۰ نفر

امام جمعه قم: با اهانت به رهبر معظم انقلاب بساط شما درهم ریخته خواهد شد / مراجع در کنار مشکلات اقتصادی نسبت به مسئله حجاب هشدار جدی بدهند

۱۶ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۴۷
کد خبر: 693372
امام جمعه قم: با اهانت به رهبر معظم انقلاب بساط شما درهم ریخته خواهد شد / مراجع در کنار مشکلات اقتصادی نسبت به مسئله حجاب هشدار جدی بدهند

امام جمعه قم گفت: نشریه فرانسوی بداند اگر تصور می کند با اهانت به پیشوای امت اسلامی کار تمام است، مطمئن باشد این بی احترامی نتیجه اش، بر هم ریختن بساط آنان خواهد بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد اظهار داشت: دانشجویان در هویزه به پیشگامی شهید علم الهدی حماسه آفریدند و از انقلاب با تمام وجود دفاع کردند که امروز نیز دانشجویان ما باید در مسیر دفاع از انقلاب که دشمن توطئه کرده، در میدان باشند و سیره و روش شهدای دانشجو را سرلوحه کار خود قرار دهند.

امام جمعه قم گفت: ۱۷ دی ماه ۱۳۱۴ کشف حجاب رضاخانی در ایران اجرایی شد و حال آنکه در ترکیه آتاتورک موضوع اجبار را مطرح نکرد اما در ایران رضاخان مسئله کشف حجاب اجباری را اعلام کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اصل اسلام را اگر کسی پذیرفت ضرورت اسلام را می‌پذیرد و رهبری فرمودند حجاب امری شرعی و خدشه ناپذیر است.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: امروز زنان و دختران و جامعه متدین ما باید نسبت به مسئله حجاب حساس باشند، اما افرادی هستند که رفتار دیگری دارند که از آنان انتظاری نیست.

خطیب جمعه قم با بیان اینکه همه باید مرزبان دین و قرآن باشیم افزود: اگر راه ناهنجاری باز شود بازگشت به زودی امکان پذیر نیست و رسالت تاریخی مراجع عظام تقلید این است که در کنار پرداختن و تذکر به مسائل اقتصادی به این موضوع که بنیان خانواده‌ها را تهدید می‌کند هشدار جدی دهند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ابعاد مختلف قیام ۱۹ دی گفت: ۱۹ دی، روز قیام خونین حوزه و مردم قم برای دفاع از مرجعیت و امام راحل بود.

امام جمعه قم بیان داشت: دشمن خیال کرد که با توهین به امام می‌تواند پرونده انقلاب را که از سال ۴۱ آغاز شده بود ببندد که بی خبر از همه جا نمی‌دانست که قم مطلع قصیده بلند نهضتی است که در سال ۴۱ آغاز شد و در سال ۵۷ به پیروزی رسید.

وی ادامه داد: آن روزها با بی احترامی به امام راحل، انقلاب اسلامی رقم خورد و نشریه فرانسوی بداند اگر تصور می‌کند با اهانت به پیشوای امت اسلامی کار تمام است، مطمئن باشد این بی احترامی نتیجه آن بر هم ریختن بساط آنان خواهد بود.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: قمی‌ها در ماجرای پیروزی انقلاب خط شکن بودند، امروز نیز قمی‌ها در بسیاری از نقاط کشور گره گشا هستند و در دفاع از مرزهای کشور قمی‌ها جانانه در میدان حضور دارند.

وی ادامه داد: مردم قم در خط مقدم انقلاب قرار دارند، قم کلمه طیبه و سرچشمه ای برای شط جوشان انقلاب است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: دشمن به سرچشمه‌ها حمله می‌کند و امروز نیز دشمن قم را به عنوان سرچشمه مورد هدف قرار داده تا مردم این شهر را در فضایی قرار دهد که این شرایط به نفع دشمن باشد که همگان باید از این موضوع مراقبت کنند تا جلوه‌های زیبای اسلام و انقلاب در قم کمرنگ نشود.

خطیب جمعه قم تصریح کرد: مردم قم در ۱۹ دی حضور به هنگام داشته، زمان شناس بودند و غیرت دینی داشتند و نگذاشتند به مرجعیت توهین شود و قمی‌ها در مسیر انقلاب اسلامی استقامت داشتند و مردم قم باید همواره بدرخشند و جوانان قمی باید راه جوانان انقلابی سال ۵۶ را ادامه دهند.