۰ نفر

واردات خودرو روی میز کمیسیون تلفیق

۷ اسفند ۱۴۰۰، ۲۳:۰۱
کد خبر: 615605
واردات خودرو روی میز کمیسیون تلفیق

نمایندگان مجلس با ارجاع بند مربوط به واردات خودروی سواری، کامیون و ماشین آلات سنگین معدنی به کمیسیون تلفیق موافقت کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، نمایندگان در جلسه علنی نوبت سوم امروز (شنبه، ۷ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با ارجاع بند الحاقی ۱ تبصره ۷ ماده واحده بودجه به کمیسیون تلفیق موافقت کردند.

علی نیکزاد در این باره، گفت: با توجه به اینکه بین متن قرائت شده با گزارش کمیسیون تلفیق مغایرت وجود دارد، این موضوع به کمیسیون تلفیق برای تعیین تکلیف ارجاع می‌شود.

در بند الحاقی ۱ تبصره ۷ آمده است: در سال ۱۴۰۱ به دولت اجازه داده می‌شود از محل ارز غیرصادراتی، خود یا دیگران با نظارت بانک مرکزی و با رعایت سیاست‌های کلی نظام نسبت به صدور مجوز واردات تعداد ۵۰ هزار دستگاه خودروی سواری و ۲۰ هزار دستگاه کامیون، اتوبوس بیرون و درون‌شهری، تریلی، تریلی یخچال‌دار، واگن، واگن یخچال‌دار و کشنده و ۱۰ هزار دستگاه ماشین‌آلات سنگین معادن و راه‌سازی اعم از نو ساخت یا حداکثر پنج سال ساخت، توسط بخش خصوصی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی با تعرفه ورودی که به تصویب هیئت وزیران می‌رسد، اقدام و درآمد ناشی از آن را به حساب ردیف جدول شماره (۵) این قانون واریز کند.