۰ نفر

نمایندگان کشورهای خارجی آغاز به کار دولت رییسی را تبریک گفتند

۱۵ مرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۳۶
کد خبر: 551396
نمایندگان کشورهای خارجی آغاز به کار دولت رییسی را تبریک گفتند

پس از برگزاری مراسم تحلیف در مجلس اسلامی نمایندگان کشورهای خارجی آغاز به کار دولت رییسی را تبریک گفتند.

به گزارش اقتصادآنلاین، هوا چون‌یینگ با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف در مجلس اسلامی در روز پنج‌شنبه ضمن ابراز تبریک نسبت به آغاز به کار سیدابراهیم رییسی به عنوان هشتمین رییس‌جمهور ایران گفت: چندی پیش نیز رییس‌جمهوری جین‌پینگ بابت پیروزی در انتخابات به سیدابراهیم رییسی پیام تبریک فرستاده بود. ما باور داریم که تحت ریاست‌جمهوری ابراهیم رییسی، ایران به پیشرفت بزرگتری در ملت‌سازی و اقتصاد اجتماعی دست خواهد یافت.

وی افزود: ایران و چین شرکای جامع راهبردی هستند. چین اهمیت والایی برای روابط دوجانبه قائل است.‌ پکن آماده است تا با ایران جهت استفاده از فرصت‌هایی که در پنجاهمین سالگرد تثبیت روابط دیپماتیک به وجود می‌آید، همکاری کند تا به سطح جدیدی از روابط دوجانبه دست یابد.

پیام تبریک رییس جمهور اسلواکی به مناسبت تحلیف آیت الله رییسی

 "زوزانا چاپوتووا" در پیام تبریک خود به آیت الله دکتر سید ابراهیم رییسی ، خاطرنشان کرده است:

به شما اطمینان می دهم جمهوری اسلواکی آمادگی دارد تا روابط خود را در سطح دوجانبه و همچنین از موقعیت یک کشور عضو اتحادیه اروپا، براساس درک متقابل و احترام به قوانین و استانداردهای بین‌المللی توسعه دهد.

نخست وزیر ژاپن تحلیف و آغاز به کار آیت الله رییسی را تبریک گفت

در پیام تبریک "سوگا یوشیهیده"  به آیت الله دکتر سید ابراهیم رییسی، با آرزوی موفقیت برای رییس جمهور کشورمان، آمده است:  قویاً انتظار دارم که تحت رهنمودهای جنابعالی، ایران به عنوان کشور بزرگ منطقه، در جهت برقراری صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه، نقش خود را ایفا نماید.

نخست وزیر ژاپن در پیام خود تاکید کرده است: ژاپن نیز قصد دارد به منظور کاهش تنش‌ها و برقراری ثبات در اوضاع خاورمیانه، تلاش‌های دیپلماتیک خود را ادامه دهد و اینجانب نیز به شخصه مایلم با جنابعالی به صورت تنگاتنگ همکاری نمایم.