۰ نفر

در اجتماع باشکوه راهپیمایان ۲۲ بهمن ۱۴۰۱؛

رییسی: دشمنان می خواستند کشور را با آشوب و ناآرامی متوقف کنند / آغوش ملت برای فریب خوردگان در اتفاقات اخیر باز است

۲۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۵۶
کد خبر: 700738
رییسی: دشمنان می خواستند کشور را با آشوب و ناآرامی متوقف کنند / آغوش ملت برای فریب خوردگان در اتفاقات اخیر باز است

رییس جمهور با بیان اینکه امروز یک ۲۲ بهمن دیگر در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی است، گفت: ۲۲ بهمن روز پایان سلطه سلطه‌گران بر ایران است.

به گزارش اقتصادآنلاین، سیدابراهیم رییسی امروز در جمع راهپیمایان چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در میدان‌ آزادی تهران اظهار داشت: این حضور و حماسه آفرینی پیام امیدآفرینی برای ملت ایران و پیام ناامیدی برای دشمنان انقلاب اسلامی است.

رییسی گفت: ۲۲ بهمن، انفجار نور، تحقق معجزه قرن و تحقق خواسته مجاهدان خاص خدا علما و صلحا و شهدا و کسانی که در طول تاریخ امید بر پایه نظامی به نام دین همواره در دل آنها بود و در این راه تلاش بسیاری کردند.

رییسی این روز را روز پایان استبداد و وابستگی روز آغاز استقلال آزادی و جمهوری اسلامی و روز تحقق خواست و اراده ملت بزرگ ایران دانست و افزود: این روز، روز به ثمر نشستن روشنگری ها و هدایت های امام راحل و از ایمان زمان روزه پایان سلطه سلطه گران بر ایران عزیز روز بسیار مبارکی است.

امروز، روز جلوه انسجام ملی و وحدت و یکپارچگی و حضور حماسه فریاد است

وی با بیان اینکه امروز، روز جلوه انسجام ملی و وحدت و یکپارچگی و حضور حماسه فریاد است، تاکید کرد: امروز روز حضور مردمی است که در هر کوی و برزن و یا صدها شهر هزاران روستا در میدان حاضر شدند،  که نه فقط رای که بالاتر از رای، با امام و رهبری معظم انقلاب اسلامی و شهدا و آرمانهای بلند انقلاب شکوهمند اسلامی عهد ببندند.

رییسی ادامه داد: این عهد و میثاق بسیار بالاتر از رای است؛ در نگاه دینی ما کسانی که عهد می بندند فقط رای نمی‌دهند بلکه پایین رای و پایین عهد و پیمان شان همواره هستند.

رییس جمهور اظهار داشت: ما امروز فقط جمع نشدیم که ۲۲ بهمن ۵۷ را گرامی بداریم و از مقام شهدا، صلحا مجاهدان و کسانی که حماسه ۲۲ بهمن ۵۷ را آفریدند، تجلیل کنیم؛ آن حرکت عظیم قابل تجلیل است اما علاوه بر تجلیل و تکریم نسبت به فجر آفرینان ۵۷ آمده ایم تا بگوییم ۲۲بهمن ۱۴۰۱ با حضور مردم با شکسته دشمنان و با پیروزی جبهه انقلاب یک بار دیگر رقم خورده است.

وی با بیان اینکه امسال یک ۲۲ بهمن دیگری در تاریخ انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی رقم خورده است، اظهار داشت: ببینید در این یکسال دشمنان چه کرده‌اند و توطئه هایی که انجام داده‌اند اما ملت سرفراز ایران زنان و مردان تاریخ ساز ما چگونه دشمن را شناختند دسته پلید دشمن را شناختند و در صحنه خوب ظاهر شدند و خشک درخشیدند به نحوی که یک بار دیگر در تاریخ انقلاب اسلامی مردم عزیز و سرافراز و انقلابی ما دشمن را ناکام گذاشتند.

حکومت پهلوی فقط عقب ماندگی را برای این ملت و کشور به بار آورد

رییسی در ادامه با بیان اینکه هم ایجاد حکومت پهلوی برخلاف‌ خواست ملت و با کودتا بود، هم ادامه آن، افزود: آنها در دوران حاکمیت خود جنایت و خیانت کردند و به ظرفیت‌های عظیم بی توجه بودند و فقط به خشنودی نظام سلطه و آمریکا می‌اندیشیدند.

