۰ نفر

حسینی؛

سازمان بازرگانی زیر نظر رییس جمهور خواهد بود

۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۴۳
کد خبر: 700345
سازمان بازرگانی زیر نظر رییس جمهور خواهد بود

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: مقرر شد که سازمان بازرگانی زیر نظر رییس جمهور تشکیل شود و بخش هایی مانند سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده و بخش هایی از وزارت جهاد کشاورزی در یک سازمان مستقل به شرط عدم گسترش تشکیلات ادغام شوند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران، درباره آخرین وضعیت اجرای توافقنامه ۲۰ ساله ایران و چین گفت: هم اکنون همکاری های خوبی بین دو کشور در حال انجام است ؛ صادرات کالا و انرژی ایران به چین صورت می گیرد ضمن اینکه توانمندی های زیادی در چین برای دریافت کالاهای ایرانی وجود دارد؛ بازار گسترده ای در این کشور داریم.

وی افزود: لایحه توافقنامه ایران و چین ۵۰ بخش است که همه آن تاییده شده و عملیاتی خواهد شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: مقدمات اجرای توافق بلندمدت ایران و چین فراهم شده و وزارتخانه های مختلف توافقات لازم را انجام دادند و در سفر رئیس جمهور به چین این موضوعات جانبه اجرایی پیدا می کند.

وی درباره لایحه دو فوریتی تشکیل سازمان بازرگانی افزود: قبلا طرح تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس مطرح بود که بار مالی آن بر دوش دولت است اما نمایندگان مجلس درخواست کردند که این موضوع در خود دولت مطرح شود؛ طرح مذکور از کمیسیون اجتماعی مجلس به صحن علنی نیامد تا بررسی شود.

حسینی گفت: اخیرا مقرر شد که سازمان بازرگانی زیر نظر رئیس جمهور تشکیل شود و بخش هایی مانند سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده و بخش هایی از وزارت جهاد کشاورزی در یک سازمان مستقل به شرط عدم گسترش تشکیلات ادغام شوند و نیرو ها و امکانات یکدست شود تا بتواند کنترل بیشتری بر بازار صورت گیرد زیرا این امر مطالبه جدی مردم در سراسر کشور است.

وی افزود: دولت درخواست بررسی دو فوریت تشکیل سازمان بازرگانی را به مجلس داده است و ان شا الله نمایندگان بعد از تعطیلات این مهم را در دستور کار خود قرار دهند ولی از نظر ما فرقی نمی کند که سازمان بازرگانی تشکیل شود یا وزارت بازرگانی.

معاون پارلمانی رئیس جمهور  درباره احتمال بررسی تفکیک وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: فعلا درخواست تفکیک وزارت راه و شهرسازی در دولت مطرح نشده است.