۰ نفر

رییس جمهور در سفر به گلستان؛

بر رفع مشکل بیکاری متمر‌کز شده ایم

۱۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۰۴
کد خبر: 617255
بر رفع مشکل بیکاری متمر‌کز شده ایم

رییس جمهور در سفر به گلستان گفت: بر رفع مشکل بیکاری و اشتغالزایی متمر‌کز شده‌ایم.

به گزارش اقتصاد آنلاین، رییس جمهور در بدو ورود به استان گلستان با اشاره به دغدغه مردم این استان در حوزه اشتغال، گفت: این استان قطب گردشگری و کشاورزی کشور خواهد شد.

سید ابراهیم رییسی در گفت و گو با خبرنگاران و اهالی رسانه و مطبوعات با عرض ادب و احترام به ساحت مقدس شهدا، استان گلستان را استانی با ظرفیت های بسیار بالا در حوزه های مختلف دانست و گفت: این استان قطب کشاورزی است، در صنعت ظرفیت های بسیاری را داراست و در گردشگری بسیار حائز جایگاه والایی است.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه استان گلستان امروز با مشکلات بسیاری رو به روست و معضل بیکاری و دغدغه خانواده ها برای اشتغال جوانان از مهمترین ضرورت های استان است، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم برای حل مشکلات به ویژه بیکاری به عنوان دغدغه خانواده‌های دارای فرزندان تحصیل‌کرده اقدام خواهد کرد.

بازدید رییسی از منطقه مرزی ایران و ترکمنستان/ تاکید ‌بر توسعه ‌زیرساخت‌های ریلی در اینچه‌برون‌

رییس‌جمهور در ادامه برنامه های سفر استانی گلستان به منطقه مرزی اینچه برون رفت تا به صورت میدانی از وضعیت این منطقه مرزی بازدید کند.

وجود راه آهن سراسری ایران، ترکمنستان، قزاقستان در این منطقه سبب شده تا مرز اینچه برون به عنوان دروازه ورودی ایران به آسیای میانه لقب بگیرد.

ضمن اینکه پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا و سازمان همکاری‌های اقتصادی شانگهای فرصت خوبی را برای توسعه تجارت خارجی از این استان فراهم کرده است.

رییس جمهور از خلیج گرگان دیدن کرد

سیدابراهیم رییسی در ادامه سفر به گلستان برای آگاهی از وضعیت خلیج گرگان و مشاهده آخرین میزان پسروی و تاثیرات خشکسالی از این اکوسیستم بین‌المللی دیدن کرد .

آیت الله رییسی در این بازدید با حضور در سواحل خلیج گرگان در شهرستان بندرترکمن ازوضعیت تراز آبی و پسروی آب در این پهنه آبی مطلع شد.

حضور رییسی در تنها جزیره ایرانی دریای خزر

سیدابراهیم رییسی رییس جمهور دولت سیزدهم با حضور در جزیره آشوراده در غرب استان گلستان از محل اجرای پروژه بومگردی و طبیعت‌گردی تنها جزیره ایرانی دریای خزر بازدید کرد .

رییسی در این بازدید به همراه جمعی از اعضای هیات دولت، نماینده ولی فقیه و استاندار گلستان با قایق وارد جزیره آشوراده شد و از محل اجرای پروژه طرح طبیعت گردی این جزیره بازدید کرد.

تعلل ۲۴ ساعته در لایروبی خلیج گرگان پذیرفتی نیست

سیدابراهیم رییسی رییس جمهور با اشاره به ضرورت لایروبی هر چه سریعتر کانال های آب‌رسان به خلیج گرگان گفت که تعلل ۲۴ ساعته در آبگیری این پهنه آبی پذیرفتنی نیست .

رییسی امروز جمعه در جریان بازدید از سواحل خلیج گرگان گفت: باید از همه ظرفیت ها برای اجرای فوری طرح لایروبی خلیج گرگان استفاده کنیم.

وی بیان کرد: آب باید در خلیج گرگان جریان داشته باشد و مسوولان بدون فوت وقت برای احیاء این پهنه آبی اقدام کنند.

رییس جمهور ادامه داد: حداکثر تا ۱۰ روز جلسه کارشناسی تشکیل شده و اقدامات لازم برای لایروبی آبراهه‌های تامین کننده آب این مناطق به سرعت آغاز شود.

وی افزود: دستگاه های اداری، احیا، نگهداری و استفاده از این طبیعت را در پیچ و خم روزمرگی معطل کرده اند.