۰ نفر

احمد خاتمی: دهه هشتادی ها با انقلاب اسلامی همراه هستند / حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن مصداق شکر نعمت است

۲۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۲۰
کد خبر: 700646
احمد خاتمی: دهه هشتادی ها با انقلاب اسلامی همراه هستند / حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن مصداق شکر نعمت است

خطیب نماز جمعه تهران گفت: امسال دهه هشتادی‌ها در مراسم اعتکاف حضور پررنگ داشتند لذا امید دشمنان باید ناامید شود و بدانند که دهه هشتادی‌ها با انقلاب هستند و خواهند ماند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های امروز (جمعه ۲۱ بهمن ماه) نماز جمعه تهران، اظهار داشت: سقوط رژیم ۵۷ ساله پهلوی جز قدرت خدا به دست مردم انجام شد. رژیم پهلوی رژیمی بود که ۵۷ سال دین ستیزی، عفت ستیزی و آزادی ستیزی را در دستورکار خود قرار داده بود. آمریکا در ۵۰ سال اخیر به ۲۵ کشور جهان حمله مستقیم و غیرمستقیم کرده است.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: جمهوری اسلامی ایران درخت تنومندی که دشمنان حتی قدرت تحریک یک برگ آن را ندارند. هر روز دهه فجر برای افرادی که آن روزها را درک کرده اند، حادثه و خاطره است. این انقلاب بزرگ قرن جای تحلیل بسیار دارد. ما تنها کشوری هستیم که در جهان ۴۴ سال است که جشن انقلاب می‌گیریم، کشورهای دیگر این شکوه و عظمت را ندارند.

آیت‌الله خاتمی ضمن تسلیت به زلزله زدگان ترکیه و سوریه، افزود: امیدواریم مسئولان این کشورها برای تخفیف آلام این مردم بر تلاشش آن بیفزایند.

وی با بیان اینکه راهپیمایی فردا هم تکلیف شرعی و هم تکلیف میهنی است، خاطرنشان کرد: تکلیف شرعی برای آنهاست که می‌بینند دین به صحنه آمده است. این نظام و حکومتی را که دغدغه اش حفظ دین است، باید تقویت کرد تا بماند. تکلیف میهنی است از آن جهت برای همه آنان که به استقلال ایران می‌اندیشند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: ایران کشوری است که تحت الحمایه هیچ قدرتی نیست. فردا همه آنها که به ایران سربلند عشق می‌ورزند، در راهپیمایی شرکت خواهند کرد. قرآن حضور در صحنه را یک تکلیف می‌داند. مؤمنین در همه عرصه‌هایی که قرآن آن را «امر جامع» می نامد، باید حضور یابند. حضور در راهپیمایی فردا مصداق شکر نعمت و وفای به عهد است. در واقع حضور در راهپیمایی فردا وفای به عهدی است که با امام (ره) بسته ایم.

وی گفت: کارتر ۶ ماه مخفیانه برای نجات گروگان‌ها برنامه ریزی کرد و به صحرای طبس آمد که در آنجا ریگ‌های بیابان سربازان خدا شدند. امام راحل بارها فرمودند که دست دیگری پشت سر این انقلاب است و آن دست خداست. دشمنان هر کاری برای سقوط انقلاب در طول ۴۳ سال انجام دادند که نمونه اخیر آن جنگ ترکیبی بود که به وجود آوردند، اما امروز با سربلندی می‌گوئیم که توطئه آنها خنثی شده است.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: آمریکا پژوهشکده‌هایی را بسیج کرد تا طرح‌هایی را علیه انقلاب اسلامی و براندازی آن ارائه دهند که ۲۰۰ طرح و برنامه دریافت کردند اما به فضل خدا همه برنامه‌های آنها خنثی شد. هر جا که نام انقلاب اسلامی است، آنجا نام دین و معنویت است. رهبری تاکید ویژه بر اتحاد ملی دارند و لذا این راهپیمایی نماد اتحاد ملی است.

آیت‌الله خاتمی عنوان کرد: حضور در راهپیمایی فردا مُهر پایانی افتخار مردم و پیروزی انقلاب اسلامی بر همه توطئه‌هاست و از طرفی برای ناکام گذاشتن دشمنانی است که در طی ۱۲۰ روز برای براندازی نظام خیز برداشته بودند. راهپیمایی فردا نماد بصیرت ملت است که دشمن شناس هستند و می‌دانند راه برخورد با دشمن چیست.

وی با اشاره به عفو گسترده رهبری، افزود: این شیوه در زمان امام (ره) وجود داشت و امامین انقلاب نیز این شیوه را از پیامبران و امامان معصوم دارند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف، بیان کرد: امسال دهه هشتادی‌ها در مراسم اعتکاف حضور پررنگ داشتند لذا امید دشمنان باید ناامید شود و بدانند که دهه هشتادی‌ها با انقلاب هستند و خواهند ماند. رهبری طی دو سه هفته اخیر رهنمودهای خوبی داشتند که یکی از آنها مراسم جشن تکلیف فرشته‌ها بود که بسیار حائز اهمیت است.