۰ نفر

محسنی اژه‌ ای در مراسم تحلیف؛

قوه قضاییه در مبارزه با فساد جدی تر از همیشه خواهد بود / هر چه سریع‌ تر برای کاهش نرخ تورم اقدام کنید

۱۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۱۹
کد خبر: 551188
قوه قضاییه در مبارزه با فساد جدی تر از همیشه خواهد بود /  هر چه سریع‌ تر برای کاهش نرخ تورم اقدام کنید

رییس قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه برای کمک به دولت و مبارزه با فساد آمادگی لازم را دارد و با تمام توان کمک می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا،  محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه عصر امروز (پنجشنبه) در مراسم تحلیف سید ابراهیم رییسی رییس‌جمهور اسلامی ایران که با حضور مقامات کشورهای خارجی، مسئولان و نمایندگان مجلس برگزار شد، گفت: درود می‌فرستم به روح بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) و شهدای گرانقدر و شهید بزرگروار و والامقام سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و برای همه جانبازان و آزادگان و خانواده معظم آنها سلامت و برای همه مریضان، شفای عاجل از خدای متعال مسالت دارم.

وی افزود: در روزهای پایانی پر خیر و برکت ذی الحجه هستیم، از خدای سبحان می‌خواهم همه ما را مشمول برکات این ماه عزیز کند.

رییس قوه قضاییه اظهار داشت: از مردم متدین، بصیر و زمان شناس که با همه تلاش دشمنان و بدخواهان، در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ پای صندوق‌های رای حاضر شدند و برگ زرینی را بر افتخارات ملت ایران افزودند و فردی شایسته را برای دوره چهار ساله انتخاب کردند تشکر می‌کنم.

محسنی اژه‌ای تاکید کرد: از همه برگزارکنندگان انتخابات که شرایط امن، آرام و اطمینان بخشی را برای اخذمردم و صیانت از آرای آنها فراهم کردند کمال تشکر را دارم. مردم با انتخاب شان مسئولیت بزرگی را به دوش رییس جمهور می‌گذارند.

وی گفت: رییس جمهور طبق قانون، عالی‌ترین مقام کشور پس از مقام معظم رهبری است و مسئولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه به جز در اموری که به رهبری مربوط می‌شود بر عهده رییس جمهور است. این قدرت قانون و مسئولیت، امانتی است که به رییس جمهور سپرده شده است.

رییس قوه قضاییه تاکید کرد: رییس جمهور امروز در پیشگاه قران کریم و خانه ملت با حضور رییس قوه قضاییه و شورای نگهبان به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کند که پاسدار مذهب رسمی نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی باشد.

محسنی اژه‌ای اضافه کرد: رییس جمهور سوگند یاد می‌کند که همه استعداد و صلاحیت خود را برای انجام مسئولیت به کار گیرد و خود را وقف خدمت به مردم نماید.

وی گفت: امیدوارم رییس جمهور با کمک سایر قوا، نخبگان و مردم در این مسئولیت خطیر پیش از پیش موفق باشد و همانگونه که در روز تنفیذ، مطرح کردند هر چه سریع‌تر در رفع مشکلات مردم، ایجاد اشتغال، کنترل بازار، کاهش نرخ تورم، کاهش گرانی سرسام آور و حمایت از تولید داخلی و سرمایه گذاری اقدام عاجلی داشته باشند و همچنین در از بین بردن زمینه فساد، رانت، تبعیض و اصلاح ساختارهای پیچیده اداری اقدامات لازم را به عمل آورند.

رییس قوه قضاییه گفت: امیدوارم رییس جمهور نسبت به اجرای همه اصول قانون اساسی مخصوصاً بندهای ۱۶ گانه اصل سوم و اصولی که حقوق آحاد جامعه را تامین می‌کند، اهتمام را لازم را داشته باشد.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه قوه قضاییه برای کمک به دولت و مبارزه با فساد آمادگی لازم را دارد و با تمام توان کمک خواهد کرد، اظهار داشت: قوه قضاییه در مبارزه با فساد جدی تر از همیشه خواهد بود.