۰ نفر

در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی؛

رییسی: امروز ایران در منطقه نفوذ دارد و هیچ معادله ای بدون نظر موافق ایران در منطقه رقم نمی خورد

۱۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۰۴
کد خبر: 678727
رییسی: امروز ایران در منطقه نفوذ دارد و هیچ معادله ای بدون نظر موافق ایران در منطقه رقم نمی خورد

رییس‌جمهور خطاب به دولت آمریکا گفت: ایران ۴۳ سال قبل آزاد شد و دیگر به اسارت شما در نمی آید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «سید ابراهیم رییسی» در مراسم روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا اظهار داشت: امروز، روز مبارزه با استکبار جهانی است؛ استکبار خودبزرگ‌بینی و خودخواهی است.

وی افزود: در فرهنگ دینی ما بر خودسازی تأکید شده است و این‌که انسان خدا را بر خود حاکم کند و خداخواه شود به‌جای خودخواهی و خدابین شود به‌جای خودبزرگ‌بینی.

رییس‌جمهور تصریح کرد: امروز نماد و نمود استکبار نظام سلطه حاکم بر آمریکاست که به تعبیر امام راحل شیطان بلزرگ است و برای رسیدن به منافع خود حاضر است بسیاری از ملت ها و مردم در اقصی نقاط دنیا از بین برود.

رییسی خاطر نشان کرد: اگر حرکت بزرگ دانشجویان خط امام در روز ۱۳ آبان ۵۸ برای مبارزه با استکبار نبود، جریان مبارزه با استعمار ناقص می‌ماند.

رییس‌جمهور گفت: تمام بزرگان دین ما به همه انسان‌ها هشدار دادند مراقب باشید دچار خودبزرگ بینی و استکبار نشوید که خطری است که نه فقط به زندگی خود انسان آسیب می زد بلکه باعث سقوط یک جامعه می شود.

رییس‌جمهور در ادامه خطاب به دولتمردان آمریکایی گفت: ایران ۴۳ سال قبل آزاد شد و مصمم است به اسارت شما در نیاید و ما هرگز گاو شیرده نخواهیم شد.

رییسی افزود: مگر ما با تهدیدها و تحریم‌های شما متوقف می شویم؟ شما دنبال کُند کردن شتاب توسعه در ایران هستید و آمریکا می داند ایران در حال پیشرفت است و برای همین دنبال این هستند که ایران را منزوی کنند اما در تمام نقشه‌ها علیه کشورمان شکست خورده‌اند.

وی با بیان این‌که با تلاش‌ها و شهادت مظلومانه سردار سلیمانی تمام نقشه‌های آمریکا و دشمنان ایران اسلامی نقش بر آب و حاج قاسم نماد مبارزه با تروریسم در عالم شد، افزود: همه بدانند که امروز دشمن وحدت و انسجام ما و پیشرفت و امید و آرامش و اقتدار در ایران اسلامی را هدف قرار داده است.

رییس‌جمهور در همین راستا خاطر نشان کرد: هر کسی که در جهت ایجاد آرامش، امنیت، تولید و پیشرفت، کسب علم و دانش، رونق تحصیل و علم آموزی و علم افزایی در مراکز علمی و فرهنگی ‌در کشور گام بردارد و هر کسی در جهت شتاب‌بخشی به قطار پرشتاب پیشرفت کشور کمک کند، بداند که در جهت راهبرد جمهوری انقلاب اسلامی حرکت کرده است.

رییسی ادامه داد: امروز دوگانه ما این است که هر کسی در جهت اغتشاش و ناامن کردن کشور گام بردارد و حتی کوچک‌ترین عنصر در این مسیر باشد، بداند که در جهت خواست دشمنان انقلاب اسلامی گام برداشته است.

وی تأکید کرد: امروز همه باید بدانند نظام اسلامی پیشرفت‌های بسیاری داشته که به برکت خون شهدا، ایثار و ازخودگذشتگی جانبازان و ناله‌ها و دعاهای نیمه‌شب مادران، پدران، همسران و فرزندان شهدا و خون دل خوردن‌های بسیار انقلابیون در این کشور و کسانی است که شاید در هیچ مجلس و محفلی نام و نشانی از آنها ذکر نمی شود؛ کسانی که گمنام هستند اما نفس آنها و کار و تلاششان در حفظ این انقلاب اسلامی تأثیر بسیار داشته است.

رییس‌جمهور گفت: امروز ما مقتدریم به اقتداری که خون پاک شهدا، رهنمودها و رهبری های حکیمانه امام راحل و رهبری معظم انقلاب ایجاد کرده و مردم بابصیرت ما با حضورشان در صحنه‌های مختلف انقلاب قدرت آفریده است.

رییسی با تأکید بر این‌که قدرت ما به موشک و صنایع دفاعی هست اما فقط در قدرت نظامی خلاصه نمی شود، تصریح کرد: قدرت ما حضور میلیونی مردم در مراسم ملی ۱۳ آبان در سراسر کشور اسلامی است.

رییس‌جمهور با طرح این سوال از دولتمردان آمریکایی که چند بار می خواهند ایران و ایرانیان را تجربه کنند و چرا از تجربه‌های شکست‌خورده‌شان درس نمی گیرند، ادامه داد: آمریکایی‌ها تصور کردند نسخه‌ای مثل آنچه در کشورهایی همچون سوریه، لیبی و برخی کشورها و مناطق دیگر اجرا کردند، می‌توانند در ایران هم اجرا کنند؛ زهی خیال باطل.

رییسی افزود: آنچه به اسم آزادی بر سر مردم افغانستان، سوریه، عراق و منطقه و ‌دنیا آورده‌اید، پیش رو و مقابل دیدگان ما قرار دارد و ما شرایط این کشورها را می‌بینیم که شما به اسم آزادی و مبارزه با تروریسم چگونه ملت‌ها را به اسارت درآوردید اما بدانید که ملت بزرگ ایران به رهبری امام راحل بزرگوار و با خون شهدای دانش آموز و دانشجو و شهدای مدافع حریم و حرم و خون شهدای امنیت آزاد شده است و هرگز به اسارت در نخواهد آمد و در مقابل شما سر فرود نخواهد آورد.

وی با بیان این‌که امروز ایران در منطقه نفوذ دارد و هیچ معادله‌ای بدون نظر موافق ایران در منطقه رقم نمی خورد و آمریکا هم این نقش ایران را خوب می داند، به موفقیت‌ها و دستاوردهای جوانان ایرانی در عرصه‌های مختلف اشاره و تصریح کرد: امروز جوانان ایران در صنعت فضایی و صنایع دیگر و در حوزه سایبری در منطقه و جهان حرف برتر را می زند و تهدیدها و تحریم ها نمی تواند ما را متوقف و قطار پیشرفت کشور را کُند می شود و زنان و مردان ما اجازه نمی دهند امیال پلید دشمنان در این کشور پیاده شود.