۰ نفر

سایتی که فرمانده رژیم بعث عراق گفته بود افتخار انهدام آن باید نصیب خودم شود

۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۴۱
کد خبر: 656567
سایتی که فرمانده رژیم بعث عراق گفته بود افتخار انهدام آن باید نصیب خودم شود

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، از چگونگی هدف قرار گرفتن سایت هوایی ارتش جمهوری اسلامی در غرب کشور و در دوران هشت سال دفاع مقدس سخن گفت.

به گزارش اقتصادآنلاین  به نقل از ایسنا، امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فر در مصاحبه با برنامه "رویداد" ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات مرصاد گفت: پدافند هوایی و سایت سوباشی در طول هشت سال دفاع مقدس اطلاعات و اخباری که مربوط به غرب کشور بود را به صداوسیما و مردم اعلام می‌کرد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: سایت پدافند هوایی غرب کشور در دوران جنگ تحمیلی بیش از ۲۰۰ بار مورد هجوم ارتش بعث عراق قرار گرفت ولی با پدافند هواییِ قوی که در اختیار داشتیم، مقاومت کردیم و این سایت منهدم نشد.

امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فر در این مصاحبه کوتاه تلفنی در رادیو گفت‌وگو، خاطرنشان کرد: هدف قرار دادنِ این سایت برای دشمن موضوعی مهم بود و فرمانده وقت رژیم بعث عراق اعلام کرده بود که اگر خلبان‌های عراقی نتوانند سایت فوق را منهدم کنند، این افتخار باید نصیب شخص خودم شود.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش افزود: بعد از صدور و پذیرش قطعنامه در روز پنجم مرداد ماه، سایت پدافند هوایی سوباشی مورد اصابت موشک‌های ارتش بعث عراق قرار گرفت و ۱۹ نفر از بهترین همرزمان من در سایت قهرمان سوباشی به شهادت رسیدند.