۰ نفر

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی؛

آصفری: دولت افزایش حقوق بازنشستگان را اعمال کند

۱ خرداد ۱۴۰۱، ۸:۴۴
کد خبر: 637343
آصفری: دولت افزایش حقوق بازنشستگان را اعمال کند

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس از افزایش حقوق بازنشستگان گفت.

اقتصادآنلاین _ پرستو بهرامی‌راد؛ محمد حسن آصفری در جلسه علنی مجلس گفت:  انتظار می رود دولت مصوبه شورای عالی کار مبنی بر افزایش حقوق بازنشستگان به ویژه بازنشستگانی که حداقل حقوق را می گیرند، در هیات دولت بررسی و زودتر تایید کند.

نماینده مردم اراک بیان کرد:  امروز بازنشستگان که حقوق حداقلی را دریافت می کنند در وضعیت تورم و گرانی با مشکلات جدی روبه رو هستند و انتظار می‌رود هرچه سریع تر افزایش حقوق آنان محقق شود.

انتقاد نماینده مجلس از واردات گوشت قرمز

سلمان اسحاقی، نماینده قائنات در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی گفت: اخیرا معاون وزیر جهاد کشاورزی به خرید گوشت از کشورهای دیگر اشاره داشته کرد، در حالی که این موضوع خلاف اقتصاد مقاومتی است. دولت مکلف است که خرید گوشت را در وهله اول از عشایر و دامداران روستایی انجام دهد و اگر دچار کمبود شد نسبت به واردات اقدام کند.

ا‌و توضیح داد: برخی از عشایر و روستایی‌ها به خاطر نبود نهاده‌های دامی با مشکلاتی مواجه شده‌اند. اکنون وزارت جهاد کشاورزی با خرید گوشت گاو از آنها باید حمایت کند این اقدام نماد اقتصاد مقاومتی است.

قالیباف: کمیسیون کشاورزی بحث واردات گوشت را بررسی کند

علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید نسبت به خرید گوشت از دامداران اقدام کرده و آنها را در سردخانه‌ها ذخیره کند تا در آینده با مشکل مواجه نشویم.

او بیان کرد: امروز دامداران با مشکلات زیادی مواجه هستند. یکی از این مشکلات به کارت دامی که به آنها داده می‌شود باز می‌گردد. مبلغی که در قالب این کارت به آنها پرداخت می‌شود کافی نیست چرا که شاهد افزایش قیمت خوراک دام هستیم.

نماینده محلات در ادامه تصریح کرد: از وزارت جهاد کشاورزی انتظار می‌رود این مبلغ را افزایش دهد تا دامداران بتوانند از پس هزینه‌های افزایش یافته بر بیایند. از وزارت جهاد کشاورزی انتظار می‌رود در این زمینه ورود جدی داشته باشد.

محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نمایندگان در مورد خرید و واردات گوشت گفت: کمیسیون کشاورزی هم بحث خرید گوشت و هم بحث واردات گوشت را که از سوی تعدادی از نمایندگان تذکر داده شد را پیگیری کرده و گزارشی از آن تهیه نماید.