۰ نفر

همتی در جمع خبرنگاران؛

ارتباط مردم و حاکمیت سست شده است / برای رای از اهل سنت و زنان صحبت نکردم

۲۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۳۶
کد خبر: 535636
ارتباط مردم و حاکمیت سست شده است / برای رای از اهل سنت و زنان صحبت نکردم

یکی از نامزدهای دور سیزدهم انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه ارتباط مردم و حاکمیت سست شده است، تصریح کرد: برای رای از اهل سنت و زنان صحبت نکردم.

به گزارش اقتصادآنلاین،  عبدالناصر همتی امروز پیش از مناظره در جمع خبرنگاران، در پاسخ به این سوال که روش شما برای درک عینی و واقعی مشکلات و دغدغه‌های مردم چیست؟ اذعان داشت: من پیش از اینکه پرسش شما را پاسخ دهم، باید بر این نکته تاکید کنم که قبل از اینکه بپرسیم رییس‌جمهور چگونه رفتار می‌کند، باید بپرسیم رییس‌جمهور باید منتخب اکثریت مردم باشد. رییس‌جمهور نباید منتخب اقلیت مردم باشد، اگر رییس‌جمهور را اکثریت مردم انتخاب کنند، تعامل او با مردم هم حتما قوی خواهد بود.

به گفته همتی، معلوم است که رییس‌جمهور باید در میان مردم باشد، درد آنها را بفهمد، زندگی آنها را ببیند، دغدغه‌های آنها را بشناسد. معنا ندارد که رییس‌جمهور در اتاقی شیشه‌ای قرار بگیرد و از طریق گزارش‌ و اطرافیان به وی گزارش شود؛ من فکر می‌کنم باید نگاه دیگری به رییس‌جمهور، به رفتار مردم، به ارتباط مردم با حاکمیت فکر کنیم. اکنون ارتباط ما با حاکمیت و مردم اندکی سست شده است.

او با بیان اینکه من برای رای از اهل سنت و زنان صحبت نکردم، تصریح کرد: این مسئله بسیار مهمی بوده و من امیدوارم در این انتخابات این فاصله به حداقل برسد. نکته‌ای که من از یکی از کاندیداهای دیگر نیز شنیدم، این بود که گفتند بعضی از کاندیداها از زنان، اهل سنت و جوانان صحبت می‌کنند برای اینکه رای به دست بیاورند. خیر، زندگی ما با اینها است شاید برای آنها تعجب‌آور بوده، اما این مسائل برای ما تعجب‌آور نیست.

همتی بیان کرد:  همسرم، سپیده شبستری را فرستادم تا از طرف من صحبت کند، و پس از آن همه به تقلید از من، فرزندان خود را برای صحبت فرستادند. من هم خواسته‌ام همین است. ما می‌خواهیم با تعامل نشان بدهیم که می‌شود کارهای بسیاری را انجام داد. خوشحالم که آنها هم روش من را رفته‌اند. پس ما می‌توانیم ارتباط خوبی با زنان، جوانان و اهل سنت و سایر مذاهب کشورمان و اقوام مختلف کشور داشته باشیم؛ من از جمله کسانی هستم که حتما به طور مرتب در بین مردم مشکلات آنها را خواهم شنید انشالله که بتوانیم جمهوریت را هرچه بیشتر قوی کنم.