۰ نفر

زاکانی در مناظرات ریاست جمهوری؛

اگر من پوششی هستم، همتی نامزد روکشی است / دولت روحانی برای مردم حوصله ورزش کردن نگذاشته است

۱۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۲۲
کد خبر: 534537
اگر من پوششی هستم، همتی نامزد روکشی است / دولت روحانی برای مردم حوصله ورزش کردن نگذاشته است

علیرضا زاکانی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: نرخ باروری از ۶/۹درصد در سال ۶۰ به ۱/۳ درصد رسیده که باید به ۲یا۳درصد برسد.

به گزارش اقتصادآنلاین، زاکانی گفت: تعلیم تربیت، تحکیم خانواده، احیای تندرستی و صیانت از محیط زیست در فرهنگ و اجتماع را مدنظر داریم.

وی گفت: ۳/۵میلیون زوج نابارور داریم که هزینه گزافی برای حل مشکل خود دارند اما من همه را بیمه می‌کنم. ۷۰درصد مردم در سال ۸۴ مایل به دو فرزندی و در سال ۹۸، ۷۰درصد مایل به سه فرزندی بودند ولی گفتند از عواقب آن می‌ترسیم.

زاکانی ادامه داد: این وضع را دولت روحانی ایجاد کرد که نماینده‌اش اینجاست ولی حاضر به مناظره با من نیست و این هم نوعی از فرار رو به جلوست.

وی افزود: همین دولت بلایی بر سر مردم آورد که ۵۷درصد حقوق خود را در تهران برای یک خانه کوچک بدهند.

عمده مشکلات امروز تقصیر بانک‌مرکزی است / روحانی در سال ۹۲ با مظلوم‌نمایی رای جمع کرد

علیرضا زاکانی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در مناظره انتخابات گفت: اینجا گفته شد که صدای کولبران هستند اما باید گفت قاچاق سالانه کشور بین ۲۱ تا ۲۵ میلیارد دلار است که ۹۵درصد آن از مبادی رسمی صورت می‌گیرد. افراد و عناصر این قاچاق مشخص هستند، چرا آقایانی که در دولت بودند جلوی این قاچاق رسمی را نگرفتند؟ چرا با جلوگیری از قاچاق رسمی اشتغال ایجاد نکردند و به کولبری کمک نکردند تا کولبران زندگی عزتمند داشته باشند؟

زاکانی ادامه داد: آقایانی که اینجا هستند، بیان می‌کنند به دنبال آزادی هستیم اما آزادی از عدالت قابل تفکیک نیست. اما آقایان برای خودشان در جامعه طبقه بندی دارند. امروز مشکل کشور فقر و غنا، بی عدالتی در مقابل فسادها و تبعیض ها،آزادی خواهی در مقابل استبداد، استقلال طلبی در  مقابل بیگانه پرستی است. آقایانی که در دولت کنونی هستند، بگویند کدام سمت این ماجرا می‌ایستند که البته به نظر من کاملا معلوم است. این خیلی مهم است. با سرکشی به اندرونی اینها می توان فهمید چگونه با مال و آبروی مردم بازی می‌کنند؟ اینجا نیاز به مظلوم نمایی ندارد و نیاز به کارنامه و برنامه دارد.

وی تصریح کرد: همانطور که در سال ۹۲  از مردم رای گرفتند و بعد هم تعهدی به آنچه گفته بودند نداشتند. نباید از یک سوراخ دوبار گزیده شد. افرادی که اینجا هستند باید جوری صحبت کنند که با کارنامه شان تطابق داشته باشد.

 این نامزد انتخابات ۱۴۰۰ اظهار کرد: بخش عمده مشکلات امروز به بانک‌مرکزی برمی‌گردد.قیمت دلار، نهاده ها، بی توجهی به نوع سیاست‌گذاری و نظارت بر بانک‌ها، خلق نقدینگی و افزایش پایه پولی از جمله مشکلاتی است که توسط بانک مرکزی بوجود آمده است. لذا این جهت، قابل نقد است.

زاکانی افزود: موضوع دیگر توسط آقای رضایی مطرح شد؛ بنده معتقد هستم باید روی منابع تجدید نظر کنند. این اعداد و ارقامی که می‌گویند، عجیب است و لذا موضوع را نباید سیاسی کرد.

این نامزد انتخابات ۱۴۰۰ اظهار کرد: با یک محاسبه از این اعداد و ارقام و  مقایسه با دارایی های دولت و امکانات کشور، کار خیلی سخت خواهد بود. اگر جناب آقای رضایی دقیق و با جزییات بیان کنند، ۱۳۷ میلیارد ریال چیست و چگونه می خواهند آنرا احصا کنند، باعث روشن شدن ذهن ما و مخاطبان شود.

