۰ نفر

امام جمعه تبریز: ۲۲ بهمن روز تسویه حساب با استکبار جهانی است

۲۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۰۱
کد خبر: 700659
امام جمعه تبریز: ۲۲ بهمن روز تسویه حساب با استکبار جهانی است

تبریز- امام جمعه تبریز گفت: راهپیمایی ۲۲ بهمن جای تسویه حساب سیاسی داخلی نیست بلکه تسویه حساب با استکبار جهانی است و این مهم جز با حضور گسترده ممکن نیست پس تمام سلیقه‌ها بیایند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه امروز تبریز اظهار کرد: وجه دینی انقلاب بسیار برجسته از سایر وجوه آن است و یکی از دلایل مانایی انقلاب و پایبندی به وجه دینی انقلاب است و احیای جایگاه دین در زیست فردی و جمعی نقطه کانونی مبارزات انقلابی می‌باشد و الان بعد از ۴۴ سال جایگاه دین در زندگی مردم جایگاه برجسته است.

وی ادامه داد: خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: مثلاً در همین مراسم اعتکاف چند روز قبل برگزار شد و سایر مناسبت‌ها می‌بینید که دهه هشتادی و نودی‌ها شرکت کردند؟

وی افزود: قطعاً سالگرد انقلاب را با شکوه‌تر برگزار خواهیم کرد چراکه راهپیمایی ۲۲ بهمن یک جشن عمومی است ولی امسال این جشن وجوه دیگری دارد چراکه در پاسخ قاطعی به دشمنی‌های دشمنان ما خواهد بود.

آل هاشم گفت: علاوه بر راهپیمایی فردا باید راهپیمایی ۲۲ بهمن مظهر حرکت ملی و نشان‌دهنده وحدت ملی باشد چراکه وقتی حرف و سخن انقلاب و ۲۲ بهمن در میان باشد اختلاف سلیقه‌ها رنگ می‌بازد و همه در کنار هم راهپیمایی خواهیم کرد و این راهپیمایی جای تسویه حساب سیاسی داخلی نیست بلکه تسویه حساب با استکبار جهانی است و این مهم جز با حضور گسترده ممکن نیست پس تمام سلیقه‌ها بیایند.

وی ادامه داد: بنده به عنوان خادم مردم از همشهریان و هموطنان برای حضور در این جشن بزرگ دعوت می‌کنم و می‌دانم مردم حماسه بزرگی را خلق خواهند کرد.

وی یادآور شد: سخنران مراسم راهپیمایی در تبریز آقای قالیباف ریاست مجلس شورای اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان به عفو پدرانه رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر حکیم در موضع پدری دلسوز از جرم و خطای فرزند فریب‌خورده می‌گذرد تا اولاً از به خطر افتادن آتیه فرزند به خاطر جرم جلوگیری کند و دوماً مدبرانه و خردمندانه آتیه نظام را از برافراشتن پیراهن تزلزل خواهی از دست خناس نجات دهد و همچنین رخساره نظام را از اصابت کینه‌توزی احتمالی آنها محافظت کند و مین‌هایی که ضد انقلاب برای آتیه انقلاب کاشته بودند را خنثی کند و بهانه را از آنها بگیرد.

وی گفت: فرمان رهبری مبنی بر عفو از محکومان اغتشاش اخیر یک اقدام عملی برای تقویت وحدت و انسجام ملی و افزایش سرمایه اجتماعی نظام بود.

امام جمعه تبریز بیان کرد: عفو اخیر نشانه حکمت رهبر فرزانه انقلاب و عزیزتر از جان و امتداد رویکرد ایشان در صیانت از سرمایه اجتماعی نظام بود.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار با کارکنان نیروی هوایی ارتش گفت: ایشان به مساله مهم و حیاتی وحدت ملی پرداختند؛ بنده هم هفته‌های گذشته از این تریبون به این موضوع پرداختم و معتقدم وحدت ملی برای ما نه تنها موضعیت دارد بلکه طریقیت هم دارد؛ ما وحدت ملی راهبرد اصلی نظام می‌دانیم و باید تمام دستگاه‌ها و مردم عزیز این راهبرد را اصل قرار دهند.

وی ادامه داد: دشمن می‌خواهد نقاط قوت ما را به نقاط ضعف تبدیل کند و وحدت ملی ما که نقطه قوت ماست را از بین ببرد و همچنین جبهه معاند با بزرگنمایی اختلافات می‌خواهد این نقطه را تضعیف کنند از این‌رو باید از تبدیل شدن اختلافات به گسل‌های اجتماعی و قومی به شدت پرهیز کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پایگاه هوایی عقاب ۴۴ که اخیراً در زیر زمین رونمایی شد یک دستاورد بزرگی است که این پایگاه مخفی که مکان آن مشخص نیست به گفته مقامات صدها متر زیر زمین قرار دارد و جنگنده تاکتیکی ارتش را در خود محبوس ساخته است.

وی افزود: این پایگاه تنها پایگاه زیرزمینی ارتش نیست بلکه بر اساس شنیده‌ها در دهه هفتاد ساخته شده و اکنون به دلایل مختلف رونمایی شد؛ جا دارد تا خدا قوت به نیروی مسلح، سپاه و ارتش و بسیج بگوییم.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر و یوم‌الله ۲۲ بهمن گفت: خوشا به حال آن کسانی که این‌روزها خدمات انقلاب را به خوبی لمس می‌کنند؛ ما نمی‌گوییم که اشکال نداریم و مشکل نداریم اما خدمات ارزشمند انقلاب اسلامی نباید فراموش شود.

وی یادآور شد: امروز خود استاندار آذربایجان‌شرقی به بنده می‌گفت که در طول این ۱۰ روز در تمام شهرهای استان افتتاح پروژه داریم که این موضوع شامل کل کشور هم می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: برای چیستی و پیدایش و ظهور انقلاب بحث زیادی است ولی با تمرکز روی نمادها و ارزش‌های ملت در جهت‌گیری خواسته‌ها می‌توان گفت که احیای دین و اسلام‌خواهی است چراکه در این اسلام خواهی به ارزش‌های مانند عدالت خواهی، مبارزه با فساد و ظلم و مبارزه با فساد و استکبار اشاره کرد.

وی در ادامه با قدردانی از مردم آذربایجان در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان خوی گفت: از نزدیک بازدیدی از منطقه خوی داشتیم، هر جا رفتیم موکب‌های استان متشکل از هیأت‌ها، مساجد، خیریه‌ها مشغول خدمت‌رسانی بودند.

آل‌هاشم در ادامه با عرض تسلیت خدمت مردم مسلمان ترکیه و سوریه گفت: از هلال احمر استان و اردبیل تشکر می‌کنم که حضور در منطقه دارند.