۰ نفر

رییسی؛

سیاست اصولی ایران حمایت از آرمان فلسطین است

۲۳ تیر ۱۴۰۰، ۲۰:۱۷
کد خبر: 545208
سیاست اصولی ایران حمایت از آرمان فلسطین است

رییس جمهور منتخب ایران گفت: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران حمایت از آرمان فلسطین و مبارزه با ظالم است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی در تماس تلفنی «اسماعیل هنیه» رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با تبریک پیروزی مقاومت فلسطین در نبرد اخیر «شمشیر قدس» اظهار کرد: این پیروزی فصل جدیدی در مسیر مقاومت ملت فلسطین در برابر اشغالگران گشود و برای چندمین بار کارآمدی مقاومت را به رخ اشغالگران صهیونیستی و حامیان آن کشید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: خوی صهیونیست‌ها تجاوز و اشغالگری است و فقط با مقاومت و هزینه‌مندسازی در برابر تجاوز است که آنها مجبور به عقب‌نشینی می‌شوند.

رییسی با تاکید بر اینکه "سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران حمایت از آرمان فلسطین و مبارزه با ظالم است"،‌ افزود: ادامه محاصره غزه با هیچ مبنای انسانی سازگار نیست و سکوت مجامع بین‌المللی در برابر کشتار کودکان و زنان بی‌گناه، برای این مجامع و مدعیان حقوق بشر مسئولیت‌آفرین است.

اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با تبریک مجدد پیروزی رییس جمهور منتخب ایران، خزاب به رییسی گفت: امیدواریم با هدایت جنابعالی شاهد پیشرفت‌های روزافزون برای ملت بزرگ ایران باشیم.

وی افزود: بی‌تردید حضور شخصیتی با جایگاه جنابعالی بعنوان رییس دولت، نقش موثری در معادلات منطقه‌ای و حمایت از مقاومت بویژه آرمان فلسطین خواهد داشت.

هنیه با اشاره به پیروزی مقاومت فلسطین در نبرد شمشیر قدس، خاطرنشان کرد: این پیروزی متعلق به تمام ملت‌های مستقل و آزادیخواه جهان است.