کشور را نمی‌شود کاریکاتوری اداره کرد

علیرضا زاکانی در ادامه مناظره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: معتقد هستم در کشور انسداد وجود ندارد و مشکل مدیریت و رویکرد و زیاده خواهی ها و باندبازی ها است. همین جا اعلام می‌کنم حاضر هستم با هرکاندیدایی که مایل باشد، مناظره دقیق برنامه‌ای داشته باشم. من هم نسبت به برگزاری مناظره انتقاد دارم ومعتقد هستم که خیلی بهتر می شود مناظره کرد.

وی تصریح کرد: دوست داشتم مناظره‌ها دو به دو می‌بود که عیار گفته ها و شرایط معلوم باشد. من معتقد هستم که اولا بسته یک رییس جمهور باید یک بسته جامع باشد و نمی شود کشور را کاریکاتوری اداره کرد. لذا باید به اقتصاد و مدیریت، فرهنگ و اجتماع و سیاست داخلی و خارجی پرداخته شود و باید برای هرکدام بسته های جدی داشته باشد که همپوشانی کند و اقدام جدی و اساسی برای آن داشته باشند.   

زاکانی اذعان کرد: در حوزه سلامت معتقد هستم دولت می تواند اقدام اساسی و جدی داشته باشد که مریض غیر از درد بیماری، درد دیگری نداشته باشد و برای این مورد برنامه جامعی تدوین کردم که تقدیم خواهم کرد.

این نامزد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: برای موضوع معیشت، اعتقاد دارم که می شود ریشه فقر مطلق را برکند که برای آن یک برنامه ۶۰۰فصلی تهیه کرده‌ام و منابع و امکانات آن در درون آن وجود دارد که می‌توان همین امروز آن را اجرا کرد.

زاکانی در مورد آزادی‌های مدنی گفت: دولت باید پیرو مردم و پاسخگوی آن‌ها باشد. لذا قائل به شفافیت و نهادسازی نوین در جهت پذیرش موضوع نظارت، مطالبات و اعتراضات مردم هستم.

وی تاکید کرد: معتقد هستم که اصل هشت و ۲۷ قانون اساسی را می‌شود اجرا کرد.دولتی که می‌آید باید برای همه ابعاد و ساحت‌های زندگی مردم برنامه داشته باشد و نباید این برنامه‌ها شعاری باشد.

زاکانی در پایان اظهار کرد: معتقد هستم که صدا و سیما هم می‌تواند تغییر رویه دهد.

 نیمه دوم مناظره دوم نامزدهای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با موضوع "فرهنگی، اجتماعی و سیاسی"

فساد ۱۲۰۰میلیارد تومانی در دوره تصدی همتی / دولت را نوکر مردم خواهم ساخت

علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ۱۴۰۰ در پاسخ به این سوال که برنامه شما برای جلوگیری از ویژه خواری چیست، گفت: مردم عزیز بیش از سه دهه است که عده‌ای در اقتصاد مملکت خیمه زده‌اند و تمام سرمایه‌ها و امکانات کشور را به سمت و سویی سوق داده‌اند که از قبل تبعیض خود آنها از کاخ نشینانند و مردم را در کوخ نشینی نگه داشته‌اند.

وی افزود: ابتدای انقلاب به گونه‌ای بود که یک موی کوخ نشین به همه کاخ نشینان می‌ارزید اما با کمال تاسف آن رویه خوب ابتدای انقلاب تبدیل به این شد که مسئولین ما امروز دچار خوی اشرافی‌گری شده‌اند. بنده نخستین کاری که خواهم کرد این است که دولت را از موضع اشرافی‌گری به موضع نوکری مردم وامی‌دارم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: نکته دوم اینکه توجه را در جهت توزیع عادلانه ثروت قرار خواهم داد و نکته سوم اینکه با توانمند سازی شرایط و معادله را به گونه‌ای تغییر می‌دهم که مفسدین در گام اول راهی برای تنفس نداشته باشند.

وی با طرح این سوال که فساد از کجا شکل می‌گیرد؟ توضیح داد: از قبیله‌گرایی و باندبازی فساد شکل می‌گیرد، خدمت آقای دکتر همتی و ذیل مسئولیت ایشان عرض می‌کنم روز قبل از تعطیل و آخر وقت ۱۲۰۰ میلیارد تومان از یک بانک دولتی به یک بانک خصوصی منتقل می‌شود که به صورت خلاف منتقل می‌شود و این ذیل مسئولیت آقای همتی بوده است.

