۰ نفر

حجت الاسلام صدیقی: رفتارهای اخیر در دانشگاه ها به دلیل جدایی دین از سیاست است

۱۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۴۸
کد خبر: 678116
حجت الاسلام صدیقی: رفتارهای اخیر در دانشگاه ها به دلیل جدایی دین از سیاست است

امام جمعه موقت تهران گفت: رفتارهایی که این مدت مشاهده می‌کنیم‌ در شان دانشگاه نیست و مبنای آن به علت جدایی دین از سیاست است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی سه‌شنبه ۱۰ آبان‌ماه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی "راه روشن" با محوریت تربیت در نهج‌البلاغه در استان همدان، بیان کرد: نظام در ابعاد مختلف به ویژه در ابعاد فرهنگی رو به جلو بوده و این گونه جشنواره‌ها نمونه‌ای از آن است. 

وی با اشاره به اینکه امروز دانشگاه‌ها سهم مهمی در جامعه دارند و در کنار حوزه هستند، اظهار کرد: این موضوع عکس چیزی است که در دوران طاغوت بود.

صدیقی با بیان اینکه این روزها برخی با مختصر شلوغی‌ها در دانشگاه‌ها هوس قبل از انقلاب را کرده‌اند، افزود: به زودی مشخص می‌شود دانشگاه‌ها نامردی نمی‌کنند و نفس حق رهبر انقلاب با آنهاست و پایبند شهدا هستند. 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه خداوند، عالم را برای تربیت بشر، مدرسه قرار داده است، مطرح کرد: امام علی(ع) حلقه تمام نمای اول و آخر و ظاهر و باطن و جلوه کامل خداست.  

وی با اشاره به اینکه عالم با مجموعه لوازمش برای ما مدرسه و مظهر خداست‌، تصریح کرد: اگر کسی عاشق علی(ع) باشد از این‌ چشمه چیزی عایدش می‌شود، از طرفی پیامبر(ص) فرموده است عالم شدن جز با علی(ع) اتفاق نمی‌افتد.

صدیقی با بیان اینکه عالم شدن در گرو تربیت صحیح است‌، اظهار کرد: اگر می‌خواهید شکست ناپذیر شوید و هیچ نوع شکستی در جبهه شکست در شما راه پیدا نکند باید خود را درست کنید.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه اگر سیر الهی داشته باشید، آسیب‌ناپذیر می‌شوید، گفت: در تربیت‌، اول قدم شناخت و معرفت است بنابراین اول باید خود را پیدا کنید و بسازید و صیانت کنید، تا وقتی خود خلاء دارید نمی‌توانید خلاء جامعه را پر کنید.

وی با اشاره به اینکه وجود علی(ع) خود صراط مستقیم است‌، بیان کرد: اگر بخواهیم بدانیم باید چگونه باشیم تنها شخصیتی که در عالم است علی(ع) است چراکه وی باطن پیامبر(ص) است.

صدیقی با بیان اینکه براساس حکمت خدا چشمه‌ای که دل را تعدیل می‌کند امیرالمومنین(ع) است‌، مطرح کرد: علی(ع) اول کسی بود که لب به تلاوت قرآن گشود و هر کسی طالب هر نوع زیبایی باشد از چشمه وجود علی(ع) ارزاق می‌کند.

وی با اشاره به اینکه آنچه آدمی را بیچاره می‌کند غفلت از خداست، گفت: اول باید پرده غفلت را شستشو دهیم تا نقوش عرش الهی را در دل تصویر کنیم و خدانما شویم.

صدیقی با بیان اینکه خودسازی و تزکیه و تهذیب باعث می‌شود حجاب‌های دل آدم کنار برود، افزود: خدا در داخل تمامی موجودات حضور دارد و همه جا هست و اگر ما او را نمی‌بینیم خودبین و خودخواه و خودپرست هستیم. 

وی با اشاره به اینکه دل، خدا را با چشم ایمان می‌بیند، بیان کرد: کسانی که در دانشگاه فحاشی می‌کنند از هیچ چیزی نمی‌ترسند، بی ایمانی آدم را وحشی می‌کند.

صدیقی با بیان اینکه آدم با فراموشی خدا سر از فسق درمی‌آورد، تصریح کرد: نخستین قدم تربیت دست یافتن به معرفت است و پس از آن الگو است و علی(ع) خود الگو است.

وی با اشاره به اینکه معرفت الهی در تمام کلاس‌ها باید باشد گفت: رفتارهایی که این مدت مشاهده می‌کنیم در شان دانشگاه نیست و چون مبنا را بر جدایی دین از سیاست گذاشته‌اند این اتفاقات افتاده است.

صدیقی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه یکی هستند، اظهار کرد: برای معلمان باید بذر ایمان پاشیده شده باشد، یک استاد فاسد یک دانشگاه را بد نام می‌کند، باید هر کسی که مسئولیتی دارد اول خود را درست کند و سپس به دیگران تعلیم دهد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: خون شهدا نباید پایمال شود و اگر تربیت نهج‌البلاغه باشد وجودمان نور محض می‌شود و عداوت به نظام راه پیدا نمی‌کند.