۰ نفر

امام جمعه رشت: قرار شد موضوع حجاب و عفاف از ادارات استان آغاز شود

۱۲ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۱۹
کد خبر: 692414
امام جمعه رشت: قرار شد موضوع حجاب و عفاف از ادارات استان آغاز شود

امام جمعه رشت موضوع عفاف و حجاب را یکی از مباحث حوزه شورای فرهنگ عمومی عنوان کرد و گفت: بر اساس تصمیمات این شورا قرار شد تا موضوع حجاب و عفاف از ادارات استان آغاز شود و رویکرد‌ها هم به موضوع متفاوت باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، آیت‌الله محمدرسول فلاحتی روز یکشنبه درنشست هم اندیشی با مدیران رسانه‌ای گیلان با بیان اینکه قبل از دولت جدید عملکردی در شورای فرهنگ عمومی استان نداشتیم، عنوان کرد: در این دوره همه تلاش‌ها را معطوف کردیم تا شورای فرهنگی را به سوی فرهنگ عمومی ببریم و همینگونه هم شد و در این شورا به مباحث مختلف دارای اهمیت و اولویت پرداخته می‌شود.

وی موضوع عفاف و حجاب را یکی از مباحث حوزه شورای فرهنگ عمومی عنوان و ذکر کرد: بر اساس تصمیمات این شورا قرار شد تا موضوع حجاب و عفاف از ادارات استان آغاز شود و رویکرد‌ها هم به موضوع متفاوت باشد ضمن اینکه در سایر بخش‌ها هم ورود خواهد شد ضمن اینکه مقرر شد تا در جلسه آینده شورای فرهنگ عمومی گزارشی از وضعیت حجاب و عفاف ادارات ارائه شود.

نماینده، ولی فقیه در گیلان در بخش دیگری از سخنانش در جمع مدیران رسانه‌های استان در رشت اظهار کرد: گرانی تنها داخل کشور ما نیست، امروز در همه کشور‌ها گرانی لجام گسیخته وجود دارد و نمی‌خواهم توجیه کنم، اما باید واقعیت‌ها بیان شود.

وی با اشاره به قیمت مرغ نسبت به سال‌های گذشته خاطر نشان کرد: بخش اعظمی از نهاده‌ها را از آسیای میانه و اروپای شرقی وارد می‌کنیم که افزایش قیمت داشته و از این‌رو طبیعی است که تولید کننده‌ای که مواد اولیه را گران می‌خرد افزایش قیمت در تولید نهایی خود هم داشته باشد.

نماینده، ولی فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه ما باید واقعیت‌ها را در همه ابعاد ببنیم، افزود: البته در برخی موارد بی نظارتی و سستی در نظارت ها، افزایش قیمت‌ها را منجر می‌شود. وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات ریشه در فرهنگ دارد، اظهار کرد: وجود مشکل معیشتی مردم حرف درستی است، اما رهبر معظم انقلاب می‌فرماید فرهنگ حرف اول را می‌زند اگر فرهنگ درست شود، معیشت درست می‌شود، کارفرما به زیردست کمک می‌کند، مردم در حق هم اجحاف نمی‌کنند و قیمت‌ها بی رویه افزایش نمی‌دهند.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه هدایت جامعه در الگوگیری از رهبر معظم انقلاب است، اظهار کرد: اگر نگاه مسئولان در سطح کلان کشور به سخنان رهبرفرزانه انقلاب و طرح‌های ایشان در سه بخش اقتصاد، فرهنگ و روابط خارجی باشد، بسیاری از مشکلات ما مرتفع خواهد شد.

نماینده، ولی فقیه در استان گیلان درباره فقدان پول در عابربانک‌ها نیز بیان کرد: این موضوع را در نماز جمعه اعلام کردم و به روسای بانک‌ها نیز تاکید کردم تا در عابر بانک‌ها پول بگذارند و مشکل مردم را مرتفع کنند.

آیت الله فلاحتی در بخش دیگری از سخنانش خبرنگاران را بلندگوی نظام عنوان کرد و افزود: خبرنگاران درد‌ها را از سوی مردم به مسئولان انتقال می‌دهند و به مسئولان در رسیدن به هدف‌های مهم کمک می‌کنند، چرا ما باید از خبرنگاران فراری باشیم.

امام جمعه رشت به خبرنگاران توصیه کرد: انتقال دهنده درد‌های مردم باشند، در خبررسانی‌ها به اولویت‌های استان توجه کرده و صادق و فارغ از حزب و جناح بازی عمل کنند، آبروی افراد را نریزند و بخشی نگر نباشند. وی اظهار کرد: اصل ولایت فقیه را با زبان ساده برای توده‌ها بیان کنید، اگر لکه‌ها و نقطه ضعف‌ها را می‌گویید خدمات نظام را هم بیان کنید، در راستای عفاف و حجاب و سبک زندگی اسلامی تلاش کرده و قناعت را ترویج نمایید.

آیت الله فلاحتی در ادامه توصیه‌های خود به خبرنگاران اظهار کرد: فرهنگ جهاد و شهادت را ترویج کنید، نقاط ضعف سبک زندگی غربی را ضعیف بگویید، اصول نوشتاری را رعایت کنید و مروج زبان فارسی باشید. وی با بیان اینکه خبرنگاران بخش عمده‌ای از این جامعه و اثرگذارند و به درک بخش‌هایی از واقعیات جامعه می‌پردازند، افزود: آنان حقیقت‌های جامعه را انعکاس می‌دهند همه مسئولان و مدیران باید گوش شنوا داشته باشند.