۰ نفر

حاشیه های پررنگ دومین روز از ثبت نام دواطلبان انتخابات ۱۴۰۰

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۰:۴۲
کد خبر: 527485
حاشیه های پررنگ دومین روز از ثبت نام دواطلبان انتخابات  ۱۴۰۰

ستاد انتخابات امروز پرخبر و پرحاشیه، اما همه اتفاقات در این نقطه از سیاست ایران خلاصه نشد و بیرون از گود ستاد انتخابات خبرهای انتخاباتی زیادی در جریان بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  خبرآنلاین، دومین روز از ثبت نام انتخابات شلوغ تر و پرهیاهوتر از روز اول سپری شد. از یک سو محمود احمدی نژاد با آمدنش ستاد انتخابات را بهم ریخت و از سوی دیگر کاندیداهایی که از همین حالا می توان حدس زد از گیت نظارتی شورای نگهبان رد نمی شوند پرتعدادتر و البته پرحاشیه تر در ستاد انتخابات حضور داشتند.

احمدی نژاد دست بردار نیست

محمود احمدی نژاد بعد از ماه ها تلاش و تحرک انتخاباتی بالاخره امروز به وزارت کشور رسید و برای چهارمین بار نامش را در لیست کاندیداهای ریاست جمهوری به ثبت رساند. ۲ بار حضور در ستاد انتخابات برایش رئیس جمهور شدنش به ارمغان آورد اما یک بار آن با مهر ردصلاحیت روبرو شد. او حالا بار دیگر عزم ریاست جمهوری کرده و با اینکه احتمالات درباره ردصلاحیتش مطرح است اما امروز  شورای نگهبان را تلویحا تهدید کرد اگر ردصلاحیت شود انتخابات را تحریم می کند.

او البته از ۲ رأی قبلی اش در انتخابات ۹۲ و ۹۶ رونمایی کرد و گفت «رأی سفید» به صندوق انداخته است.

اما در روزی که ستاد انتخابات با جنجال های احمدی نژاد و همراهانش شلوغ شده بود و حتی کار به درگیری فیزیکی محافظان و همراهان رئیس جمهور سابق با مسئولان ستادانتخابات هم رسید، دیگر چهره ها هم سری به ستاد انتخابات زدند تا شانس خود را برای رئیس جمهور شدن امتحان کنند.

سروصدای احمدی‌نژادی‌ها در ستاد انتخابات /تبلیغات رییسی شروع شد؟

دولتمردان سابق امروز حضوری پررنگ در وزارت کشور داشتند. از رستم قاسمی، کاندیداهای نظامی و وزیر نفت احمدی نژاد که گل به دست به وزارت کشور آمد و دیگر وزیر احمدی نژاد یعنی غضنفری را به عنوان رئیس ستاد در کنار خود داشت تا محمد عباسی وزیر تعاون احمدی نژاد که بخاطر نگرانی از وضعیت معیشتی مردم کاندیدا شده بود. رستم قاسمی در روز ثبت نامش ائتلاف با دیگر نظامیان حاضر در انتخابات را رد کرد.

صادق خلیلیان وزیر کشاورزی احمدی نژاد هم اول صبح برای ثبت نام آمد و نامش را بعد از محمدحسن نامی به عنوان دومین وزیری که از دولت سابق کاندیدا شده بود به ثبت رساند.

کار به وزرای احمدی نژاد ختم نشد و ملک زاده معاون گردشکری احمدی نژاد هم آمد تا پازل احمدی نژادی ها تا اینجا کامل شود و البته همچنان ناتمام بماند.

کاندیدای اقتصاددان آمد/آقای سفیر هم به پاستور فکر می کند

اگر روز گذشته ستاد انتخابات یک دیپلمات را به عنوان کاندیدا به خود دید، امروز یک اقتصاددان آمد و خود را نامزد ریاست جمهوری کرد. حسن سبحانی از چهره های اقتصادی شاخص و از نمایندگان ادوار مجلس با حضور در ستاد انتخابات و شعار «اقتصاد بدون ربا» به جرگه کاندیداها پیوست.

