۰ نفر

عبدالناصر همتی؛

چهارمحال و بختیاری می‌ تواند در صادرات غیرنفتی نقش‌ آفرین باشد

۲۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۵۷
کد خبر: 535380
چهارمحال و بختیاری می‌ تواند در صادرات غیرنفتی نقش‌ آفرین باشد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: استان‌هایی هم‌چون چهارمحال و بختیاری می‌توانند در بحث صادرات غیرنفتی نقش کلیدی داشته باشد، می‌توان صادرات غیرنفتی را از طریق گسترش تولیدات صادرات‌محور انجام دهیم، زیرا این امر می‌تواند به گسترش و توسعه استان‌ها کمک کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، عبدالناصر همتی ۲۱ خردادماه در برنامه انتخاباتی تلویزیونی در شبکه استانی جهانبین با اشاره به شرایط اقتصادی موجود در کشور، اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود در کشور، باید اصلاحات جدی در این زمینه صورت گیرد، زیرا بیش از ۷۰ درصد دغدغه مردم مساله معیشت و اقتصاد است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: دولت آینده نمی‌تواند دولت غیر اقتصادی باشد و نیاز است جلوی اشتباهات گذشته را بگیرد و ریل اقتصادی را تغییر دهد.

وی با اشاره به اینکه اصل توسعه و اشتغال به رشد تولید ارتباط دارد، تصریح کرد: باید به سمتی پیش رویم که اقتصاد بر سیاست حاکم شود، از طرفی یکی از مهم‌ترین عواملی که در امر اقتصاد موثر بوده تعاملات داخلی و خارجی است.

همتی ادامه داد: باید قدرت دولت جمهوری اسلامی بر این استوار باشد که با تعامل مسائل را حل کند، از طرفی باید تورم را مهار کنیم، در غیر این صورت سفره بخش عظیمی از مردم کوچک و بخشی بزرگتر خواهد شد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به هزینه‌های مربوط به حقوق و دستمزد، تصریح کرد: باید در بخش اقتصاد کار جدی آغاز شود، بنده در برنامه خود ۱۵ اولویت اقتصادی و غیر اقتصادی دارم.

وی گفت: اکنون کشور تحت تاثیر تورم، تحریم و کاهش ارزش پول ملی دچار مشکل شده که باید با عادلانه کردن پرداخت یارانه و کنترل کردن فشار مالیاتی بر تولیدکنندگان اقدامات را انجام دهیم.

همتی در ادامه با اشاره به نقش مهم جوانان در کشور، بیان کرد: باید جایگاه جوانان در کشور احیا شود و بتوانیم زمینه انگیزه ماندن جوانان در کشور را فراهم کنیم، از طرفی در دولت من باید ۳۰ درصد مشاغل دولتی و غیر دولتی در اختیار زنان و ۵۰ درصد کابینه در اختیار زنان و جوانان باشد.

وی در خصوص سیاست خارجی در کشور، عنوان کرد: در دولت آینده باید به این مهم توجه شود، به طوری که منافع ملی را حفظ کرد،  تعامل با کشورهای دنیا با محوریت چین و روسیه، همسایگان و غرب برای توسعه روابط باید صورت بگیرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: در کشور انکانات و منابع بسیار گسترده‌ای وجود دارد که از طریق این منابع می‌توان جهش جدی را در کشور ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه اجتماعی کشور بسیار ضعیف است، گفت: سرمایه اجتماعی سنگ‌بنای توسعه به‌شمار می‌رود که باید این امر تقویت شود.

همتی بیان کرد: باید دولت کالای عمومی از جمله ساخت اتوبان، بسته‌های مخابراتی اینترنتی و ریل‌گذاری برای قطار را فراهم کند، یعنی باید سرمایه‌گذاری بر روی زیرساخت‌ها صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه بخش خدمات در کشور از ارزش‌ افزوده بالایی برخوردار است، تصریح کرد: ۵۵ درصد ارزش افزوده کشور مربوط به بخش خدمات است که در ایام کرونا آسیب جدی به این بخش وارد شد که بهتر شدن وضعیت این بخش، در اولویت کاری دولت آینده قرار دارد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: باوجود مشکلات ناشی از کرونا در کشور، این بیماری برکاتی نیز به همراه داشت که شیوه تجارت در کشور و تولید را دگرگون کرد، وضعیت ارتباطات و فروش از طریق فضای مجازی مطلوب شده است، از طرفی این امر زمینه مناسبی برای اشتغال جوانان فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به روابط تجاری خارجی و توسعه صادرات غیر نفتی، عنوان کرد: استان‌هایی همچون چهارمحال و بختیاری می‌تواند در بحث صادرات غیرنفتی نقش کلیدی را داشته باشد، به طوری که می‌توان صادرات غیر نفتی را از طریق گسترش تولیدات صادرات‌محور انجام دهیم زیرا این امر می‌تواند به گسترش و توسعه استان‌ها کمک کند.

همتی به لزوم مشارکت پرشور مردم در انتخابات ۲۸ خرداد در پای صندوق‌های رای اشاره کرد و گفت: ۲۸ خرداد حماسه بزرگی است که باید با حضور پرشور برگزار شود تا بار دیگر قدرت کشور در منطقه نمایان شود.