زاکانی خطاب به همتی عنوان کرد: شما نتوانستید حوزه خود را نظارت کنید، حالا مدعی سایر حوزه‌ها هستید؟ بنده با گردن کلفت‌ترین و مدعی‌ترین افراد با شبکه فساد که مایه فقر در جامعه است و از طرفی از قبل آنها آسیب‌های جدی در جامعه شکل می‌گیرد مبارزه اساسی خواهم کرد.

وی ادامه داد: دشمن ما فقر و فساد و تبعیض است که با فضل الهی و کمک مردم آن را ریشه کن خواهیم کرد. به مدت دو دهه است که با معاون رییس‌جمهوری، وزیر نفت، وزیر اطلاعات، دادستان کل تهران و موارد اینچنینی درگیر بوده‌ام. در دولت بنده ریشه فساد خشک خواهد شد.

زاکانی افزود: نکته‌ای که آقای رضایی فرمودند من قبل از آن عذرخواهی کردم چرا که یک اشتباه جدی کرده بودم و ناظر به بحث انرژی EIA ۸۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ اعلام کرده بود.

اگر من پوششی هستم، همتی نامزد روکشی است / دولت روحانی برای مردم حوصله ورزش کردن نگذاشته است

علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در پاسخ به این سوال که برنامه شما برای توسعه ورزش همگانی و تقویت ورزش قهرمانی چیست؟ عنوان کرد: موضوع ورزش یک امر حیاتی است و ۷۰ درصد مردم ایران نه ورزش همگانی می‌کنند و نه ورزش قهرمانی و شرایط به اندازه‌ای سخت شده است که رییس فدراسیون کشتی بیان می‌کرد که سال‌ها قبل یک میلیون نفر درگیر ماجرای کشتی از ابعاد مختلف بوده‌اند در حالی که این رقم اکنون ۴۰ هزار نفر است و این یک فاجعه بزرگ است.

این کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ تصریح کرد: علت این فاجعه در بخش همگانی و قهرمانی این است که دولت آقای روحانی حوصله و فرصتی برای مردم نگذاشته است که فراغتی برای ورزش کردن داشته باشند. طبق آمار جهانی عملا اگر ما ۳ دلار هزینه ورزش کنیم برای ما در حوزه سلامت ۱۶ دلار صرفه جویی خواهد داشت.

وی افزود: ورزش، نشاط و امیدو آرزویی که ایجاد می‌کند امکان جهش کشور را فراهم می‌آورد و واقعیت امر این است که امروز مردم ما درگیر اولیات خود هستند و ما اینجا صحبت‌هایی از زنان می‌کنیم، آقای همتی راجع به کدام زنان صحبت می‌کنند؟ آقای همتی راجع به کدام جوانان صحبت می‌کنند؟ آقای همتی ادعا می‌کنند که این پنج نفر در واقع یک نفر هستند در حالی که من دفعه پیش هم توضیح دادم و دیگر نیازی به توضیح نیست.

زاکانی با بیان اینکه اگر ما کاندیدای پوششی هستیم، همتی کاندیدای روکشی است، تاکید کرد: شما برای روکش کردن هشت سال فاجعه این ملت آمده‌اید. من با عدد و رقم به شمایی که جرات مناظره با من ندارید ثابت می‌کنم. شما نیازی نیست مشت کسی را باز کنید ما خودمان مشت آنها را باز خواهیم کرد.

این کاندیدای انتخاباتی ادامه داد: به اعتقاد بنده ایجاد یک سرانه مناسب و بالا برای ورزش همگانی و توسعه باشگاه‌داری و فعالیت در عرصه ورزش در کف قاعده هرم اجتماعی امکانی ایجاد می‌کند که ما را از بسیاری از مشکلات و معضلات مصون می‌دارد.

زاکانی توضیح داد: این مساله هم برای بانوان عزیز، هم برای جوانان گرامی و هم برای افراد مسن است. چرا که ما به سمتی می‌رویم که پنجره جمعیتی بر روی میانسالان است و به سمتی می‌رویم که افراد پیر در جامعه ما افزایش پیدا کنند و از این جهت پرداختن به موضوع ورزش همگانی برای ما یک امر حیاتی است. 

وی ادامه داد: ما هم به ورزش همگانی و هم به ورزش پهلوانی و هم به ورزش قهرمانی می‌اندیشیم و هم معتقدیم باید فضایی گشود که ما به ازای آن تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد کشور را از این وضعیت اسفناک نجات دهد.

