۰ نفر

سخنگوی دولت خبر داد؛

ارائه گزارش اولیه از حوادث دبیرستان های دخترانه قم

۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۴۸
کد خبر: 701514
ارائه گزارش اولیه از حوادث دبیرستان های دخترانه قم

سخنگوی دولت گفت: وزیر اطلاعات گزارشی اولیه از بررسی‌های اولیه در زمینه حوادث رخ‌داده در دبیرستان‌های دخترانه قم ارائه کرد و در سفر امروز وزیر بهداشت به قم نیز نمایندگانی از آموزش و پرورش و اطلاعات استان قم با وی همکاری خواهند داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دیدارهای اخیر رهبری اشاره‌ای به دستگاه‌های نظارتی داشتند که ضمن تاکید بر اشراف لازم و کافی آنها به دستگاه‌های اجرایی تصریح داشتند که این نظارت نباید به دخالت یا ایجاد ممانعت در امور اجرایی منجر شود. در همین زمینه گزارشی از سوی وزیر اطلاعات از شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی ارائه کردند که دولت مصوب کرد تا گزارشی در این حوزه نهایی کند تا ارتقای کیفیت نظارت و همکاری متقابل دستگاه‌های اجرایی و نظارتی را شاهد باشیم.

وی افزود: همزمان با سفر رییس جمهوری به چین که طی آن شاهد امضای ۲۰ سند همکاری بودیم، وزیر کار هم عازم ترکمنستان برای برخی همکاری‌های اقتصادی و مرتبط با وزارت تعاون شد و امروز هم وزیر ارشاد گزارشی از سفر اخیر خود به خارج از کشور و تفاهمات صورت‌گرفته ارائه کرد.

سخنگوی دولت تأکید کرد: وزارت ورزش امروز میزبان وزیر ورزش روسیه است. سازمان انتقال خون هم کنفرانس بین‌المللی در حوزه انتقال خون در دستور کار دارد. وزرات آموزش و پرورش نیز میزبان المپیاد جهانی فیزیک در سال ۱۴۰۳ انتخاب شد.

بهادری جهرمی ادامه داد: تعاملات نشان می‌دهد حوزه دیپلماسی منطقه‌ای و بین‌المللی ما به پویایی به کار خود ادامه می‌دهد و برنامه‌ریزی‌هایی که برای انزوای ایران انجام شده بود جهان نشان داده که چنین رویکردی را نمی‌پذیرد.

وی با بیان اینکه وزیر گردشگری گزارشی از جشنواره بین‌المللی فجر صنایع دستی ارائه کرد، اظهار داشت: این جشنواره در هفتمین دوره برگزاری خود برای نخستین‌بار به شکل بین‌المللی و با حضور نمایندگان ۱۲ کشور جهان برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به برخی مباحث درباره حوادثی که در تعدادی از دبیرستان‌های دخترانه استان قم پیش از این ارائه شده بود و ماموریتی که به وزارت اطلاعات در این زمینه داده شده بود، وزیر اطلاعات گزارشی از بررسی‌های اولیه در این زمینه ارائه کرد که البته فرضیه‌های مختلفی بود که در حوزه‌های پزشکی وجود داشت و برای بررسی آن به ویژه بر ظرفیت‌ پزشکی خود استان قم و همکاری آنان تکیه داشت.

سخنگوی دولت یادآور شد: وزیر بهداشت هم امروز به شکل میدانی و به عنوان نماینده دولت به قم رفت تا موضوع را مورد بررسی بهتر قرار دهد، البته خوشبختانه هیچ دانش‌آموزی در بیمارستان بستری باقی نمانده است.

بهادری جهرمی ادامه داد: نمایندگانی از وزارت اطلاعات و آموزش و پرورش هم در این سفر با وزیر بهداشت همکاری خواهند داشت.