۰ نفر

انتقاد قالیباف از ناکارآمدی صنعت خودروسازی

۱۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۴۰
کد خبر: 587401
انتقاد قالیباف از ناکارآمدی صنعت خودروسازی

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: هوشمندسازی، مردمی‌سازی و شفاف‌سازی می‌تواند ما را در یک برنامهٔ پنج‌ساله از مشکلات اقتصادی نجات دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، "محمدباقر قالیباف" روز دوشنبه در نشست با دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی که به مناسبت روز دانشجو در مرکز همایش‌های این دانشگاه برگزار شد، گفت: ۱۶ آذر  بعنوان نقطه عطف در تاریخ کشور نشان داد که برای استمرار عزت و استقلال، مردم تا پای جان آماده رشادت هستند و این رشادت‌ها چه در ۱۶ آذرماه و چه در میدان دفاع مقدس در مقابل تجاوز رژیم بعثی بوده است.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه موضوع حکمرانی را بزرگترین چالش امروز کشور عنوان کرد و گفت:بزرگترین مسئله و اولین مسئله کشور همین چالش در حکمرانی و نحوه حکمرانی و اداره کشور در بخش‌های مدیریتی و اجرایی است.

وی در پاسخ به این سوال که تا چه زمانی باید این مشکل را داشته باشیم، گفت: تا زمانی که من و شما با هم در میدان بایستیم و این کار را انجام بدهیم.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: یک روز در نیروی انتظامی همین بحث پیش آمد گفتم هوشمند سازی و شفاف سازی یعنی این. همان موقعی که من آنجا بودم گفتم تا زمانی که من به عنوان مسئول نتوانم تشخیص بدهم افرادی که به کلانتری مراجعه می‌کنند، به من اول مراجعه کنند بروند کلانتری و وقتی از کلانتری بیرون می‌آیند به من مراجعه کنند و بگویند چه اتفاقی افتاد. همه خندیدند ولی با همین نگاه شفاف‌سازی و هوشمندسازی اتفاقی در آنجا افتاد که کسی فکرش را نمی کرد.

 قالیباف خاطرنشان کرد» کسی فکر نمی کرد یک روستایی و یک پیرمرد و پیرزن خانم و جوان و یک کودک در خانه‌اش در کمتر از ۳ دقیقه به پلیس دسترسی داشته باشد و این اتفاق در کمتر از ۱۵ ماه افتاد.

رییس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این کارها به سرعت قابل انجام است باید بایستیم. امروز نه به عنوان یک مدیر اجرایی بلکه به عنوان نماینده شما در مجلس در مقابل این کارها پاسخگو هستم که بایستیم تا اصلاح کنیم و این کار حتماً با قانون گذاری نظارت و پیگیری انجام می شود.

قالیباف خاطرنشان کرد: اگر سه نکته‌ شفاف‌سازی، هوشمندسازی و مردمی‌سازی و خودباوری مبتنی بر سنت‌های الهی که ما می‌توانیم اراده ما این باشد در طول یک برنامه پنج ساله ثبات اقتصادی با شرایط تحریم در کشور برقرار می‌شود و ما شاهد هر روز یک قیمت و هر کس هر کار می‌خواهد بکند، نخواهیم بود و این را با تابلو تحویل می‌دهیم نه که من تحویل بدهم با هم تحویل می‌دهیم و باید با هم بایستیم.

وی گفت: الان در آستانه برنامه هفتم هستیم باید ظرف ۵ ۶ ماه آینده برنامه هفتم نوشته شود و قطعی شود.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیشرفت‌های کشور سبب شد جمهوری اسلامی ایران جزو ۵ کشور اول دنیا شود، عنوان کرد: به کمک ظرفیت‌های دانشگاه، اساتید و دانشجویان این موفقیت‌ها بدست آمده است. هر جا که دانشگاه را انتخاب کردیم، ارتباط از پایین به بالا برقرار شده تا شاهد موفقیت‌هایی در تمام حوزه‌های فنی، مهندسی، نرم افزارها، علوم انسانی و سایر بخش‌ها باشیم.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه همیشه محل حل مسائل بوده است و هر کدام از مسوولان که از محیط دانشگاه غافل شدند، اشتباه کردند،ادامه داد: موفقیت با هوشمندسازی، شفاف‌سازی و مردمی‌سازی محقق می‌شود. در مجلس از همه اساتید و دانشجویان برای هوشمندسازی دعوت کردیم تا ضمن اطلاع از حوزه قانونگذاری و نظارت بتوانند اظهارنظرهای خود را بیان کنند.

قالیباف با بیان اینکه اقتصاد به دلیل دولتی شدن دچار چالش است، افزود: با نظام بروکراسی موفقیتی حاصل نمی‌شود، چرا که  نظام بروکراسی ما به اسب سرکشی تبدیل شده که تا این لحظه کنترل آن دست کسی نیست و از درون خود را اداره می‌کند و مبتنی بر باورها هم حرکت نمی‌کند.

رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تفاوت اعتماد به «می‌توانیم» و «نمی‌توانیم» تکیه به شایسته‌سالاری و رانت است و نماد «ما می‌توانیم» همین دانشگاه، نیروی جوان، خلاق، شایسته‌سالاری و شایسته‌پروری است که در نهایت به پیشرفت‌های تکنولوژیک ختم می‌شود.

ادامه دارد