بالاترین تورم‌ها را دوستان آقای همتی به ارمغان آوردند / مسببان وضع موجود خود معترض هستند

علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در جمع بندی خود از دومین مناظره انتخاباتی گفت: خیلی متعجبم کسانی که مسببان وضع موجودند امروز مدعی شده و مظلوم نمایی می‌کنند، من دلم برای جوانان وطنم می‌سوزد چون شاید بیش از دوستان عزیز از ابتدا تا امروز من در متن جوانان هستم. چه در دوران دفاع مقدس و چه در دانشگاه و جریان دانشجویی و چه امروز و دیروز در مجمع عالی با ۸۸ هزار نفر نخبه کشوری یا امروز در مرکز پژوهش‌ها با جمع زیادی از نخبگان کشور؛‌ لذا من درد جوانان را می‌دانم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: جوانان امروز از فسادها، تبعیض‌ها و تحقیرشدن‌ها خسته‌اند. اینکه امکانات کشور و ۲۵۰ هزار میلیارد تومان را عملا به سه برادر بدهند در حالی که عملا کل حقوق بگیران کشور و بازنشستگان در سال ۵۰۰ هزار میلیارد تومان دریافتی داشته باشند ظلم بزرگی که به فضل الهی آن را ریشه‌کن خواهیم کرد.

وی افزود: امروز جوانان هر آنچه که مایه اضطراب‌شان می‌شود را باید حذف کرد از جمله کنکور، کار و تلاش و کوششی که برای آنها باید فراهم شود. بحث مسکن و ازدواج که به فضل الهی همه اینها را در برنامه مدونی مدنظر قرار خواهیم داد. اینجا بحث از تهدید دختران و پسران می‌کنند ما به جنگ حفظ حریم خصوصی خواهیم رفت. حریم خصوصی خط قرمز ماست. این از شعائر اسلامی و مبانی اسلامی است که امام عزیز ما در سال ۶۱ ابلاغ کرده‌اند و ما حریم عمومی را هم پاس خواهیم داشت.

زاکانی ادامه داد: لذا موضوع عدالت و دقت است. اساس ما ناظر به فرهنگیان هم منزلت،‌ کرامت، معیشت و هم مشارکت آنها را به عنوان محورهای تحول به رسمیت خواهیم شناخت تا آنها جنبه‌های تحول را در دست بگیرند. هیچ فرقی بین معلمان و فرهنگیان با کارمندان بانک و وزارت نفت نباید وجود داشته باشد. مردم از تبعیض و دروغ گریزانند. در این عکس تورم ۴۹ درصدی و ۵۲ درصدی را مجموعه دوستان آقای همتی ساماندهی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه آقای همتی در ۷ خرداد ۹۹ گفته‌اند که ما تورم ۲۲ درصدی خواهیم داشت، توضیح داد: در حال حاضر تورم نقطه به نقطه به ۵۲ درصد می‌رسد که این مایه خجالت است و مردم از این مساله ناراحت هستند. دانشگاهیان ما از این فرسوده‌اند که علم و دانش آنها به کار گرفته نمی‌شود و ما این را در محور تلاش برای تحول در کشور قرار خواهیم داد.

زاکانی بیان کرد: ۱۴ میلیون تحصیلکرده دانشگاه‌ها امروز مترصد این هستند که دولت بتواند برای آنها امکان و زمینه تلاش و کوشش را فراهم کند. البته دولت نباید فقط برای کارمندانش باشد برای همه ملت و با همین میزان در خدمت ملت قرار بگیرد. 

وی درباره نشاط عنوان کرد: نشاط مربوط به زمانی است که جیب پدر پر باشد، جیب پدرها را خالی و صورت آنها را سرخ‌کرده و دنبال نشاط می‌گردند. در بحث از پیامک اما بدترین پیامک‌ها آنهایی است که اقساط معوقه بانکی و موجودی شما کافی نیست را به مردم اعلام می‌کند.

نامزد انتخاباتی ۱۴۰۰ گفت: پدر مردم درآمده چرا به داد مردم نمی‌رسید؟ بحث از نفوذ می‌شود در حالی که ۲۶ جاسوس در همین دولت گرفته‌اند؛ این دولت امنیتی‌ترین دولت تاریخ ماست لذا اگر بخواهیم ورزش و هنر را نجات بدهیم باید آن را از دست دولتی‌های امنیتی خارج کنیم. ما با فیلترینگ مخالف و به دنبال اینترنت پرسرعت، ارزان و امن هستیم که ان‌شاالله و به فضل الهی که این امر مهیا شود.