۰ نفر

حضور رییس جمهور در اسلامشهر / بازدید رییسی از روند احداث بیمارستان و پروژه ملی متروی اسلامشهر

۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۳۲
کد خبر: 683598
حضور رییس جمهور در اسلامشهر / بازدید رییسی از روند احداث بیمارستان و پروژه ملی متروی اسلامشهر

رییس‌جمهور به منظور بازدید از پروژه‌های شهرستان اسلامشهر وارد این شهرستان شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، ابراهیم رییسی؛ رییس جمهور  و تعدادی از اعضای هیئت دولت در ادامه بازدید از شهرستان‌های استان تهران امروزصبح؛ پنجشنبه سوم آذر به منظور بازدید از پروژه‌های شهرستان اسلامشهر وارد این شهرستان شد.

بازدید رییس جمهور از بیمارستان۴۰۳ تختخوابی در حال احداث اسلامشهر

سید ابراهیم رییسی که صبح امروز پنجشنبه از پروژه در حال احداث بیمارستان ۴۰۳ تختخوابی شهرستان اسلامشهر  بازدید کرد و در جریان روند تکمیل این پروژه قرار گرفت.

پروژه بیمارستان ۴۰۳ تختخوابی اسلامشهر از جمله پروژه‌های معطل مانده این شهرستان است که روند احداث آن از ۱۴ سال پیش آغاز شده بود اما تا پیش از آغاز به کار دولت سیزدهم تنها ۳۰ درصد پیشرفت داشت. پس از استقرار دولت مردمی و با اهتمام مسئولان دولت در یک سال گذشته بر اساس مصوبات سفر استانی رییس جمهور به تهران و تخصیص بودجه ۴۰۰ میلیاردی، پیشرفت آن به ۷۳ درصد رسیده است و بناست مرحله اول آن (اورژانس و درمانگاه) تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

رییس جمهور در جریان بازدید از این پروژه با بیان اینکه اقدام جهادی مسئولان برای تسریع در تکمیل این پروژه عظیم بسیار ارزشمند است و قطعا مردم نیز قدردان آن خواهند بود، تصریح کرد: «سلامت» از جمله خدماتی است که مستقیماً در سبد خانواده قرار می‌گیرد و قطعاً تکمیل این پروژه و رفع نیاز مردم به خدمات درمانی اقدامی شایسته و ارزشمند خواهد بود.

رییسی با تاکید بر لزوم بهره گیری حداکثری از توان نیروهای بومی برای تامین کادر بیمارستان تصریح کرد: نزدیکی این پروژه عظیم بیمارستانی به فرودگاه امام خمینی(ره) می تواند در گردشگری سلامت هم مورد استفاده قرار بگیرد که امیدواریم با سرعت مناسب به نتیجه برسد و نیاز مردم این شهرستان به خدمات درمانی را تا حد زیادی مرتفع کند.

بازدید رییس جمهور از روند احداث پروژه ملی متروی اسلامشهر

رییسی در ادامه برنامه‌های سفر خود به این شهرستان از روند احداث پیشرفت پروژه ملی متروی این شهرستان بازدید کرد و با توضیحات مسئولان شهری در جریان آخرین وضعیت این پروژه قرار گرفت.

متروی شهرستان اسلامشهر به طول ۱۵,۵ کیلومتر در امتداد خط ۳ مترو تهران و به صورت یکپارچه در حال اجراست که در حال حاضر حفاری تونل‌ها بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داشته است. تکمیل زنجیره متروی اسلامشهر و اتصال آن به مترو تهران در بهبود حمل و نقل مردم و کاهش ترافیک از اهمیت بالایی برخوردار است و در این راستا عملیات اجرایی ایستگاه متروی میدان نماز اسلامشهر از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده است.

رییس جمهور همچنین در جریان این بازدید با تعدادی از کارگران این پروژه به گفت‌وگوی چهره به چهره پرداخت و در جریان مسائل و مشکلات آن‌ها قرار گرفت.