۰ نفر

رییس جمهور در جمع مدیران قرارگاه خاتم:

متاسفانه جوانان بخشی از اقدامات و پیشرفت های کشور را نمی دانند / راهی طولانی در پیش داریم و کارهای بزرگ دیگری باید انجام شود

۲۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۰۴
کد خبر: 688339
متاسفانه جوانان بخشی از اقدامات و پیشرفت های کشور را نمی دانند / راهی طولانی در پیش داریم و کارهای بزرگ دیگری باید انجام شود

رییس جمهور با بیان اینکه متاسفانه جوانان بخشی ازاقدامات و پیشرفت های کشور را نمی دانند،گفت: دفاع مقدس برای نسل جوان درست روایت نشده و اگر هم روایت شده از طریق راویان اصلی نبوده است زیرا بعد ازپیروزی‌هایی که در جنگ نصیب کشور شد اقدامات بزرگی رقم خورد.

به گزارش اقتصادآنلاین، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور صبح امروز چهارشنبه (23 آذر) در همایش سالانه مدیران و مسئولان قرارگاه خاتم الانبیا، با اشاره به 33 سال از عمر قرارگاه خاتم الانبیا، اظهار داشت: در 8 سال جنگ تحمیلی رزمندگان اقدامات مهندسی انجام دادند و می توان به صراحت گفت که قرارگاه سازندگی از دل کار مهندسی در جنگ برخاسته است.

وی افزود: نگاه ما می‌توانیم در دوره دفاع مقدس کارهای بسیاری را انجام داد و جلوه‌های بسیاری از ما می توانیم در دفاع مقدس اتفاق افتاد که همواره معتقد هستم در کنار کاروان های راهیان نور باید کاروان راهیان پیشرفت نیز برقرار شود.

رییس جمهور با بیان اینکه متاسفانه بخشی از اقدامات و پیشرفت های کشور را جوانان نمی دانند، گفت: همچنین دفاع مقدس برای نسل جوان درست روایت نشده و اگر هم روایت شده از طریق راویان اصلی نبوده است زیرا بعد ازپیروزی هایی که در جنگ نصیب مردم و کشور شد بالا فاصله سازندگی در کشور آغاز شد این درحالی بود که نگاهی در 31 شهریور 59 بود که با آن شرایط امکان اداره کردن جنگ نیست اما با اداره درست نیروهای متخصص کشور حفظ شد و یک وجب از خاک کشور در اختیار دشمن قرار نگرفت.

رییسی تصریح کرد: بعد از جنگ بلافاصله ساختن کشور آغاز شد در آن زمان نیز کسانی که باور نمی کردند بتوان کشور را ساخت همان نیروهای متخصص دست به ساخت کشور زدند و کارهای بزرگی صورت گرفته شد و هر کجا که سازندگی در کشور وجود دارد نام قرارگاه خاتم الانبیا نیز می درخشد. این قرارگاه اقدامات بزرگی در حوزه های نفت، گاز،  آبرسانی و ایجاد و ترمیم جاده های مواصلاتی، سد سازی، نیروگاه سازی انجام داده است و طی 33 سال مشغول ساختن کشور بوده است.

وی ادامه داد: افرادی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در قرارگاه سازندگی همواره دانش را ضمیمه به توانایی کردند که این موضوع را می‌توان در کارهایی که قرارگاه سازندگی انجام داده مشاهده کرد در این مدتی که در دولت حضور داشتم و همچنین در مسئولیت قوه قضاییه همواره شاهد اقدامات مثبت و بزرگ قرارگاه خاتم الانبیا بوده‌ام.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش گفت: دشمن در دهه نخست انقلاب اسلامی با نیروی نظامی در برابر ملت ایران صف‌آرایی کرد و میهن ما را مورد هجمه قرار داد و امروز هم جنگی ترکیبی علیه جمهوری اسلامی به راه انداخته است.

