۰ نفر

تقدیم استوارنامه سفرای ۲ کشور به رییسی

۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۰۴
کد خبر: 608498
تقدیم استوارنامه سفرای ۲ کشور به رییسی

​رییس جمهور با تاکید بر اهمیت توسعه و تعمیق روابط تهران- هاوانا اظهارداشت: کشورهای مستقل با ارتقای سطح روابط و تامین نیازمندی‌های یکدیگر می‌توانند تهدید و تحریم‌های سلطه گران جهانی را خنثی و بی اثر کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، آیت الله سید ابراهیم رییسی روز شنبه پس از دریافت استوارنامه «آلبرتو گونزالس کاساس» سفیر جدید جمهوری کوبا با اشاره به اینکه ضد امپریالیستی و ضد ظلم دو ملت ایران و کوبا را به هم نزدیک کرده است،‌ گفت: باید روابط نزدیک دو کشور در همه حوزه‌ها از جمله بخش‌های اقتصادی، تجاری و فرهنگی در راستای منافع دو ملت ارتقا یابد.

رییس جمهور با بیان اینکه «تحریم» و «تهدید» به ابزار جدید سلطه‌گران علیه ملت‌های مستقل تبدیل شده است،‌ اظهارداشت: در چنین شرایطی لازم است کشورهای مستقل با استفاده از ظرفیت‌ها و تامین نیازمندی های یکدیگر در مسیر بی اثر کردن تحریم‌ها گام هایی بردارند.

رییسی با اشاره به اصول انقلاب‌ها و جنبش های آزادیبخش در مناطق مختلف جهان گفت: از امام خمینی(ره) آموخته‌ایم که از مقاومت ملت‌ها در مقابل بی عدالتی و ظلم حمایت کنیم و بر این اساس ارتقای روابط با ملت هایی که در مسیر مبارزه با سلطه گران هستند از سیاست های قطعی جمهوری اسلامی ایران است.

آیت الله رییسی با تاکید بر اینکه روابط ایران و کوبا راهبردی است، گفت: ایران با همه کشورهایی که در خط مقدم مبارزه با سلطه گران هستند ارتباط راهبردی دارد.

«آلبرتو گونزالس کاساس» سفیر جدید جمهوری کوبا نیز دراین دیدار پس از تقدیم استوارنامه خود با بیان اینکه تهران و هاوانا از نظر سیاسی از رابطه برادرانه و مستحکمی برخوردار هستند، اظهارداشت: کوبا تمایل دارد سطح روابط اقتصادی و تجاری خود را با ایران متناسب با مناسبات سیاسی افزایش دهد.

رییس جمهور: اتحاد و انسجام گروه‌ها و جریانات فلسطینی رمز پیروزی در مقابل رژیم صهیونیستی است

رییس جمهور اتحاد و انسجام همه گروه‌ها و جریانات فلسطینی را رمز پیروزی در مقابل رژیم صهیونیستی دانست و تاکید کرد: حرکت واحد همه فلسطینی‌ها سرانجام به هدف آزادی قدس شریف منتهی می‌شود و نباید هیچ گونه خدشه و خللی در آن بوجود آید.

آیت الله سید ابراهیم رییسی روز سه شنبه پس از دریافت استوارنامه خانم «سلام زواوی» سفیر جدید فلسطین اظهار داشت: حمایت از مردم فلسطین و آزادی قدس شریف مسیله اول جهان اسلام است و جمهوری اسلامی ایران حامی حقیقی مردم فلسطین و آزادی قدس شریف است.
رییس جمهور با بیان اینکه باید موضوع فلسطین به عنوان اولویت اساسی مورد توجه همه دولت‌ها و ملت‌های اسلامی قرار گیرد، گفت: برخی در توجه به اولویت فلسطین گرفتار بازی‌های سیاسی غربی‌ها شدند و  با دل بستن به پیمان‌ها و قراردادهای سست، حرکت مجاهدانه مردم فلسطین را کند کردند، اما توجه ندارند که آن‌ها میثاق شکن هستند.
آیت الله رییسی خاطرنشان کرد: پیامی که ملت فلسطین به رژیم صهیونیستی و حامیان غربی مخابره می کنند پیام مقاومت و ایستادگی است و اگر صهیونیست ها بدانند که فلسطینی ها ایستادگی می‌کنند محاسباتشان تغییر خواهد کرد.
رییسی با اشاره به اقدام برخی دولت‌های منطقه در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، گفت: این دولت‌ها باید با اعتراض همگانی همه مردم و گروه‌های فلسطینی بدانند که اقدام خیانت آمیزشان از نظر آنها مطرود و محکوم است.
آیت الله رییسی تصریح کرد: اقدام برخی دولت‌های عربی در برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی، نه تنها صیانت و امنیت برای آنها ایجاد نمی‌کند بلکه مشکلات این دولت‌‌ها را مضاعف کرده و بر مشکلات منطقه و کشورهای عربی نیز خواهد افزود.
خانم «سلام زواوی» سفیر جدید فلسطین نیز پس از تقدیم استوارنامه خود با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با تجلیل از حمایت‌های حقیقی ملت ایران از مردم فلسطین،‌ اظهارداشت: پیروزی انقلاب اسلامی حقیقتا پیروزی بزرگی برای امت عربی و اسلامی بود.
خانم زواوی افزود: برخی رژیم‌های عربی و اسلامی که هروله کنان به سمت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی می روند در حقیقت حقوق ملت فلسطین و قطعنامه های موجود در این زمینه را نادیده گرفته و به آرمان فلسطین پشت کردند.
وی افزود: امیدواریم با پیروزی نهایی و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف بتوانیم در مسجدالاقصی به امامت حضرت آیت الله خامنه‌ای نماز اقامه کنیم.