نایب رئیس مجلس هم که از مدت ها قبل خبر کاندیداتوریش منتشر شده بود اولین نفری بود که از مجلس تا اینجای کار عزم کاندیداتوری کرده. او با دخترش به ستاد انتخابات آمد و البته ابوترابی نماینده مجلس هم او را همراهی می کرد.

قدیری ابیانیه از سفرای سابق و قدرت الله حشمتیان دبیرکل جبهه مستقلین از دیگر کاندیداهایی امروز انتخابات بودند.

حاشیه های پررنگ ستاد انتخابات

ستاد انتخابات امروز میزبان کاندیداهایی بود که چهره نبودند اما برای چهره شدن آمده بودند بود. از مردی که می گفت چهار بار کاندیدا و ردصلاحیت شده و اگر بازهم ردصلاحیت شود با تانک جلوی شورای نگهبان می رود تا مردی که می گفت نیاز به ابرکاندیدا داریم و البته پای یک بهروز وثوقی هم به ستاد انتخابات باز شد.

سروصدای احمدی‌نژادی‌ها در ستاد انتخابات /تبلیغات رییسی شروع شد؟

در میان کاندیداهای امروز ۲ نامزد زن هم حضور داشتند که عزم ریاست جمهوری کرده بودند، یک خبرنگار هم آمد و در هیاهوی ثبت نام احمدی نژاد یک عروس و داماد هم برای ماه عسل در ستاد انتخابات حضور یافتند.

بیرون از ساختمان فاطمی چه خبر بود؟

خبرهای انتخاباتی امروز فقط به آنچه در ساختمان فاطمی گذشت محدود نشد و بیرون از گود هم پرحاشیه بود.

محمدجواد ظریف امروز خیال دلواپسان را راحت کرد و گفت کاندیدا نمی شود. آنهم در شرایطی که کمپین حمایت و سپاس از او به راه افتاده است. 

لاریجانی بازهم در متن خبرهای انتخاباتی بود و با اینکه در اوایل صبح خبر آمد کاندیداتوری اش منتفی است اما از ظهر به بعد یکی از چهره های نزدیک به او از قوی شدن احتمال کاندیداتوری لاریجانی خبر داد و بهروز نعمتی هم عصر امروز از رایزنی های جدید انتخاباتی خبر داد تا ابهامات بر سر کاندیداتوری این چهره شاخص همچنان ادامه داشته باشد.

در این میان خبر آمد که موتلفه ای ها برخلاف ابلاغیه شورای نگهبان که بر مبنای آن بادامچیان مجاز به کاندیداتوری نیست باز هم این کاندیدای خود را راهی ستاد انتخابات خواهند کرد. علی مطهری اما با اینکه این مصوبه شورای نگهبان را دارای ابهام می داند در گفتگویی تاکید کرده که برای احتیاط مدارک کامل را به ستاد انتخابات می برد.

از کاندیداتوری ابراهیم رییسی چه خبر؟

با اینکه روز قبل کاندیداتوری ابراهیم رییسی قطعی شده اعلام شد اما اظهارات رستم قاسمی در ستاد انتخابات مبنی براینکه هنوز این موضوع قطعی نیست ابهاماتی را ایجاد کرد. 

با این وجود برخی خبرها از انتصاب مسئول رسانه ای ستاد رییسی روایت می کردند و تبلیغات حدادعادل نیز برای کاندیداتوری رییسی رسما کلید خورد.

در این میان خط و نشان قالیباف برای اصولگرایان مبنی بر اینکه باید از یک کاندیدا حمایت کند احتمالات درباره کاندیداتوری رییسی را قوت بخشید.

باید دید در روزهای آینده معادلات انتخاباتی کشور به کدام سمت و سو می رود.