 رییسی یکی از مهم‌ترین ابعاد این جنگ ترکیبی را جنگ اقتصادی دانست و اظهار داشت: امروز دشمن می‌خواهد مانع اقتدار ایران اسلامی شود، اما مجاهدان ما در عرصه اقتصادی همانطور که در دوران دفاع مقدس تولید قدرت کردند در این عرصه نیز تولید قدرت می‌کنند.

رییس جمهور با بیان اینکه امروز در صنایع دفاعی با تولید پیچیده‌ترین تجهیزات حرف برتر را در منطقه و دنیا می‌زنیم در عین حال متذکر شد که افتخار ایران منحصر به ساخت موشک نیست و به تولید قدرت در همه زمینه‌ها توجه داریم.

 رییسی گفت: دشمن نمی‌خواهد در حوزه اقتصادی دست برتر را داشته باشیم، اما عزیزان ما در قرارگاه سازندگی با کارهای بزرگ زیربنایی در حوزه اقتصاد دشمن را مأیوس کرده‌اند و با اخلاص و انگیزه الهی و اندیشه بلند کارهای ماندگاری انجام دادند که قدرت‌آفرین، ثروت‌آفرین، عزت‌آفرین و افتخارآفرین است.

رییس جمهور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در تحلیل آشوب‌های اخیر، گفت: دشمن از پیشرفت ما عصبانی است و نمی‌خواهد ما پیشرفت داشته باشیم؛ همواره به گستردگی داشته‌هایمان تهدید می‌شویم.

 رییسی افزود: بدخواهان می‌خواهند با ایجاد ناامنی ما را درگیر حاشیه‌ها کرده و از متن کار که پیشرفت، سازندگی و خدمت به مردم و گره‌گشایی از زندگی آنهاست بازدارند، اما باید با روحیه و انگیزه مضاعف تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

رییس جمهور با بیان اینکه شکل‌گیری ایران قوی بدون اقتصاد و زیرساخت قوی امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: همه ما در دولت و نهادهای انقلابی به دنبال ساختن ایران قوی هستیم که قدرت اقتصادی یکی از ساحت‌های آن است.

 رییسی با اشاره به ظرفیت‌های کشورمان برای کار جهادی گفت: اروپایی‌ها دسترسی محدودی به دریا دارند، اما سهم تولید ناخالص ملی ‌آنها از دریا بیش از 50 درصد است و ما با دسترسی گسترده به حریم دریا بهره‌ اندکی از این موهبت الهی برده‌ایم.

وی افزود: برخی کشورهای همسایه بعضاً به میزان درآمد ما از نفت، از اقتصاد دیجیتال درآمد کسب می‌کنند. همچنین در عرصه کشاورزی نیز با وجود برخورداری روستاهای ما از ظرفیت‌ها و امکانات مناسب، هنوز به جایگاه قابل قبول دست نیافته‌ایم.

 رییسی با تأکید بر لزوم توجه به همه ابعاد اقتصادی، خاطرنشان کرد: اگر اقتصاد و تولید روستایی شکوفا شد، جاذبه روستا نیز افزون می‌شود و قطعاً در کاهش مهاجرت روستائیان تأثیر بسزایی خواهد داشت.

رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیاء در عرصه سازندگی منشأ اقدامات و تحولات بزرگی بوده، اظهار داشت: امروز در اجتماع شما حاضر شدم تا هم از زحماتتان تقدیر کنم و هم بگویم راهی طولانی در پیش داریم و کارهای بزرگ دیگری باید انجام شود و سختی‌ها نباید ما را از تلاش و رسیدن به هدف باز دارد.

 رییسی در پایان سخنانش با بیان اینکه باید توفیقات به دست آمده در عرصه سازندگی، همچون توفیقات دوران دفاع مقدس روایت شود، تصریح کرد: راه‌اندازی اردوی راهیان پیشرفت در کنار راهیان نور موجب آشنایی نسل جوان با دستاوردهای عرصه سازندگی خواهد شد و شوق‌آفرین و انگیزه‌افزا خواهد بود.