وی خاطر نشان کرد: حکومت ستمشاهی پهلوی فقط عقب ماندگی را برای این ملت و کشور به بار آورد؛ آنها برخلاف اصول مشروطه و کودتا روی کار آمدند.

رییس جمهور اظهار داشت: برخی دنبال تطهیر چهره رژیم دست‌نشانده پهلوی هستند اما باید در اجرای فرمان رهبری برای جهاد تبیین باید برای مردم عزیز به‌ویژه جوانان ما روشن شود که این رژیم چه زشتی‌ها و پلیدی‌ها و ذلت و عقب‌ماندگی را برای ملت ایران آورد و انقلاب اسلامی پایان این ذلت و آغاز عزتمندی ملت ما بود.

رییس جمهور در ادامه به دستاوردهای انقلاب اسلامی برای ملت ایران اشاره کرد و گفت: اولین نکته اعتماد به نفس، اعتماد به داشته ها و تکیه بر فرهنگ «ما می توانیم» بود؛ معلوم شد در این ۴۴ سال ملت ایران بسیار توانمند است و ظرفیت زیادی دارد و آثار و برکت «ما می توانیم» و استقلال و شعار نه شرقی و غربی برکات بسیاری داشته است و دلیل عصبانیت دشمن هم کارهای بسیاری است که در این کشور به دست جوانان عزیز ما انجام شده است.

آغوش ملت برای فریب خوردگان در اغتشاشات باز است

وی با اشاره به حوادث امسال خطاب به مردم گفت: کسانی که در این اغتشاشات فریب دشمن را خوردند، بدانند آغوش ملت برای پذیرش آنها باز است؛ با نگاه پدرانه و حکیمانه رهبری فرزانه انقلاب اسلامی با و بخششی که ایشان فرمودند امروز آغوش ملت باز است و ما در دولت همین نگاه را نگاه پدرانه که رهبری فرمودند را امتدادش را در دولت و دستگاه‌های اداری دنبال خواهیم کرد.

رییس جمهور تاکید کرد: این آغوش باز باید برای همه آنها که دچار فریب شده و پشیمان شدند، باز باشد زیرا آنها فهمیده‌اند که دشمن دنبال شیطنت بوده است.

مردم فهمیده اند که مساله دشمن زن، آزادی، زندگی و حقوق بشر نبوده

رییسی با تاکید بر اینکه مردم فهمیده اند که مساله دشمن زن، آزادی، زندگی و حقوق بشر نبوده است؛ افزود: دشمن به دنبال گرفتن استقلال ملت ایران، سلب آزادی و زندگی ملت ایران است و ملت ما این را فهمیده اند؛ ملت ما خوب می‌دانند که آنها به کسی زندگی نداده‌اند که بخواهند به ما زندگی بدهند.

رییس جمهور ادامه داد: عزیزان ما باید با همان نگاهی که رهبری داشته‌اند و فرموده اند با نگاه کریمانه، آغوش را برای پذیرش فریب خوردگان باید باز کنند؛ راه برای توبه و بازگشت باقی است و دولت را خود را مکلف می داند در همین مسیر حرکت کند.

دشمن پیشرفت ایران را بر نمی‌تابد

رییسی با اشاره به دستاوردهای کشورمان در حوزه های مختلف علمی و فناوری، اقتصادی و دفاعی در سلامت و پزشکی، اظهار داشت: امروز در منطقه در حوزه های بسیار حرف اول را می زنیم و در جهان مقام چهارم و پنجم و ششم را داریم در بسیاری از عرصه هااین برای آن خود یابی و اعتماد به نفس و اتکا به خدا است عرصه های بسیاری را ملت عزیز ما فتح کردند و قله های بسیاری را کردن اما دشمن بر نمی تابد؛ از اول پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان دشمنی های خود را در راه انداختن هشت سال جنگ تحمیلی ملت ایران پیروز و سرافراز در دفاع مقدس بیرون آمد.

وی با اشاره به دنباله روی آمریکا از منافقان که ۱۷ هزار نفر از مردم ایران را به شهادت رسانده اند، خروج نام آنها از فهرست تروریست ها از سوی کنگره آمریکا را باعث شگفتی دانست و گفت:کنگره آمریکا روز گذشته جریان تروریستی منافقین را از فهرست گروه‌های تروریستی خارج کرد. این باعث ننگ آمریکاست‌.

