۰ نفر

بیانیه همتی هنگام ثبت نام در انتخابات؛

بحث‌ های بی سرانجام سیاسی راه به جایی نمی برد / ایران امروز ما چاره‌ ای جز اصلاحات اقتصادی ندارد

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۵۰
کد خبر: 527973
بحث‌ های بی سرانجام سیاسی راه به جایی نمی برد / ایران امروز ما چاره‌ ای جز اصلاحات اقتصادی ندارد

عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی در زمان ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری طی بیانیه ای اعلام کرد: ایران امروز ما چاره‌ای جز اصلاحات اقتصادی ندارد.

 به گزارش اقتصادآنلاین، عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی، هنگام ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری در بیانیه ای اعلام کرد: 

(بسمه‌تعالی) 

سخنی با ملت بزرگوار و شریف ایران 

امروز ، جایگاه اقتصادی کشور و رفاه و آسایش زندگی شما مردم، هم‌تراز با فداکاری، همت، شجاعت، تلاش و صبوری شما نیست. امروز کشور در شرایطی است که هیچ امری مهم‌تر و بنیادی‌‌تر از بهبود وضعیت معیشتی و رفاهی شما مردم وجود ندارد. قدرت و آینده ایران در گرو اصلاح حکمرانی اقتصادی، تغییر مناسبات اقتصادی و ایجاد زمینه اشتغال مولد است. ایران امروز ما چاره‌ای جز اصلاحات اقتصادی ندارد.

فسادهای گسترده و زمین‌گیر شدن رشد اقتصادی، ضمن تاثیرپذیری شدید از تحریم های ظالمانه، بخشی معلول ساختار حکمرانی اشتباه اقتصادی است. امروز اصلاحات گسترده و عمیق اقتصادی مهمترین و حیاتی‌ترین اولویت کشور است. بحث‌های بی‌سرانجام سیاسی راه به جایی نمی‌برد. هر صحبت دیگر، در این شرایط جز بیراهه رفتن ثمری ندارد. گذران زمان به نفع ما نیست. آنچه شما مردم مطالبه می‌کنید، رشد، رفاه و آرامش اقتصادی است، و این تنها در سایه بینش اقتصادی و بهره‌گیری از تجربه اجرایی و اتکای بی چون و چرا به دانسته‌های علم اقتصاد در کنار تعامل جدی بین‌المللی است. شما مردم انتظار به حق دارید که در رفاه زندگی کنید، امنیت شغلی و درآمد کافی داشته‌ و از آینده زندگی فرزندانتان اطمینان خاطر داشته باشید، اینها خواسته‌های زیادی نیستند. بسیاری از کشورهای دنیا، زمانی که تکیه بر تجربه، ترجیح اقتصاد به سیاست، و تمرکز بر تولید اشتغال‌محور و فقرزدا را سرلوحه تمام برنامه‌های خود قراردادند، با یک برنامه منسجم و زمان‌دار توانستند زندگی شهروندان خود را بهتر کنند. ایران ما، و شما مردم در این بزنگاه تاریخی هستید. بزنگاهی که درآن باید تکیه بر تجربه علمی و اندوخته‌های دانش بشری برای افزایش درآمد، رشد اقتصادی، حمایت از رشد و توسعه بازارهای مالی به‌ویژه بازار سرمایه، ارتقای سرمایه اجتماعی و افزایش امید و اطمینان تنها اولویت ها برای دوره آینده کشور باشد.

بنده، بدون وابستگی به هیچ حزب و تشکیلات سیاسی و با توکل به خداوند و اعتماد به قدرت و توان و استعداد شما مردم وارد این صحنه می‌شوم. برنامه عملی خود برای تغییر ریل اقتصاد کشور و قرار دادن آن در مسیر رشد پایدار در چهارچوب شرایط کشور را در روزهای آینده منتشر خواهم کرد. این برنامه یک شعار و آرمان‌ پردازی نیست، بلکه ماحصل تجربه و درک محدودیت‌ها و فرصت‌های کشور است. کابینه و همکاران من، بهبود وضعیت اقتصادی از طریق اصلاح حکمرانی اقتصادی را در اولویت هدف‌‌های خود قرار خواهند داد. قوه مجریه، بر اجرای برنامه اقتصادی متمرکز خواهد بود و ظرفیت اصلی خود را به این امر اختصاص خواهد داد و یقین دارم که نتیجه خواهد گرفت. امیدوارم در روزهای آینده بیشتر با شما صحبت کنم و جزییات بیشتری را از برنامه‌های تنظیمی خود در معرض نقد و بررسی و در نهایت قضاوت شما قرار دهم. امیدوارم شایسته اعتماد شما مردم عزیز در جایگاه رییس قوه مجریه باشم.