۰ نفر

مهرعلیزاده: ارز ۴۲۰۰تومانی منشأ فساد است

۲۴ خرداد ۱۴۰۰، ۲۳:۵۰
کد خبر: 536345
مهرعلیزاده: ارز ۴۲۰۰تومانی منشأ فساد است

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بازار ارز را نیز یکی از بازارهای فسادزا در اقتصاد کشور دانست و گفت: معتقدم ارز ۴۲۰۰تومانی منشأ فساد است و باید سازوکار آن برداشته شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محسن مهرعلیزاده نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در برنامه گفتگوی ویژه خبری اظهار کرد: اولویت اصلی امروز کشور و مردم معیشت و گذران زندگی‌شان است. مردم خیلی تحت فشار هستند و خیلی به سختی زندگی می‌کنند، اما نجابت به خرج می‌دهند، امیدوارم نامزدهای انتخابات که امثال بنده هستند، برنامه‌های واقعی برای حل مشکلات مردم ارائه دهند.

وی تصریح کرد: کشورما برای حل مشکلات اقتصادی راه حل دارد که باید از این راه‌حل‌ها استفاده شود، خوشبختانه کشور ما، کشور ثروتمندی است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه نیروی انسانی و جوانان نخبه آب و هوا و خاک ثروت‌های مادی و معنوی کشور هستند، گفت: ما ذخایر خوبی در معدن و نیز منابع طبیعی داریم که باید از آن استفاده شود، اینها سرمایه است.

مهرعلیزاده اضافه کرد: ما سرمایه انسانی خوبی در کشور داریم که باید از آن استفاده کرد. ان‌شاالله دولتی بر سر کار بیایید که دارای برنامه منظم اقتصادی و بدون شعار باشد.

وی به روند مناظره‌های انتخاباتی تلویزیونی اشاره کرد و گفت: در این مناظره‌ها مجال و فرصت برای اینکه برنامه ارائه شود، نبود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: معتقدم که برنامه برای آینده کشور باید براساس پایه علمی تدوین شده باشد، بعضاً مشاهده می‌شود که افرادی با افکار متنوع، مطالبی را در اختیار نامزد قرارم دهند و او هم همان مطالب را به عنوان برنامه ارائه می‌کند، چه بسا بدون پایه علمی باشد.

وی تصریح کرد: برنامه بنده تحت عنوان اقتصاد اجتماعی است، این برنامه اقتصاد آلمان را نیز به جایی رسانده که امروز شاهدیم با جمعیتی، مشابه جمعیت ما، در سال هزار و ۶۵۰ میلیارد یورو صادرات دارد.

مهرعلیزاده، دخالت دولت در سطوح پائین اقتصادی را موجب فساد دانست و گفت: دولت در پایین‌ترین حجم در کارهای اقتصادی دخالت می‌کند که این مساله موجب شده، هم حجم دولت افزایش یافته و هم هزینه‌هایش اضافه شود که این هزینه‌ها شامل هزینه‌های اجتماعی برای دولت و نظام نیز هست.

وی همچنین بازار ارز را نیز یکی از بازارهای فسادزا در اقتصاد کشور دانست و گفت: معتقدم ارز ۴۲۰۰ تومانی منشأ فساد است و باید سازوکار آن برداشته شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت سال گذشته نیز در بازار بورس دخالت‌هایی کرد که شاهد تبعات آن در حوزه اقتصادی نیز بودیم.

مهرعلیزاده همچنین به برنامه‌اش برای ارتقاء سطح معیشتی کارکنان دولت اشاره کرد و افزود: براساس برنامه‌ریزی که انجام داده‌ام، به کارمندان، به اندازه ۲ برابر قیمت کالاهای اساسی کارت خرید می‌دهم.

خبر در حال تکمیل است ...