رییس جمهور تاکید کرد:  امروز ایران اسلامی به‌رغم تهدیدها و تحریم ها از رشد سرمایه ثابت، رشد سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی و رشد در دیگر شاخصه‌ها برخوردار است.

وی ادامه داد: دشمن وقتی دید کشور در همه عرصه‌ها رو به پیشرفت است‌ و متوقف نشده، دست به توطئه دیگری زدند و تصور کردند می‌توانند کشور را با آشوب و اغتشاش متوقف کنند.

رییسی در ادامه به موضوع زنان در جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی زنان ما آزادند و در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و علمی حضور بسیار پررنگی‌ دارند.

ایران در ارتباط با حقوق زنان در جایگاه مدعی و غرب در جایگاه متهم

وی با بیان اینکه امروز‌ به برکت انقلاب اسلامی زنان ایرانی در هیئت‌های علمی دانشگاه‌ها و دیگر عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی حضور پررنگ دارند، خطاب به غربی ها گفت: ما در ارتباط با حقوق زنان در جایگاه مدعی هستیم و شما در جایگاه متهم هستید که برای کسب سود بیشتر، از زن استفاده ابزاری می‌کنید.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ساخت قدرت را در شرق و غرب دچار چالش کرد و به دنبال مقابله با آن برآمدند، اظهار داشت: آنان بعد از جنگ نظامی و شکستی که خوردند، تحریم ها و تهدیدهایی را که خودشان فشار حدکثری می نامند، اعمال کردند اما مقاومت مردم باعث شد آنان در این عرصه هم شکست بخورند به نحوی که خودشان اعلام کردند فشار حداکثری مفتضحانه شکست خورده است.

دشمنان تصور کردند می‌توانند کشور را با آشوب و اغتشاش متوقف کنند

وی با اشاره به دنباله روی آمریکا از منافقان که ۱۷ هزار نفر از مردم ایران را به شهادت رسانده اند، خروج نام آنها از فهرست تروریست ها از سوی کنگره آمریکا را باعث شگفتی دانست و گفت: کنگره آمریکا روز گذشته جریان تروریستی منافقین را از فهرست گروه‌های تروریستی خارج کرد. این باعث ننگ آمریکاست‌.

رییس جمهور تاکید کرد: امروز ایران اسلامی به‌رغم تهدیدها و تحریم ها از رشد سرمایه ثابت، رشد سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی و رشد در دیگر شاخصه‌ها برخوردار است.

وی ادامه داد: دشمنان وقتی دید کشور در همه عرصه‌ها رو به پیشرفت است‌ و متوقف نشده، دست به توطئه دیگری زدند و تصور کردند می‌توانند کشور را با آشوب و اغتشاش متوقف کنند.

رییسی با بیان اینکه امروز تولید و صادرات نفت و محصولات غیرنفتی متوقف نشده، تراز تجاری مثبت کشورمان را نشانه دیگر از شکست تحریم ها دانست و گفت:‌ کشور با وجود تحریم ها از رشد اقتصادی  و رشد سرمایه ثابت بهره مند است و حتی در تولید تجهیزات نیز روندی رو به رشد دارد.

ملت ایران دشمنان و ترفندهای آنها را می‌شناسد

وی گفت: وقتی دشمنان دیدند کشور در حال رشد و توسعه مشارکت اجتماعی است، پروژه آشوب و اغتشاش را کلید زدند و تصور کردند با پروژه آشوب و اغتشاش می توانند کشور را دچار توقف کنند و به همین دلیل در این عرصه یک جنگ ترکیبی به راه انداختند.

رییس جمهور ادامه داد: آنها در یک جنگ سیاسی، اقتصادی، رسانه‌ای، روانی و ادراکی یک کار ترکیبی را شکل دادند غافل از اینکه ملت ایران آنها و ترفندهای آنها را می‌شناسد.

