۰ نفر

رییسی؛

در کشور به اندازه ۵۰سال پروژه نیمه‌ تمام داریم

۹ دی ۱۴۰۰، ۲۲:۳۶
کد خبر: 594865
در کشور به اندازه ۵۰سال پروژه نیمه‌ تمام داریم

رییسی جمهور گفت: باید برای مونوریل قم و پروژه‌ های نیمه‌ تمام کشور، سرمایه‌ گذار جذب شود. ما هم اصل پول و سود آن را تضمین می‌ کنیم تا این پروژه‌ ها به بهره‌ برداری برسند.‎‎

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سیدابراهیم رییسی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان قم، افزود: پیش از آغاز سفرهای استانی دولت، کارگروه هایی برای بررسی مشکلات استانهای مختلف تشکیل و مهمترین نیازهای هر منطقه احصا و برای حل آنها برنامه ریزی صورت می گیرد.

رییس جمهور ادامه داد: آثار مصوبات و اقدامات دولت باید در زندگی مردم آشکار شود و آحاد مردم تفاوت ها و بهبود شرایط را احساس کنند و در صورت عدم انجام مصوبات یا کندی تصمیمات، عوامل اجرا نشدن تصمیمات بصورت شفاف با آنها در میان گذاشته شود.

وی روحیه و کار جهادی را لازمه به ثمر نشستن تصمیمات دولت دانست و اضافه کرد: مدیران استانی آگاه باشند که مصوبات استانی باید در میدان عمل برون داد عینی داشته باشد و مردم تغییرات و تفاوت ها را احساس کنند.

رییس جمهور اظهار داشت: مصوبات و تصمیمات استانی دولت مباحث آرمانی و دست نیافتنی نیست بلکه این مصوبات با اقدامات و پیگیری های مدیران قابلیت اجرا دارد.

رییسی تصریح کرد: استان قم با ۶ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز جایگاه ویژه ای در سطح جهان دارد و خدمت به این شهر، خدمت به انقلاب و نظام است.

وی با تاکید بر بهبود شرایط توسعه ای و حل مشکلات و معضلات استان قم، عنوان کرد: درخصوص استان قم باید عملکرد و گزارش کار ویژه ای توسط دولتمردان انجام و ارائه شود.

رییسی ادامه داد: برای حفظ انقلاب اسلامی باید از مجموعه استان قم صیانت شود و مدیران در این خصوص وظیفه دارند چرا که بسیاری می خواهند قم را در عرصه های فکری و معرفتی دچار آسیب و خسران کنند.

رییسی در قم

وجود آسیب های اجتماعی در قم قابل قبول نیست 

وی اظهار داشت: دولت نسبت به مسائل فرهنگی قم حساسیت دارد و از استاندار قم درخواست می شود کارگروه هایی با حضور مدیران استانی و سایر مسوولان ملی برای کاهش آسیب های اجتماعی تشکیل داده و معضلات موجود در آن مدیریت شود.

رییس جمهور ابراز کرد: وجود آسیب های اجتماعی در قم قابل قبول نیست و برای حل معضلات و کاهش های این شهر باید نگاه و عملکرد ویژه ای توسط مسوولان در پیش گرفته شود.

وی یکی از نتایج رونق گردشگری را بهبود وضعیت اقتصادی قم دانست و خاطرنشان کرد: قم قطب گردشگری مذهبی و زیارتی کشور بوده و از طرفی محور مواصلاتی ۱۷ استان کشور است و باید مشکلات گردشگری زیارتی این استان در قالب کارگروه زیارت بصورت کامل برطرف شود.

رییسی تاکید کرد: کارگروهی ویژه برای رفع مشکل صنایع و واحدهای راکد استان قم با مسوولیت وزیر صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی تشکیل خواهد شد.

رییس جمهور با تاکید بر اتمام و بهره برداری از پروژه های نیمه تمام استان قم، یادآور شد: فرودگاه قم باید هر چه زودتر به سامان و نتیجه قطعی برسد.

دستور رییس جمهور برای آزادسازی اراضی ۱۰۰۰ هکتاری حبس شده توسط موسسات قم 
رییس جمهور یادآور شد: موسسات قم یکهزار از اراضی استان را حبس کرده اند، تمام این موسسات و دستگاه ها باید در یک مدت کوتاهی تمام این اراضی را برای احداث خانه برای اقشار مستضعف آزاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما بر اجرای قانون در آزادسازی اراضی یکهزار هکتاری موسسات و دستگاه های اجرایی اصرار داریم و از کنار آن به سادگی عبور نمی کنیم.

رییس جمهور ابراز داشت: لازم است تا برای حل مشکل دریاچه نمک کارگروهی توسط دستگاه های ذیربط برای کنترل ریزگردها تشکیل شود.

وی همچنین رفع نقاط حادثه خیز محورهای مواصلاتی، تامین کاغذ مورد نیاز چاپ و نشر دفع اصولی پسماندهای صنعتی را نیز از مباحث و مسائل مهم استان قم ارزیابی کرد.

برای ۵۰ سال آینده پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد
وی خاطرنشان کرد: در سطح کشور برای ۵۰ سال آینده پروژه نیمه تمام وجود دارد و در این شرایط برای بهره برداری از این طرح ها باید به دنبال اولویت بندی طرح های نیمه کاره و برون سپاری آنها به بخش های خصوصی باشیم.

رییسی با اشاره به پیشنهاد برخی مسوولان استان برای تبدیل شدن منطقه پردیسان به یک شهر جدید در ضلع جنوبی شهر قم، گفت: مسائل شهرک پردیسان و رفع مشکلات شهروندان آن باید در قالب یک کارگروه در زمان کوتاهی برطرف شود.

وی با اشاره به حجم بالای بافت های فرسوده و تاریخی عنوان کرد: بافت های فرسوده و بافت های تاریخی باید از همدیگر تفکیک شود و امکان ساماندهی بافت های فرسوده برای مردم فراهم شود.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت مطلوب مدیریت کرونا، تصریح کرد: با حرکت های جهادی و حضور مردم در صحنه در کنار اقدامات حکیمانه مقام معظم رهبری، این بیماری به شکل مطلوبی در سطح کشور مدیریت شد.

رییسی یادآور شد: استانداران بر مسوولان و مدیرانی انتخابی خود، نظارت جدی و مستمر داشته باشند.