۰ نفر

رییس در جمع سفرای خارجی؛

ایران ماه ها قبل آمادگی خود را برای دستیابی به توافق خوب اعلام کرده است

۲۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۰۱
کد خبر: 700559
ایران ماه ها قبل آمادگی خود را برای دستیابی به توافق خوب اعلام کرده است

رئیس جمهور گفت: به رغم تمامی بدعهدی طرف های غربی در عمل به تعهدات، ایران از ماه ها قبل آمادگی خود را برای نهایی کردن مذاکرات رفع تحریم و دستیابی به توافق خوب و منصفانه اعلام کرده و حسن نیت خود را نشان داده است اما آمریکا و سه کشور اروپایی گرفتار دو مشکل شده اند، توهم و محاسبه غلط.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور در جمع سفرای خارجی گفت: حادثه‌ای که در دو کشور دوست و همسایه رخ داد، موجب اندوه ما شد. به دولت و ملت سوریه و ترکیه تسلیت عرض می‌کنم.برای بازماندگان حادثه طلب صبر و اجر دارم. امیدواریم هر چه زودتر زلزله‌زدگان اسکان پیدا کنند. ایران آماده است تا بر اساس وظایف اسلامی و انسانی خود به آسیب‌دیدگان زلزله کمک کند.

رئیس جمهور بیان کرد: قیام تاریخ ساز ملت سرافراز ایران برعلیه رژیم ‌مستبد پهلوی، پاسخی به دهه ها مداخله خارجی و کودتا و استبداد و تحقیر همه جانبه ملتی با فرهنگ بود که از جمله تمدن ساز ترین ملت ها است.

وی در ادامه گفت: ملت ایران در طول تاریخ در برابر ظلم ظالمان قیام کرد و برای رسیدن به استقلال ایستادگی کرد و اسارت را برای خود و هیچ‌ملتی تحمل نکرده است. امروز بعد از ۴۴ سال از این رویداد تاریخ ساز ،ایران تحت رهبری هوشمندانه و حکیمانه رهبری با تاکید بر همان ارمان های روز های نخست انقلاب در مسیر استقلال و پیشرفت پیش می رود. ملت ایران‌، ملت پیشرفت و مقاومت است.

رییسی با اشاره به دستاوردها و پیشرفت های ایران با وجود تحریم های ظالمانه گفت: دور از انتظار نبود که مستکبران با همه توان برای خفه کردن صدای ازادی خواهی ایران از هیچ توطئه دریع نکنند اما ایران به رغم همه فشار ها، بالنده تر و مطمئن تر و هوشمند تر از هر زمانی دیگر می درخشد.

رئیس جمهور مطرح کرد: گسترش کمی و‌کیفی نظلم اموزشی و مراکز تحصیلی و ارایه خدمات اجتماعی و بهداشتی در سرتاسر ایران و دستبابی به دانش های نوین ، خودکفایی اقتصادی در حوزه های راهبردی از برنامه های کشور است که اجرایی شده، همچنین تقویت و تنوع بخشی به زیر ساخت های اجتماعی به رغم جنگ تمام عیار دشمنان در برنامه های دولت قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: ایران آمادگی دارد ظرفیت های اقتصادی و انرژی و ترانزیتی خود را در جهت ارتقای صلح و توسعه به اشتراک بگذارد.

رئیسی تصریح کرد: تاریخ ۴۴ساله ایران روایت مقاومت ملتی است که مسیر پیشرفت خود را علیرغم همه بدخواهی ها با قدرت پیش برده است. هر ناظر منصفی می‌داند آمریکا تا چه حد لجوجانه بر مواضع سلطه گرانه خودپافشاری می کنند. نظام سلطه از لحظه آغازین نهضت اسلامی ملت ایران از هیچ دشمنی فروگذار نکرده است، از حمایت کامل از صدام گرفته تا ایجاد بزرگترین تحریم های ظالمانه و بزرگترین جنگ رسانه ای علیه افکار عمومی. اما این دشمنی ها هرگز ملت ایران را متوقف نکرده است.

رئیس جمهور گفت: سال گذشته رویکرد کلان و مواضع ایران درخصوص تحولات منطقه ای را مورد اشاره قرار دادم.تعامل حداکثری هوشمند با جهان و چند جانبه گرایی اقتصادی شعار و ره یافت دولت ایران در عرصه بین المللی و تنظیم روابط با ملت ها است که در قالب اولویت هایی همچون توسعه مناسبات با همسایگان، کمک به توسعه توانمند سازی اقتصاد داخلی و بی اثر کردن تحریم ها و پیگیری رفع تحریم ها پیگیری و به نتیجهدرسیده است.

رئیسی گفت: به رغم تمامی بدعهدی های طرف های غربی در عمل به تعهدات، ایران از ماه ها قبل آمادگی خود را برای نهایی کردن مذاکرات رفع تحریم و دست یابی به توافق خوب و منصفانه اعلام کرده و حسن نیت خود را نشان داده است اما آمریکا و سه کشور اروپایی گرفتار دو مشکل شده اند، توهم و محاسبه غلط.

وی خاطر نشان کرد: آنها بجای استفاده از مذاکره و بازگشت به تعهدات به ادعای مقامات خود با دخالت در امور داخلی ایران پرداختند‌. در چند ماه گذشته از نزدیک شاهد موج جدیدی از طراحی های پیجیده و دخالت های برخی کشورهای غربی در تحولات اخیر در ایران بوده ایم.

رئیس جمهور گفت: ما با وجود مشکلات داخلی ناشی از تحریم ها هنگامی که برادران در جای جای منطقه برای مبارزه با تروریسم دست نیاز دراز کردند تمام قد کنارشان ایستادیم.

وی در ادامه گفت: جنگ و تحریم از جمله عواملی هستند که مشکلات جامعه بشری را تشدید کرده اند و میان ملت ها فاصله انداختند.  باید با این دو پدیده شوم مقابله کرد، تقویت پیوند دوستی میان کشور ها و ملت های مهمترین  اولویت دیپلماسی است

وی یادآور شد: انتظار می رود شما سفرا حقایق و واقعیت های جامعه ایران را منعکس کنید. دیپلماسی منصفانه و واقع بینانه سوتفاهم را برطرف و مناسبات را گسترش می دهد.

درحال تکمیل ...