۰ نفر

مخبر: همراه کردن مردم با یک تفکر، ویژگی مهم مقام معظم رهبری است

۱۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۱۲
کد خبر: 665402
مخبر: همراه کردن مردم با یک تفکر، ویژگی مهم مقام معظم رهبری است

معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: همراه کردن مردم با یک نوع تفکر کار بسیار سختی است و امروز مشکلات کشور با این دیدگاه در حال حل شدن است و این هنر مقام معظم رهبری محسوب می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمد مخبر، امروز  یکشنبه ۱۳ شهریور در اجلاسیه ملی جهادگران در فردوس ضمن گرامیداشت یاد و خاطر درگذشتگان زلزله ۱۳۴۷ این شهرستان گفت: رئیس جمهور فرمودند تمایل داشتم به پاس همشهری بودن خودم در این مراسم شرکت کنم اما گرفتاری‌ها به ایشان این اجازه را نداد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه چند ماه است که دست اندرکاران بر اجرای این اجلاسیه کار کرده‌اند، افزود: در این اجلاسیه بزرگ یک تاریخ ۵۴ ساله برای نسل‌های امروزی مستند می‌شود و امروز به لطف خدا شاهد کشوری قوی، پیشرفته و با عزت در راستای پرداختن و توجه به جهاد کبیر خواهیم بود.

مخبر با اشاره به اینکه «جهاد» تقریبا در تمامی آثار علمای اسلام به دو نوع جهاد اکبر و جهاد اصغر تعریف شده است، ادامه داد: در گفتمان و اندیشه مقام معظم رهبری این تعریف ارتقا یافته است و این مفهوم یک مفهومی فراتر از وضعیت جهاد و جنگ با نفس تعریف می شود.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: جهاد در گفتمان مقام معظم رهبری یک جهت گیری و تعریف خاصی دارد که در تمام لحظات زندگی ایشان چه در دوران تبعید، چه در دوران مبارزه، چه در دوران رهبری و غیره این جهت گیری و مسیر را می توانیم مشاهده کنیم.

وی با بیان اینکه اگر حرکت بر اساس گفتمان مقام معظم رهبری در هر زمینه ای باشد می توان از آن به عنوان «جهاد» یاد کرد، گفت: مقام معظم رهبری یک «جهاد کبیر» تعریف کرده اند و به این معنا است که نقشه دشمن را بشناسیم و در زمینه خنثی سازی آن نقشه ها حرکت کنیم.

مخبر در خصوص «جهاد کبیر» بیان کرد: این نوع جهاد در مسائل اقتصادی، سیاسی، دیپلماسی، اجتماعی و غیره از جایگاه مهمی برخوردار است و تمام حرکت های رهبر معظم انقلاب در طول زندگی ایشان در جهت خنثی سازی نقشه های دشمن بوده است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه تمام حرکت های مقام معظم رهبری جهت دار و در زمینه مقابله با نقشه های دشمن است، افزود: اگر این طور نبود که با رهبر معظم انقلاب دشمنی نمی کردند و در سال ۱۳۴۷ هم با ایشان و همراهانشان دشمنی داشتند.

وی با اشاره به اینکه کسی که می خواهد در جهت «جهاد کبیر» قرار گیرد باید ویژگی‌هایی داشته باشد، ادامه داد: ۱۵ موضوع و ویژگی در مقام معظم رهبری وجود دارد که برای حرکت در این جهاد نیاز است.

مخبر گفت: اولین ویژگی «حس مسئولیت داشتن» است که لحظه ای از مقام معظم رهبری جدا نمی بینیم و هیچ خودبینی و موضوعی نمی تواند جلوی کار ایشان را بگیرند به این دلیل که احساس مسئولیت می کنند و امام راحل هم این گونه رفتاری داشتند.

معاون اول رئیس جمهور در خصوص «زمان شناس» بودن مقام معظم رهبری بیان کرد: تمام سخنان و رهنمودها و تعیین راه های مقام معظم رهبری در بهترین زمان ها بوده است و در تمام دوران رهبری ایشان زمان شناسی جز برجستگی های کم نظیر مقام معظم رهبری است و دشمنان ایشان به این موضوع اعتراف کرده اند.

وی با اشاره به اینکه «نظم و برنامه ریزی» از مهم ترین ویژگی های مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: «کلی نگری و راهبردی نگاه کردن در عین عملیاتی کردن» از دیگر ویژگی های رهبر معظم انقلاب محسوب می شود و یک تفکر جهادی می تواند در عین فکر کردن به عملیاتی کردن هم توجه کند.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: یک طلبه ۲۹ ساله در سال ۴۷ با هنر و سازماندهی که دارد گروه های مختلفی را جهت کمک به شهر فردوس می آورد و تمامی ظرفیت های کمکی را به کار می گیرد و دشمن از این موضوعات می ترسد.

وی در خصوص «خلوص» مقام معظم رهبری گفت: ذره ای خودخواهی، مصلحت اندیشی و به خود فکر کردن در زندگی مقام معظم رهبری نمی بینیم و هر حرکت ایشان ابتدا بر اساس توسل و توکل و سپس بر اساس تدبیر صورت می گیرد.

مخبر با بیان اینکه امروز هنوز هم بعد از ۵۴ سال برای حل مشکلات کشور رهبر معظم انقلاب بر روی خنثی سازی تحریم ها تاکید دارند، ادامه داد: امروز کشورهای بزرگ از ایران درخواست میانجی گری برای حل مشکلاتشان دارند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه از ابتدای دولت سیزدهم بیش از ۶۰ میلیون واکسن در کشور ساخته شد، گفت: برای نوسانات اقتصادی کشور برنامه داریم و بیش از ۶۰ سال از تورم رنج می بریم و برای تولید و بهبود اشتغال به اجرای کارهای بزرگی پرداخته ایم.

وی بیان کرد: بیش از ۶۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در کشور داریم که به ۱۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید و برای مقابله با فقر اولین اقدام هدفمندی کردن یارانه‌ها بود و برنامه‌های جدی دیگری اجرا خواهد شد.