رییسی ادامه داد:‌ مردم نگاه می کنند ببینند آیا حضور آمریکایی‌ها در افغانستان زندگی بخش بود در عراق لبنان در سوریه زندگی بخش بود کجای عالم شما زندگی را به مردم آنجا هدیه کردی که امروز دلسوز مردم ایران شده اید؟شما می خواهید انسجام مردم ما انسجام ملی ما را هدف قرار دهید اما ما به شما می گوییم اگر سخن ملت را می‌خواهید بشنوید و به دنبال حرف ملت هستید ملت بزرگ ایران اینها هستند که امروز در راهپیمایی حضور دارند.

وی ادامه داد: امروز جنگ اراده‌هاست، اراده ملت ایران و رهبر انقلاب ما و جهان اسلام، اراده نیروهای مسلح ما، زنان و مردان ماست که پرچم برافراشته جمهوری اسلامی را پاس می‌داریم و روزبه‌روز به عزت، پایداری و عظمت این انقلاب و نظام هم افزوده خواهد شد.

شعار «نه شرقی و نه غربی» از عناصر هویت ساز ماست

رییسی با بیان اینکه عناصر هویت‌ساز انقلاب اسلامی همچنان مورد توجه و تاکید ملت ایران است، گفت: از جمله این عناصر هویت‌ساز «نه شرقی و نه غربی» است که این میدان و این فضا و این ملت را به همان فضا، میدان و ملتی پیوند می‌دهد که در سال ۵۷ شعار «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» به سر می‌داد و همان شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» همچنان بر زبان این مردم جاری است.

رییس‌جمهوری تصریح کرد: ملت ایران می‌داند که شما دنبال این هستید که یاس و ناامیدی را القاء کنید اما حضور امروز مردم ارسال پیام یاس و ناامیدی برای دشمنان ملت ایران است.

در آغاز کار دولت مشکلات فراوان داشتیم

رییس‌جمهوری با یادآوری وضعیت کشور در روزهای آغاز به کار دولت، اظهار کرد: آن روز که ما کار خود را آغاز کردیم مشکلات فراوان داشتیم اما با مشارکت همین مردم کرونایی که روزی ۷۰۰ جان را می‌گرفت امروز به فوتی تک عددی رسیده است. همچنین در شرایطی که صادرات نفتی و غیرنفتی ما با مشکلات مواجه بود امروز هم تولید و هم صادرات نفتی و غیرنفتی ما در وضعیت مناسبی قرار دارد.

وی تصریح کرد: برخی با تردید می‌گفتند مگر می‌شود این مشکلات حل شود و ما می‌گفتیم ما از امام و رهبری آموختیم که «ما می‌توانیم» و با مشارکت مردم این مشکلات را حل می‌کنیم. امروز هم بسیاری از این مشکلات حل شده اما از مشکلات اقتصادی آگاه هستیم و اطمینان می‌دهیم که با همین مشارکت و همکاری مردم و تلاش مسئولان این مشکلات هم حل می‌شود.

یار روزهای سخت همه همسایگان هستیم

رییسی با ابزار همدردی با مردم سوریه و ترکیه، گفت: این دو کشور دوست و همراه ما هستند. آنچه از مساعدت و همکاری لازم است را انجام می‌دهیم، ما یاور روزهای سخت هستیم و کشورهای همسایه ما هم بارها به خود ما گفته‌اند - هرچند در تریبون‌ها کمتر می‌گویند - که اگر نیروهای مسلح ما نبودند امروز امنیت نداشتند، ما یار روزهای سخت همه همسایگان هستیم و دشمن بداند اگر بخواهد جایی در این منطقه پیدا کند سخت در اشتباه است، ما امنیت منطقه را در گرو خروج آمریکا و متحدانش می‌دانیم.

وی تاکید کرد: هرکس در هر جایگاهی، از صاحبان فکر، قلم و اندیشه اگر در جهت ایجاد امید در مردم حرکت کند بداند در جهت راهبرد جمهوری اسلامی حرکت کرده و کسانی که با قلم و فعالیت‌شان در مردم یاس و ناامیدی ایجاد کنند هم بدانند یا ندانند در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده‌اند.

رییس‌جمهوری در پایان خطاب به جوانان اظهار کرد: دهه‌ هشتادی‌ها و نودی‌ها به همه شما به عنوان یک خدمتگزار می‌گویم که ظرفیت‌های کشور را می‌شناسم پس بدانید که آینده برای ایران اسلامی بسیار بسیار درخشان است.