۰ نفر

خطیب جمعه قم: دعوا بر سر مسئله حجاب نیست، می خواهند مردم را به جان هم بیندازد

۲ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۰۵
کد خبر: 690251
خطیب جمعه قم: دعوا بر سر مسئله حجاب نیست، می خواهند مردم را به جان هم بیندازد

امام جمعه قم بیان داشت: تهاجم فرهنگی از دهه های قبل آغاز و تاکنون نیز ادامه داشته که مسئولان به این موضوع توجه لازم نداشتند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: بررسی سیره و زندگی آن حضرت در تمامی عرصه‌ها از جمله عبادت و بندگی و حجاب و عفاف و تربیت فرزندان و مبارزه با جریان‌های مشکوک و نفاق می‌تواند برای همه ما الگو و درس بزرگی باشد.

وی با بیان اینکه دفاع حضرت زهرا (س) از حریم ولایت و نوع مقابله آن حضرت با نفوذ و جریان منافق گفت: امروز دشمن می‌خواهد با مقوله حجاب چند نشان را بزند و حجابی را نماد اعتراض ملی نشان دهد و آن را سیاسی بیان کند و مردم را به جان هم بیندازد.

خطیب جمعه قم افزود: تهاجم فرهنگی از سال‌ها قبل آغاز شده و تاکنون استمرار داشته و این حربه دشمنان همواره در دستور کار آنان بوده است که این امر مورد توجه لازم مسئولان قرار نگرفته است.

آیت الله سعیدی عنوان داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب دعوا بر سر مسئله حجاب نیست و موضوع استقلال و ایستادگی و تقویت ایران اسلامی است که بر این اساس دشمن می‌خواهد ملت را به خطای راهبردی در شناخت اولویت‌های کشور و نظام اسلامی مبتلا کند تا مسائل مهم فدای موضوعات کوچک شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) بیان داشت: از هر سخنی که به نفع دشمن است باید پرهیز شود و باید لحظه شناس و موقعیت شناس باشیم و وحدت کشور را حفظ کنیم و بدانیم که قدرت ملت در اتحاد است و مسیولین باید با مردم متحد باشند و این مسیر ادامه یابد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده‌های معظم شهدای شاهچراغ این حادثه را در تاریخ ماندنی خواندند و با تاکید بر افشا سازی پشت پرده این حادثه خاطر نشان کردند دستگاه‌های فرهنگی باید با روش‌های هنری به این موضوع بپردازند.

امام جمعه قم با اشاره به در پیش بودن میلاد حضرت مسیح بیان داشت: امام هشتم در مناظره با فرد مسیحی گفت ما به پیامبری حضرت عیسی باور داریم که به پیامبر حضرت محمد (ص) باور داشت و این روز را به همه هموطنان مسیحی تبریک می‌گوئیم.