۰ نفر

انتشار گزارش اقدامات و برنامه های دهمین اجلاس مجلس خبرگان

۱۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۴۵
کد خبر: 666528
انتشار گزارش اقدامات و برنامه های دهمین اجلاس مجلس خبرگان

دهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری «دوره پنجم» در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۱۵ و ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ در ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی در تهران برگزار شد که در این گزارش، برنامه ها و اقدامات خبرگان رهبری در این اجلاس دو روزه به طور اجمال بیان شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، دهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری «دوره پنجم» در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۱۵ و ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ در ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی در تهران برگزار شد.

در این اجلاس دو روزه از مجموع ۸۸ نماینده مجلس خبرگان رهبری، ۷۳ نفر از نمایندگان محترم در جلسات حضور پیدا کردند، حدود ۱۰  نماینده نیز که دلیل عدم حضور خود را از قبل به دبیرخانه این مجلس اطلاع داده بودند با عذر موجه حضور نداشتند و ۵ نماینده هم در ماههای گذشته به رحمت ایزدی پیوسته اند.

در آغاز جلسه نخست، حضرت آیت الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه با درود به روح پاک بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای جهان اسلام، یاد و خاطره نمایندگان فقید این مجلس را گرامی داشت و بر مسائلی همچون بزرگداشت گردهمایی بزرگ اربعین، تقدیر از تلاش های دولت، اقتصاد و معیشت، ضرورت عمل به توصیه های رهبر معظم انقلاب از سوی مسؤولان، لزوم حفظ و تقویت همدلی قوا و ضرورت هوشیاری و وحدت امت اسلامی در برابر توطئه های رژیم صهیونیستی تاکید نمود.

 در ادامه نطق­ های پیش از دستور نمایندگان محترم نیز طبق آیین نامه و براساس ترتیب حروف الفباء انجام گرفت که در جلسات صبح و عصر 14نماینده به ایراد سخن پرداختند و دیدگاهها و دغدغه های خود را پیرامون وظایف و جایگاه خبرگان و نیز مسائل جاری روز ابراز داشتند.

از دیگر برنامه های دهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری، بررسی مواد باقی مانده از «طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری» بود که در این اجلاس، فصل ششم و هفتم طرح به تصویب رسید و قانون جدید انتخابات مجلس خبرگان رهبری به طور کامل نهایی گردید.

میهمانان ویژه دهمین اجلاس خبرگان رهبری نیز دکتر امیر عبداللهیان وزیر محترم امور خارجه و دکتر علی باقری رئیس تیم مذاکرات هسته ای بودند که با تشریح مسائل منطقه و اقدامات دستگاه دیپلماسی، از روند مذاکرات رفع تحریم ها گزارشی ارائه دادند.  سپس نمایندگان خبرگان، سؤالات و دیدگاههای خود را بیان کردند و میهمانان اجلاس نیز به طور مبسوط به سؤالات پاسخ گفتند.

در این اجلاس همچنین نشست صمیمی نمایندگان با رئیس مجلس خبرگان رهبری و ریاست جمهوری برگزار شد و اعضاء با طرح دیدگاههای خود درباره مسائل مختلف کشور، مطالبات خویش در حوزه های مختلف را در حضور رئیس جمهور محترم بیان داشتند. آیت الله رئیسی نیز با قدردانی از اظهارات دلسوزانه نمایندگان، اقدامات و برنامه های آتی دولت سیزدهم را تشریح کرد.

رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری در ادامه برنامه های دهمین اجلاس رسمی این مجلس با حضور در مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) ضمن قرائت فاتحه با آرمانهای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

دهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری عصر چهارشنبه ۱۶ شهریور با قرائت بیانیه پایانی به کار خود پایان داد.