وجود آوردند جنگ است و توقع از مدیران و مسئولان دولتی این است که در مقابل این قضیه آرایش جنگی بگیرند.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: وقتی بانک مرکزی اعلام می‌کند برای ۴۰ کالای اساسی ارز یکسال آینده را با قیمت ۲۷ هزار ۵۰۰ تومان آماده دارم اما بعد در خیابان های کشور ارز نزدیک ۶۰ هزار تومان است، معلوم است که یک توطئه در کار است.

وی افزود: این آیه را بخوانید که همین را برای شما پیاده می کنند و یک جنگ است و برای جنگ آن حال جنگی می خواهد که وقتی به امام گفته بودند خرمشهر متاسفانه سقوط کرد فرمود جنگ است و یک بار می خورید و یک بار می زنید و منتظر باشند که شما بزنید و باید بزنیم تا برسیم به جایی که بگویند در عرصه اقتصادی هم مانند عرصه نظامی نمی توانیم با آنها کاری کنیم.

دژکام تاکید کرد: این همت و عظمت و اراده پولادین ملت مسلمان ایران است که آنها را محقق خواهد کرد، که در قرآن کریم می‌فرماید: یک گروه دیگری می آوریم غیر از آنهایی که اول ادعای مسلمانی کردند " ثُمَّ لَا یَکُونُوا أَمْثَالَکُمْ " آنها در دفاع از اسلام و اهل‌بیت و مرام علی و اولاد علی مثل قبلی ها رفتار نمی کنند و آنقدر محکم می ایستند تا پرچم حکومت ولی عصر امام زمان (عج) بر بام این جهان بکوبند.

وی ادامه داد: امید که با بصیرت همیشگی خود و با خواندن آیات بصیرت‌بخش قرآن توطئه های دشمنان جن و انس را بشناسید و عزت ایران که به برکت خون شهدا و به برکت رهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی و به برکت مقاومت شما به اینجا رسیده است افزایش دهید و جهان را همان طور که رهبر انقلاب فرمودند آماده ظهور امام زمان(عج) کنید.

آیت‌الله دژکام در خطبه دوم نیز اظهار داشت: آنچه که هفته آینده را از همه هفته‌های طول سال متمایز کرده وقوع میلاد سرتاسر نور و سرور وجود مقدس امام زمان (عج) در ۱۵ شعبان در هفته آینده است. همه ما در این ایام خشنود هستیم که خدا به ما لطف کرده امام زمان (عج) را می‌شناسیم و می دانیم حی و حاضر است و حال ما را می داند و برای ملت و امت اسلام دعا می کند و می آید و عزت و عظمت اسلامی را به اوج می رساند.

وی افزود: این دلخوشی و امیدواری را در جامعه توسعه بدهید، دشمن دلش می‌خواهد ما ناامید باشیم ولی کسی که امام زمان(عج) را دارد ناامید نیست.

دژکام‌گفت: جوانترها اگر در مسائل زندگی خود گیر هستند بدانند که امام زمان (عج) را دارند و امام زمان(عج) نیاز نیست جای خاصی صدایش کنید و هر جا ایشان را صدا بزنید جواب می دهد و جواب سلام می دهد کسی که چنین آقایی دارد چرا ناامید باشد.

امام جمعه شیراز یادآور شد: در روایات است که یکی از اصحاب خاصه امام رضا(ع) آمد و گفت مدتی است دعا می کنم اجابت نشده است و می‌ترسم که خدا مرا دوست نداشته باشد، حضرت فرمود نگذار شیطان به دلت آید و خدا خواسته صدایت را بشنود در خانه خدا برویم و از لطف خدا ناامید نشویم. به دامن وجود مقدس امام زمان(عج) توسل داشته باشید و مطمئن باشید خدا نگاه لطف و رحمتش به شما هست و بیشتر می شود.

وی اضافه کرد: خدای متعال در قرآن کریم آیات متعددی درباره ظهور حضرت ولی عصر(عج) بیان کرده از جمله اینکه خدا می فرماید حتی در زبور و دیگر کتاب های آسمانی نوشتیم که زمین را بندگان صالح به میراث خواهند برد هر چه فرعون‌ها و نمرودها و بایدن ها و ترامپ ها ۴ روز دنیا جولان دهند این زمین را خدا برای آنان قرار نداده و زمین ارث صالحان است، آنکه امام همه صالحان است خواهد آمد و زمین را تحت پرچم عدل حکومت خواهد کرد، این امیدواری که در دل ما بوده و هست همچون در اوج زمان ستمشاهی که مهدیه ها پر بود از جمعیتی که دلش به امید ظهور امام زمان (عج) موج می زد و هیچ وقت شیعه و هیچ مومن و مسلمانی ناامید نمی شود.

وی تاکید کرد: مطمئن باشید آینده جهان آینده خوبی است و شما در آن روزگار زمین را مالک می شوید و حکومت پیدا می کنید، منتظران امام زمان اینگونه هستند و این امید و نوید را در هفته آینده به همه جهان صادر کنید و فریاد بزنید در گوشه و کنار شهر که یکی می آید که مسیحا نفس است.مژده دهید گل نرگس خواهد آمد و عطرش جهان را فراخواهد گرفت.

ایت‌الله دژکام گفت: بنیاد مهدویت در شیراز و استان فارس کارهای گسترده و ارزشمند انجام داده و می دهد که دعا می کنیم توفیقاتشان بیشتر شود.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز جوان گفت: جوان باید ازدواج کند، ازدواج را آسان کنید تا شیطان در نقشه خود که می خواهد جوانان را به فساد بکشد موفق نشود.

اوگفت: یکی از نهادهایی که اقدام کرده و دیروز در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برنامه‌اش انجام شد، قرارگاه قرب سپاه و سپاه فجر بود که هزار جهزیه برای زوج های جوان در یک مرحله تهیه کرد، در سال ۱۴۰۱، ۶ هزار بسته جهیزیه آماده شده و کمیته امداد و ستاد اجرایی فرمان امام نیز اقداماتی این چنینی انجام داده‌اند که از انها تشکر می کنیم و توقع می کنیم که بیشتر شود.

وی افزود: هر بسته‌ای که روز گذشته به یک زوج جوان داده می‌شد شش کالای اساسی در جهزیه نزدیک به ۴۰ میلیون تومان برآورد می‌شد و این لطف خدا از جهات مختلف است، پس هیچ جوانی نگوید چون ندارم ازدواج نمی‌کنم، مؤمنین و متمکنین جلو بیایند و فکر کنند که یک فرزند بیشتر دارند و مشکلات جوانان را در جهیزیه و مسائل مالی حل کنند.

وی تاکید کرد: نکته پایانی درباره سالروز تاسیس کمیته امداد در ۱۴ اسفند است، از مجموعه‌هایی مثل کمیته امداد می‌خواهیم در مسئله مسکن و اشتغال ورود کنند چون عموما مسائل جوانان همین است و باید آستین همت بالا زده و قوی‌تر وارد شوند. جوان داریم و جوانان علاقه‌مند به ازدواج هستند و باید زمینه ازدواج آنها را فراهم کنیم، پس کمیته امداد همت عالی کند و برای کسانی که نیاز دارند اقدام کند چراکه مردم ما بسیار نجیب و اصیل هستند.